موضوع فارسی : دانش آموز کلاس نهم، خود ارزیابی در علم: روش تجزیه و تحلیل راش
موضوع انگلیسی : Ninth grade student' self-assessment in science: A Rasch Analysis
Approach
تعداد صفحه : 11
فرمت فایل :pdf
سال انتشار : 2014
زبان مقاله : انگلیسی
چکیده
بر اساس شاخص شایستگی و توانایی برنامه آموزشی اجباری نه سال در تایوان، این مطالعه ساخته
مقیاس خود ارزیابی مناسب برای استفاده توسط دانش آموزان دبیرستان برای ارزیابی درک خود را از علم
مفاهیم مرتبط. با استفاده از اقشار تصادفی نمونه برداری این مطالعه دانش آموزان کلاس نهم در تایوان در سال 2012. در مجموع بررسی
از 1،326 پرسشنامه توزیع شد و 1،005 پرسشنامه معتبر بدست آمده است. مدل راش بود
استخدام به مطالعه نتایج خود ارزیابی و تجزیه و تحلیل مشکلات در یادگیری مفاهیم مرتبط با علوم و همچنین
تبعیض، اعتبار، صحت، مناسب بودن، و تشخیص خطا داده است. سه نتیجه گیری از این مطالعه به عنوان
زیر است: 1) آزمونهای تشخیصی برای ارزیابی آموزش باید در نتایج اندازه گیری راش است. 2) ساختار A
برای تشخیص پاسخ مورد از دانش آموزان باید ساخته شود به جای تجزیه و تحلیل آزمون های معمولی و برای ساخت
یک چارچوب برای تشخیص پاسخ دانش آموزان به آزمون اقلام است. 3) قابلیت های واقعی دانش آموزان باید
در توسعه و انتخاب فعالیت های آموزشی در نظر گرفته.
کلمات کلیدی: خود ارزیابی؛ راش؛ مفاهیم علوم
دانلود مقالهISI دانش آموز کلاس نهم، خود ارزیابی در علم: روش تجزیه و تحلیل راش