فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت


دانلود تحقیق روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت

مشخصات تحقیق روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت

عنوان : روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 82

این تحقیق درمورد روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت می باشد.

بخشی از صفحات میانی این تحقیق را در قسمت پایین می توانید مشاهده نمایید.

سخن، ابزار تربیت

شاید بتوان مسالة تربیت را از جملة مسائلی شمرد که عوامل تاثیرگذار آن، بر حسب گوناگونی ابعاد وجودی انسان، در موقعیتهای مختلف، تأثیری یکسان نمی‌گذارد و پیامدهای گوناگونی به همراه دارد، زیرا اندیشه‌ها، عاطفه‌ها، احساسها و همچنین فضاهای پیرامونی که فرد تربیت‌پذیر را دربر می‌گیرند، در نوع اثرگذاری عوامل تربیتی مؤثرند. به این خاطر، طبیعی است که سخن به عنوان ابزار انتقال اندیشه‌ها، از مهمترین و کارآمدترین ابزارهای تربیتی به شمار رود. از آن جهت که بار معنایی، فکری و عملی ویژه‌ای را با خود حمل می‌کند و احیاناً افاده‌کنندة نکات و مفاهیمی است که در طول تاریخ مخاطب انسان، در پیرامون آن شکل گرفته و ]ظاهراً[  در معنای واژگانی آن وجود ندارد. چون واژه‌ها ]اغلب در طول زمان[ مفاهیمی می‌یابند که با آنها بر وسعت معنای آنها افزوده می‌شود و یا از آن کاسته می‌گردد.

از این رو، سخن، در واقع ابزاری الهی برای تربیت است که در کتابهای آسمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

همچنین باید افزود: روند تربیت، همواره با خط سیر طولانی «سخن» و «کلمه» در تاریخ انسان همگام و همراه بوده است و تاثیرات منفی و مثبت متقابلی داشته‌اند.

اسلام و تربیت‌پذیری انسان

روایات اسلامی، کودک را، بالفطره شایسته و مستعد تربیت می‌داند. اسلام معتقد است با تحت مراقبت قرار دادن قوای کودک،‌ می‌توان او را ساخت و تا حدود زیادی می‌توان او را جهت داد و او تغییرپذیری را در تمام مدت حیات خویش حفظ می‌کند و این وضع در سطحی با این وسعت، خاص انسان است.

حضرت علی (ع) راجع به نقش‌پذیری نونهالان می‌فرمایند:

«صفحة دل نوجوان همچون زمین مستعدی است که هیچ گیاهی در آن نروئیده و آماده هر نوع بذرافشانی است.»

دل نوجوان آمادة هر نوع بذرافشانی است، نشان‌دهندة تربیت‌پذیری انسان است که اگر بذر خار در آن پاشیده شود در آن خار می‌روید، به عبارت دیگر کودک انسانی شرور خواهد شد و اگر بذر گل و میوه در آن پاشیده شود، گل و میوه به بار خواهد آورد و به عبارتی دیگر انسانی خوب خواهد شد. اما نکتة  دیگری که تذکر آن حائز اهمیت است این است که دل نوجوان نسبت به پرورش خیر و شر در خود استعداد و قابلیت خاصی دارد که با افراد دیگر متفاوت است. بنابراین هرچه بطور کلی انسان تربیت‌پذیر است اما این طور نیست که همة‌ انسانها دارای استعدادها و قابلیتهای یکنواختی باشند و ما بتوانیم به سادگی همة آنها را بطور یکسان در جهت مطلوب تربیت کنیم.

غیر از قابلیتها و استعدادهای گوناگون افراد، امر دیگری که «تربیت‌پذیری انسان» را محدود می‌کند،‌ مسألة «اراده» است.

از نظر اسلام چون هر انسانی دارای اراده است لذا می‌تواند در برابر تربیت و مربی خود بی‌تفاوت نبوده و حتی در صورت لزوم مخالفت نماید. با توجه به مطالبی که گذشت نتیجه می‌گیریم که انسان،‌ شایسته و مستعد تربیت است و پیامبران الهی نیز با این حقیقت برای هدایت انسانها مبعوث شده‌اند،‌ اما در عین حال «تربیت‌پذیری انسان» گاهی محدود و مشروط می‌گردد.

نکات عقلی و اسلامی در تربیت‌پذیری انسان

  • اگر تربیت‌پذیری نباشد وجود اصل تکلیف در اسلام خطاست و معنی ندارد.
  • اگر انسان تربیت‌پذیر نبود پیامبران الهی بیهوده بود و معنی نداشت.
  • اندرزها و تبشیرها بیانگر این است که انسان تربیت‌پذیر است.
  • توجه به مراتب و مراحل امر به معروف و نهی از منکر بیانگر این است که انسان تربیت‌پذیر است.
  • دعوت به توحید و تحریض به علم و دانش و … بیانگر این است که انسان تربیت‌پذیر است.
  • انسان در بدو تولد هیچ دانش و اطلاعی از این جهان نداشت. بعدها در اثر ابزار شناخت توانست دانشی بیاموزد و اطلاعاتی را جمع‌آوری کند.
  • راه فساد و اصلاح را اگر به افراد بیاموزیم عده‌ای هستند که آزادانه و بر اساس خواست خود آن را می‌پذیرند و عده‌ای هم آگاهانه آن را طرد می‌کنند و مسالة عقل و خرد آدمی مؤید خوبی در این راه است.
  • تجارب عملی اولیاء و مربیان نشان می‌دهد که بسیاری از افراد را توانسته‌اند به راه اصلاح آورند و گروهی را هم فاسد سازند.
  • آنچنان که هم بعضی از مربیان مدعی هستند دستشان در تربیت باز نیست و علاقه‌مند هستند که فرزندشان درجات عالی علمی را طی نماید. ولی او مرتبا درجا می‌زند و ذهن او کشش لازم برای پیشروی ندارد و یا در برابر خواسته مربیان مقاومت می‌کند و راه خود را ادامه می‌دهد نه خواست مربی را.
  • انسان می‌تواند با شرایط خاص آب و هوایی، جمعیتی، مذهبی خود را تطبیق دهد و برای ادامه حیات انس و الفت لازم را بدست آورد.

ارزش و اهمیت تربیت

در اهمیت و ارزش تربیت همین بس که قرآن کریم محور دعوت پیامبران را عموماً و پیامبر عظیم الشأن اسلام را خصوصاً تربیت و تکمیل فضایل اخلاقی قرار داده است. و این از موضوعات است که جامعه بشری از همان روزگار نخستین حیات به آن نیاز داشته و روز به روز با توسعه زندگی اجتماعی و علمی و سیاسی این نیاز بیشتر شده است.

«به حقیقت ما فرزندان آدم را عزت و کرامت عطا کردیم و در خشکی و دریا آنها را نیرومند ساختیم و از نعمتهای پاکیزه بهره‌مندشان نمودیم و بر بسیاری از آنانکه آفریدیم برتریشان دادیم برتری و فضیلتی عالی و شایسته.»

توضیحاتی دیگر در باب هدف تربیت و تعلیم

هدف تربیت و تعلیم پرورش و رشد دادن نیروها و استعدادهایی است که آفریدگار جهان در وجود انسان برای سعادت و کمال او به ودیعه نهاده است. به عبارت دیگر تربیت ایجاد تحول و تغییری است در انسان بطوری که فرد بتواند بوسیله آن نیروها و استعدادهای ارزنده خویش را در راه کمال و سعادت حقیقی خود و جامعه به کار اندازد و اهداف اصیل زندگی و راه نیل به این اهداف را تشخیص داده برای تحقق بخشیدن به این آرمانها توانایی پیدا کند.


فهرست مطالب تحقیق روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت

فهرست مطالب

بخش اول: تربیت                          

  1. تربیت و قلمرو آن
  2. پایه‌های اساسی تربیت
  3. اشاراتی کوتاه به مراحل تربیت
  4. اهداف تربیتی
  5. عوامل تربیت
  6. سخن، ابزار تربیت
  7. اسلام و تربیت‌پذیری انسان
  8. نکات عقلی و اسلامی در تربیت‌پذیری انسان
  9. ارزش و اهمیت تربیت
  10. توضیحاتی دیگر در باب هدف تربیت و تعلیم
  11. تربیت و وظائف آن
  12. ویژگیهای تربیت دختران
  13. عالیترین انتساب
  14. بهترین میراث
  15. بروز نتایج تربیت

بخش دوم: شخصیت                          

  1. شخصیت چیست؟
  2. صفات پایدار
  3. منشا شخصیت
  4. اثبات شخصیت
  5. جوان و محیط اجتماعی
  6. اسلام و صفات شخصیت
  7. شخصیت فرزندان
  8. بشر و خواهش عزت نفس
  9. عزت نفس و آزادگی
  10. مراعات شرف کودک در خانواده
  11. آئین اسلام و عزت نفس

بخش سوم: خانواده و مسائل نوجوانان و جوانان             

بخش اول: تربیت و مسائل عاطفی

الف: خانواده و تربیت

  1. وظایف والدین
  2. سخنی دیگر درباره نخستین مربی کودک
  3. معلم اول کودک
  4. پی‌ریزی قواعد زندگی
  5. خانواده و تربیت
  6. شریفترین خدمت
  7. مراقبت‌ها در هفت سال سوم
  8. تمایلات نوجوان و جوان
  9. توجه به نیاز آنان
  10. مهرطلبی آنان
  11. هدایت نوجوان و جوان
  12. جلوه‌های مهرطلبی
  13. جدائی‌های طولانی
  14. مهرورزی به هنگام بازگشت
  15. چهره متبسم
  16. چند نکته مهم
  17. همدمی با فرزندان
  18. در برابر حرف حق
  19. اما سخنی هم با شما

ب: نیاز به محبت
بخش چهارم: نقش پدر                      
ب: بیگانگی با فرزندان

  1. جوش کار و تلاش
  2. سر در لاک خود

ج: نزاع در خانه

  1. خانه جهنمی
  2. سعادتمندی کانون
  3. گریز از خانه
  4. آثار بد خشونت‌ها
  5. مادر و اخلاق اسلامی
  6. حوصلة مادر

بخش پنجم: نقش مادر                     

ب: مادر و رازهای فرزندان

  1. مادر بهترین رازدار
  2. چند نکته مهم

ج: جنبه‌های مذهبی مادر

  1. مادر و مذهب
  2. نیاز به ایمان
  3. کنترل روابط
  4. در برابر عبادت فرزندان
  5. ارجحیت پسر بر دختر
  6. در آموزش علم
  7. مساله کار در خانه
  8. مراقبتها در ابراز عواطف

بخش ششم:  احساس نابسامانی در خانواده           

ب: تحقیر در خانه

  1. جوان و مسالة تحقیر
  2. انتقادپذیری از فرزندان
  3. چند نکته مهم

ج: آزادی فرزندان در خانه

  1. جوان و آزادی
  2. نوع آزادی
  3. نکته‌ها در کنترل

د: احترام والدین

  1. سئوالی در ذهن جوان
  2. نیکی به پدر و مادر
  3. رعایت حرمت فرزندان
  4. جبران خطای تربیتی
  5. وظیفة والدین
  6. توقف رشد عقلی
  7. آسیبهای روحی
  8. زیاده‌روی در محبت
  9. بدترین پدران

بخش هفتم: نکته‌های مهم در روابط والدین و فرزندان       

بخش هشتم: دومین کلاس تربیت (مدرسه)              

  1. مدرسه و تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان
  2. همگامی خانه و مدرسه
  3. نقش مدرسه در انتقال ارزشها
  4. رفتارهای مذهبی چگونه تبلور می‌یابد؟
  5. هشیاریهای فرهنگی در پاسداری از سلامت و رشد مطلوب
  6. مهاجمان فرهنگی کیستند؟
  7. هدف مهاجمان فرهنگی چیست؟
  8. رسالت اولیاء و مربیان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی


 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق روابط بین والدین و فرزندان و تأثیر آن در تربیت

دانلود مقاله فضاهای داخلی و مبلمان کتابخانه های عمومی و مقایسه استانداردها

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله فضاهای داخلی و مبلمان کتابخانه های عمومی و مقایسه استانداردها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله فضاهای داخلی و مبلمان کتابخانه های عمومی و مقایسه استانداردها


دانلود مقاله فضاهای داخلی و مبلمان کتابخانه های عمومی و مقایسه استانداردها

مشخصات مقاله فضاهای داخلی و مبلمان کتابخانه های عمومی و مقایسه استانداردها

عنوان :بررسی فضاهای داخلی و مبلمان کتابخانه های عمومی و مقایسه استانداردهای آن ها با نظرات مراجعه کنندگان
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 30

این مقاله درمورد فضاهای داخلی و مبلمان کتابخانه های عمومی و مقایسه استانداردها می باشد.

بخشی از صفحات میانی این مقاله را در قسمت پایین می توانید مشاهده نمایید.

وسایل و تجهیزات کتابخانه:
وسایل و تجهیزات کتابخانه های تازه تأسیس معمولاً همزمان با مراحل پایانی کار ساختمان کتابخانه تهیه می شود. از آنجا که این وسایل از جمله عوامل اصلی موفقیت ساختمان کتابخانه محسوب می شود و در عین حال بخش عمده ای از بودجة کتابخانه را به خود اختصاص می دهد (حدود 18 درصد از بهای تمام شدة ساختمان) لازم است در تهیه و تدارک آنها نهایت دقت و توجه مبذول گردد.
نکات مهم در خصوص تجهیزات کتابخانه از این قرار است:
کارآیی: وسایل کتابخانه ای باید با معیارها و استانداردهای توصیه شده مطابقت کامل داشته باشد تا علاوه بر سهولت استفاده و دستیابی به بالاترین میزان کارآیی، انعطاف پذیری طرح داخلی کتابخانه در طول زمان نیز تضمین شود.
دوام : عمر متوسط وسایل معمول کتابخانه ای در حدود 25 الی 30 سال تخمین زده شده است. در طول این مدت، وسایل کتابخانه باید شکل و ظاهر اولیه را حفظ کند. از این رو توجه به نوع و جنس مواد بکار رفته در وسایل حائز اهمیت خاصیاست.
استحکام. لازم است اجزاء و قسمتهای مختلف وسایل چوبی کتابخانه نظیر میز و صندلی و قفسه و مانند آن، بنا به موارد، با استفاده از کام و زبانه، پیچ و دوبل چوبی، و مرغوبترین چسب به هم متصل شود. اتصالات باید آنقدر محکم باشد که اگر بخشی از آن دچار شکستگی شد، قسمتهای دیگر از هم جدا نشود. بهتر است چسب مورد استفاده ضد آب باشد تا کم و زیاد شدن رطوبت تأثیری در وضع پیوندگاهها و مفاصل وسایل کتابخانه نداشته باشد.
زیبایی : وسایل کتابخانه باید دارای ظاهر زیبا، ساده، و تمیز باشد. بکارگیری سبکهای ساده تر در تزیینان مبلمان باعث می شود این وسایل با گذشت زمان و برغم پیشرفتها و تغییرات تکنولوژیکی کتابخانه ای همچنان باب روز باقی بماند.
ظرفیت و هماهنگی. سطوح وسایلی که در معرض دید است باید صاف  یکدست و بدون لک و خوردگی باشد. در هر حال هماهنگی، تجانس،‌ و توازن بین وسایل از یکسو و تزیینات و سایر لوازم (مثل فرش، سایه بانها و غیره) از سوی دیگر باید رعایت شود.
سهولت جابجایی. نقشه چیدن وسایل کتابخانه ثابت نیست و در طول زمان، همگام با تغییر عملکردها و نیازها، عوض می شود. از این رو باید از خرید وسایل حجیم و سنگین مانند میزهای خیلی بزرگ یا میزهای تکنفرة بهم چسبیده خودداری کرد.
سهولت نگهداری: با توجه به اینکه نگهداری وسایل در طول زمان مستلزم صرف هزینه و نیرو است، باید دقت کرد که وسایل کتابخانه ای نیازمند حداقل نگهداری و تعمیر باشد. دوام و ثبات رنگ وسایل، استحکام رویه ها، و استفاده از مواد تقویتی در سطوح و زوایایی که در معرض فرسایش بیشتری قرار دارد، از جمله نکات مثبتی است که در گزینش وسایل کتابخانه باید مورد توجه واقع شود.
جزئیات دقیق تر مربوط به هر یک از وسایل کتابخانه در فصلهای بعدی بررسی می شود.

- جنس وسایل کتابخانه
وسایل کتابخانه را می توان از چوب، فلز ، یا ترکیبی از این دو تهیه کرد. در هنگام برگزیدن هر یک از این مواد باید به مسایلی از قبیل دوام و استحکام، قابلیت تطبیق و تغییرپذیری، زیبایی، مقاومت در برابر آتش و آب، و میزان کاهش صدا توجه داشت. سازندگان با تجربه و متبحر می توانند تمام این خواص را در هر یک از این موارد یکجا گرد آورند. بطور کلی، لوازم فلزی قدری محکمتر است. وسایل چوبی نیز با وجود آسیب پذیری در برابر آتش، به زیبایی کتابخانه خواهد افزود. بهتر است از اولی در مخزن کتاب و نقاطی که در معرض دید کاربران نیست استفاده کرد و دومی را در سالن مطالعه و بخش قفس باز بکار برد. وسایل چوبی بخاطر گرما، زیبایی با دوام، سهولت ساخت، هنوز هم در اولویت نخست قرار دارد. لکن تنوع رنگ وسایل چوبی بسیار کم است چرا که با افزودن رنگ، ظاهری مصنوعی می یابد. در هر حال تناسب و هماهنگی بین وسایل باید حفظ شود.
چوب افرا و غان محکمترین چوبی است که در ساخت وسایل کتابخانه بکار می رود. توصیه می شود بویژه در ساخت صندلیهای پر مراجعه از این چوبها استفاده شود. دیگر چوبهای مورد استفاده عبارتند از چوب بلوط، گردو، زبان گنجشک و نارون.
امکان خلق طرحهای متنوع و جالب در وسایل فلزی ، یا در ترکیب فلز و پلاستیک با چوب، بیشتر از وسایل چوبی به تنهایی است، لکن وسایل فلزی با گذشت زمان ظاهر فرسوده تری می یابد و حتی اگر میزان کارآیی آن نیز تغییری نکند از نظر زیبایی ظاهری مشکل آفرین است.
وسایل فلزی (یا پلاستیکی ) در برابر تغییر درجة رطوبت و حرارت تغییر چندانی نمی کند و در نتیجه اتصالها و پیوندگاهها در معرض خطر سست شدگی و آسیب دیدگی قرار ندارد.

میز مطالعه

- تهیه میزهای متحدالشکل و قراردادن آن‌ها به موازات یکدیگر، اگر چه رفت و آمد را ساده می‌کند، ولی به کتابخانه حالت کلاس درس می‌بخشد. برای جلوگیری از این یکنواختی ناخوشایند و برای ایجاد نمای متنوع‌تر می‌توان از انواع میزهای تکنفره، دو نفره، چهار نفره، شش نفره، گرد و چهارگو استفاده کرد و آنها را به صورت عمود و موازی چید.

- برای جلوگیری از انعکاس نور، سطح رویه میز نباید براق، خیلی تیره، یا خیلی روشن باشد.

- از انتخاب رنگهای تند برای دیواره‌هایی که روبروی کاربران قرار می‌گیرد باید خودداری شود.

- هر کجا که وسایل جنبی برای افراد راست – دست پیش‌بینی شود ( مثل صندلیهای دسته‌داری که در بعضی نقاط کتابخانه برای یادداشت برداری تدارک دیده می‌شود) باید تعدادی نیز برای افراد چپ – دست ( معادل 6 تا 10 درصد ) منظور شود. (همان، ص 85).

نتیجه‌گیری

مهم‌ترین عامل در مبلمان کتابخانه،  کارآیی آن می‌باشد که نسبت به سایر شاخصه‌ها، دارای اهمیت بیشتری است.
مناسب‌ترین مصالح برای ساخت مبلمان کتابخانه ( با توجه به استانداردهای موجود و نظرات مراجعین)چوب است که دارای خصلت‌هایی چون استحکام، زیبایی، سهولت جابجایی و … می‌باشد. بهتر است چوب بکار رفته در مبلمان خود رنگ باشد تا از انعکاس آزار دهندة نور جلوگیری شود.
میزهای تک نفره بیشترین و میزهای 6 نفره کمترین کاربرد و استفاده را در کتابخانه‌های مورد مطالعه ما داشتند میزهای تک نفره مناسب‌ترین میزها نیز در مطالعات استانداردها معرفی شده‌اند.

 مناسب‌ترین نور برای نورپردازی داخل کتابخانه‌ها، نور زرد می‌باشد؛ ضمن اینکه می‌توان از نور طبیعی نیز برای تامین روشنایی لازم برای مطالعه استفاده کرد ( از طریق ایجاد نورگیر در سقف، پنجره و …) در طراحی فضای کتابخانه، بهتر است تلفیقی از فضای باز و بسته در کنار هم مورد استفاده قرار گیرند. فضاهای داخلی کتابخانه باید تفکیک شده بوده و تداخل فضایی نداشته باشند. بهترین راه برای رسیدن به امر استفاده از تیغه‌های متحرک است. این تیغه‌ها علاوه بر این که از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردارند، تغییر اندازه و گسترش فضاها را در آینده ممکن می‌سازند.

از آنجایی که غالب اوقات مراجعین در سالن مطالعه سپری می‌شود، باید نسبت به قرارگیری امکانات مناسب در آن ( نظیر سرویس‌های بهداشتی، بوفه، تجهیزات تهویه و… ) اقدام شود.
به منظور ایجاد تمرکز لازم برای مطالعه، بهتر است فضا دارای سکوت لازم باشد. برای برقراری سکوت در داخل سالن می‌توان از کف پوشهای مناسب استفاده کرد و پایه‌های وسایل متحرک را با نعلهای پلاستیکی یا لاستیکی پوشاند. برای جلوگیری از نفوذ صدای بیرون به فضای داخلی نیز می‌توان شیشه‌ای دو جداره را به کار برد.

فهرست مطالب مقاله فضاهای داخلی و مبلمان کتابخانه های عمومی و مقایسه استانداردها

مقدمه
کلیات تحقیق:
- مقایسه نظرات مراجعین با استانداردهای موجود
1-1- فضاهای داخلی کتابخانه
آرایش فضاهای مطالعه:
وسایل و تجهیزات کتابخانه:
- جنس وسایل کتابخانه
میز مطالعه
میز مطالعه
نتیجه‌گیری
 تحلیل و مقایسه نظرات دو گروه مردان و زنان:
نتایج تحلیلی نظرسنجی انجام شده از مراجعین زن:
نتایج تحلیلی نظرسنجی انجام شده از مراجعین مرد: 


 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله فضاهای داخلی و مبلمان کتابخانه های عمومی و مقایسه استانداردها

قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های مربوط به آن پودمان جمعیت،بهداشت و فوریت های پزشکی در خانه

اختصاصی از فی لوو قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های مربوط به آن پودمان جمعیت،بهداشت و فوریت های پزشکی در خانه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های مربوط به آن پودمان جمعیت،بهداشت و فوریت های پزشکی در خانه


قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های مربوط به آن پودمان جمعیت،بهداشت و فوریت های پزشکی در خانه

دانلود تحقیق قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های مربوط به آن پودمان جمعیت،بهداشت و فوریت های پزشکی در خانه درس فوریت های پزشکی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 30 صفحه

این مقاله بسیار کامل و جهت ارائه به دانشگاه علمی کاربردی و شامل موارد زیر می باشد :

مقدمه 

سوابق تحقیق

  متن تحقیق

  نتیجه گیری 

پیشنهادات

  منابع و ماخذ

مقدمه 

بیماری‌های قلبی‌عروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان در سراسر جهان می باشد. بیماری‌های قلبی‌عروقی اشکال مختلفی مانند: فشارخون‌بالا، بیماری‌ تصلب‌شرایین (آترواسکلروز)‌کرونری و سکته قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، آترواسکلروزسایر عروق مثل اندام ها و احشا و… دارند.  بدلیل بار سنگینی که این بیماری‌ها از لحاظ اقتصادی و سلامت بر جامعه وارد می‌سازند، در طول دهه‌های اخیر مطالعات وسیعی انجام گرفته و عوامل خطری را که سبب افزایش احتمال ابتلا فرد به بیماری‌های قلبی‌عروقی می شوند را مشخص نموده‌اند. آگاهی از این عوامل خطر و چگونگی کنترل آنها این فرصت را بوجود می آورد که بتوان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرده و یا در صورت ابتلا از شدت آن کاست.  بیماری‌های قلبی‌عروقی(سکته قلبی، سکته مغزی، درگیری عروق محیطی) تهدیدی عمده برای جوامع مترقی انسانی به شمار می‌آید ولی خوشبختانه اغلب می‌توان با یکسری از تغییرات مثبتی در شیوه زندگی ،از ایجاد ویا بدترشدن این بیماری‌ها پیشگیری کرد وحتی بعد از ایجادمی توان میزان عوارض و مرگ و میر ناشی از آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد. این تغییرات پیشگیرانه (شامل تغذیه ‌سالم‌، افزایش‌ فعالیت‌ بدنی، قطع عادات مضرمثل استعمال ‌دخانیات(سیگار،پیپ، قلیان) یا مصرف الکل) اهمیت بسیار زیادی دارند.  بیماری‌های قلبی‌عروقی به آهستگی ایجاد شده و در مراحل اولیه اغلب علامتی نیز ندارند. عواملی چون کلسترول بالا یا فشارخون بالا ممکن است از کودکی وجود داشته یا در جوانی آغاز شده و برای چندین دهه تشخیص داده نشوند، بنابراین بهترین راهکار، بررسی ، تشخیص و کنترل زودرس عوامل خطر و پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است. ایجاد تغییرات سالم در شیوه زندگی مطابق با رهنمودهایی که از چندین دهه تحقیقات بدست آمده‌اند نه تنها سبب پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شوند بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مثل سرطان و دیابت را نیز کاهش می‌دهند.


دانلود با لینک مستقیم


قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های مربوط به آن پودمان جمعیت،بهداشت و فوریت های پزشکی در خانه

پروژه حقوق با موضوع تفاوت شرکت های دولتی و موسسات دولتی. doc

اختصاصی از فی لوو پروژه حقوق با موضوع تفاوت شرکت های دولتی و موسسات دولتی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه حقوق با موضوع تفاوت شرکت های دولتی و موسسات دولتی. doc


پروژه حقوق با موضوع تفاوت شرکت های دولتی و موسسات دولتی. doc

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 75 صفحه

 

تاریخچه:

نگاهی گذرا به پیشینه تاریخی سازمانهای دولتی در ایران

از آنجا که تشکیل سازمانهای اداری دولتی بستگی به ثبات و انسجام دولتها دارد . دولت ایران از دوران قبل از اسلام ، خصوصاً در دورة سلسلة ساسانیان از یک نظام پیشرفته اداری برخوردار شده1 و پس از اسلام نیز دورة صفویه را می توان شاخص ترین دوران در زمینه تاسیس سازمانهای اداری و بطور کلی سازمان دهی امور کشوری از سوی دولت شناخت . در دوران گذشته فعالیتهای سازمانهای دولتی به امور مشخص و معینی محدود می شد که این امور عمدتاً در چهار زمینه زیر بودند:

1-         جمع آوری مالیات

2-         اجرای احکام قضائی

3-         برقراری نظم و امنیت

4-         برقراری روبط با سایر دول

 

با بروز انقلاب صنعتی در اروپا و تغییر ساختار سیاسی و اقتصادی در جوامع اروپا ، سایر کشورها از جمله ایران از لگوهای غربی تأثیر پذیرفته و تغییراتی را در نظام اداری و اجتماعی خود ایجاد کردند . این تغییرات در کشور ما از طریق دعوت از کارشناسان و ماموران غربی صورت گرفت کارشناسان عربی در زمینه های مختلف اقدام به تغییر ساختار اداری کشورها کردند که از آن جمله می توان اقدامات : مورگان شوستر ، دکتر میلسپوو… اشاره کرد .

سازمانهای اداری جدید که در ایران ایجاد شدند عنوان (وزارتخانه ) به خود گرفتند . نخستین وزارتخانه ایران در دورة فتحلی شاه قاجار در سال 1239 ه . ق بنام ((وزارت دول خارجه )) تاسیس شد . پس از آن سه وزارتخانه دیگر بوجود آمدند . وزارت عدیله ،  وزارت داخله ، وزارت فوائد عامه  .

لازم به ذکر اس که نخستین هیأت دولت نیز ریاست صدر اعظم و حضور چهار وزیر جدید در تاریخ 1239 ه .ق تشکیل  شد .

پس از چندی در دورة ناصرالدین شاه قاجار در سال 1252 ه .ق تعداد وزارتخانه ها به شش هزار وزارتخانه افزایش یافت . این وزارتخانه ها عبارتند از وزارت داخله ، وزارت خارجه ، وزارت جنگ ، وزارت عدیله ، وزارت مالیه ، وزارت وظایف .

تعداد وزارت خانه ها اغلب بنا به تصمیم شاه و با ضرورت و مقتضیات کشور متغییر بود ولی این تغییرات کلا ً روندی رو به افزایش داشت که حاکی از ورود فعالیت های جدیدی به حوزه تکالیف دولت ها بود . به عنوان مثال : در سال 1283 ه . ق تعداد هفت وزارتخانه سازمانهای اداری کشور را تشکیل می داد که در سال 1289 ه . ق به وزارتخانه رسید . بامداخله روز افزون دولت در عرصه عمومی این عدد در سال 1299 به14 وزارتخانه رسید . با بروز انقلاب مشروطیت زمینه اصلاحات عمیقی در امور سازمانهای دولتی ایجاد شد به طوریکه تصمیمات این سازمانها از این پس خارج از اراده افراد و دولتمردان قرار گرفت و فعالیت آنها بر اساس موازین قانونی خصوصاً نخستین قانون اساسی کشور (1285 ه . ش) تنظیم شد . اصول متعددی از قانون اساسی مشروطیت مانند اصول 15 ، 21 و 26 به امور سازمانهای

اداری (وزارتخانه ها) اختصاص یافت  .

به منظور ضابطه مند کردن استخدام کارکنان دولت ، نخستین قانون استخدام کشوری در سال 1301 ه . ش به تصویب رسید و همچنین در 15 دیماه 1305 قانون لزوم تنظیم لایحه قانونی وزارتخانه ها از تصویب مجلس می گذرد  .

در چند دهه اخیر وزارت خانه ها و سازمانهای اداری گسترش چشمگیری داشته اند و عملاً عرصه های مختلف صنعتی ، تجاری ، عمرلانی ، فرهنگی و ... را تحت پوشش خود درآورده اند . در حال حاضر ، 20 وزارتخانه و چندصد سازمان موسسه . شرکت  دولتی تشکیلات اداری کشور را شکل داده اند .

 

فهرست مطالب:

فصل اول

1- تاریخچه

2- تعریف شرکتهای دولتی

3- علل تاسیس شرکتهای دولتی

4- مرجع تاسیس شرکتهای دولتی و مقررات حاکم بر آنها

5- ارکان شرکتهای دولتی

6- نحوه نظارت بر شرکتهای دولتی

الف – نظارت پارلمان

ب – نظارت اجرابب

7- وزارتخانه ها و موسسه هایی که مستثنا از قانون استخدام کشوری اند.

دلیل های استثنا

8- بانکها ، بیمه مرکزی ، سازمان تامین اجتماعی ، شرکتهای دولتی (کشوری ) ، شرکت هواپیمایی کشور (آلمان ) و هوا پیمایی جمهوری اسلامی ایران

در آمد

الف – ترکیب مستخدمان بانکها ، بیمه مرکزی ، سازمان تامین اجتماعی ، شرکتهای دولتی (کشوری ) شرکت هواپیمایی خدمات کشور، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ،

ترکیب مستخدمان شرکتهای دولتی (کشوری ) ، آلمان و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

ب- چگونگی ورود به خدمت ، دورة آزمایشی آموزشی و انتصاب

1- دورة آزمایشی و آموزش

2- انتصاب

پ – حقوق و مزایای مالی و غیر مالی

1- حقوق و مزایای مالی

2- مزایای غیر مالی و بیمه

ت – بازنشستگی و از کار افتادگی

1- باز نشیتگی

2- از کار افتادگی و حقوق وظیفه

ث – کیفرهای اداری یا انضباطی ، حفظ حقوق استخدامی و مقررات گونه گون

فصل دوم

1- تعریف موسسات عمومی

2- موسسة عمومی و عدم تمرکز ادای

3- مرجع تاسیس موسسات  عمومی

4-  قسام موسسات عمومی

الف – از جهت دولتی بودن یا نبودن

ب- ازجهت انتفاعی بودن با نبودن

اولا ً : فرق بین موسست عمومی انتفاعی و غیر انتفاعی از نظر سازمان و پرسنل

ثانیا ً : فرق بین موسسات عمومی انتفاعی و غیر انتفاعی از نظر امور مالی و معاملات

5- میدان عمل موسسات عمومی

6- فرق بین موسسات عمومی و موسسات خصوصی

7- نظام حقوق موسسه عمومی

8- سازمان اداری موسسات عمومی

9- محاسن و معایب موسسات عمومی

الف – محاسن موسسات عمومی

ب – معایب موسسات عمومی

فصل سوم

1- وجوه افتراق بین شرکتهای دولتی و موسسات دولتی

الف – تشکیلات وارکان

ب – از لحاظ سازمان و امور استخدامی

ج – از لحاظ بودجه و حسابداری

د – از نظر ادارة اموال و معاملات

2- موسسات و نهادهای انقلابی

3- وزارتخانه ها و موسسه های عمومی مستثنا شده از قانون استخدام کشوری (ق .  . ک )

4- شغل و مقام های مستثنا شده

5-  قانون ها و آئین نامه های ویژه استخدامی

فصل چهارم :

مسئولیت موسسات عمومی در براب رحقوق شهروندی

مجازات دیه برای موسسات عمومی

اتهام : تسبیت در قتل غیر عمدی (شبه عمد )

رای دادگاه

 

منابع و مأخذ:

1-         حقوق اداری ایران (استخدام های کشوری و مسئولیت مدنی سه قوه و نهادهای اداری در ایران )

تالیف : عبدالحمید ابوالحمد ، چاپ ششم ، مهر 1379 

2-         حقوق اداری

تالیف : دکتر منوچهر طباطبا ئی مؤتمنی ، چاپ 1373

3-         حقوق اداری (2-1 )  ، کلیات و ایران

تالیف : دکتر رضا موسی زاده ، استادیار دانشکدة روابط بین الملل 1377


دانلود با لینک مستقیم


پروژه حقوق با موضوع تفاوت شرکت های دولتی و موسسات دولتی. doc

جواب تمارین کتاب کار Top Notch Fundamentals Workbook Second Edition - ویرایش دوم

اختصاصی از فی لوو جواب تمارین کتاب کار Top Notch Fundamentals Workbook Second Edition - ویرایش دوم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

جواب تمارین کتاب کار Top Notch Fundamentals Workbook Second Edition - ویرایش دوم


جواب تمارین کتاب کار Top Notch Fundamentals Workbook Second Edition - ویرایش دوم

جواب تمارین کتاب کار Top Notch Fundamentals Workbook Second Edition - ویرایش دوم

شامل پاسخ کتاب ورک بوک از ابتدای بخش ۱ تا انتهای بخش ۱۴

فایل PDF در 16 صفحه و به زبان انگلیسی است.

فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو و کپی برداری از متن است.


دانلود با لینک مستقیم


جواب تمارین کتاب کار Top Notch Fundamentals Workbook Second Edition - ویرایش دوم