فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق اجرا و ارزشیابی یادگیری

اختصاصی از فی لوو تحقیق اجرا و ارزشیابی یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق اجرا و ارزشیابی یادگیری


تحقیق اجرا و ارزشیابی یادگیری

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :110

بعد از خواندن این فصل شما قادر خواهید بود:

  • مزایا و معایب روشها و تکنیک های مختلف آموزشی را شرح دهید.

2- دربارة روشها و تکنیک های متناسب با حیطه های ادراکی، عاطفی و روان حرکتی بحث کنید.

3- یک تجزیه و تحلیل وظایف (شرح وظایف) تألیف کنید.

4- روشهایی که با آنها آموزش سازمان یافته و مداوم را فهرست کنید.

5- اهداف ارزشیابی آموزشی را شناسایی کنید.

6- انواع مختلف ارزشیابی را شرح دهید.

7- یک طرح درس تهیه کنید.

8- ارزشیابی کمی را با کیفی، ارزشیابی هنجار مرجع را با ارزشیابی معیار مرجع، روایی را با پایایی مقایسه نموده و تمایز دهید.

9- یک سخنرانی آموزشی برای یک گروه مخاطب خاص، طراحی، اجراء و ارزشیابی کنید.

چگونه متخصصان رژیم شناسی می توانند مراجعین و کارمندان را بطور موفقیت آمیز آموزش دهند؟ برای مراجعین، رژیم شناس خواستار ارتقاء سلامتی و کاهش خطر بیماریهای مزمن است و برای کارمندان خواستار افزایش توانایی های آنان در انجام وظایف است. مراحل مقدماتی در طراحی یادگیری در فصل 11 مورد بحث قرار گرفت که شامل پیش ارزیابی دانش و صلاحیت فعلی آموزش گیرنده در حیطه های ادراکی، عاطفی و روان حرکتی و تعیین محتوای آنچه باید آموخته شود، بود.

این فصل دربارة انتخاب و اجرای فعالیتهای یادگیری مناسب در حیطه های مذکور بحث می کند. طرح ها برای ارزشیابی نتایج یادگیری و مستندسازی نیز مورد بحث قرار گرفته است. چرا که این مراحل برای کامل شدن فرآیند یادگیری ضروری است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق اجرا و ارزشیابی یادگیری

تحقیق درمورد جمعیت و توسعه رشد اقتصادی

اختصاصی از فی لوو تحقیق درمورد جمعیت و توسعه رشد اقتصادی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درمورد جمعیت و توسعه رشد اقتصادی


تحقیق درمورد جمعیت و توسعه رشد اقتصادی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:35

فهرست مطالب:

مقدمه

توسعه اقتصادی چیست

شاخص‌های توسعه اقتصادی

توسعه اقتصادی دو هدف اصلی دارد:

نظریه آدام اسمیت

مکاتب مختلف توسعه اقتصادی

نظریه مالتوس

نظریه ریکاردو

نظریه کارل مارکس

مدل رشد کلاسیک

مدل رشد اقتصادی سرمایه‌داری مارکس

نظریه شومپیتر

ارتباط جمعیت باتوسعه رشد اقتصادی

از سالیان بسیار دور, با افزایش سطح دانش و فهم بشر, کیفیت و وضعیت زندگی او همواره در حال بهبود و ارتقا بوده است. بعد از انقلاب فرهنگی-اجتماعی اروپا (رنسانس) و متعاقب آن انقلاب صنعتی, موج پیشرفت‌های شتابان کشورهای غربی آغاز گردید. تنها کشور آسیایی که تا حدی با جریان رشد قرن‌های نوزده و اوایل قرن بیستم میلادی غرب همراه گردید کشور ژاپن بود. بعد از رنسانس که انقلابی فکری در اروپا رخ داد, پتانسیل‌های فراوان این ملل, شکوفا و متجلی گردید اما متاسفانه در همین دوران, کشورهای شرقی روند روبه‌رشدی را تجربه نکرده و بعضاً سیری نزولی طی نمودند. البته بعضاً حرکت‌های مقطعی و موردی در این کشورها صورت گرفت اما از آنجاییکه با کلیت جامعه و فرهنگ عمومی تناسب کافی را نداشت و مورد حمایت واقع نگردید, به سرعت مزمحل گردید. محمدتقی‌خان امیرکبیر در ایران, نمونه‌ای از این دست است.

مباحث توسعه اقتصادی از قرن هفدهم و هجدهم میلادی در کشورهای اروپایی مطرح گردید. فشار صنعتی‌شدن و رشد فناوری در این کشورها توام با تصاحب بازار کشورهای ضعیف مستعمراتی باعث شد تا در زمانی کوتاه, شکاف بین دو قطب پیشرفته و عقب‌مانده عمیق شده و دو طیف از کشورها در جهان شکل گیرد: کشورهای پیشرفته (یا توسعه‌یافته) و کشورهای عقب‌مانده (یا توسعه‌نیافته).

توسعه اقتصادی چیست

باید ببن دو مفهوم ”رشد اقتصادی“ و ”توسعه اقتصادی“ تمایز قایل شد. رشد اقتصادی, مفهومی کمی است در حالیکه توسعه اقتصادی, مفهومی کیفی است. ”رشد اقتصادی“ به تعبیر ساده عبارتست از افزایش تولید (کشور) در یک سال خاص در مقایسه با مقدار آن در سال پایه. در سطح کلان, افزایش تولید ناخالص ملی (GNP) یا تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال موردنیاز به نسبت مقدار آن در یک سال پایه, رشد اقتصادی محسوب می‌شود که باید برای دستیابی به عدد رشد واقعی, تغییر قیمت‌ها (بخاطر تورم) و استهلاک تجهیزات و کالاهای سرمایه‌ای را نیز از آن کسر نمود .

منابع مختلف رشد اقتصادی عبارتند از ‌افزایش بکارگیری نهاده‌ها (افزایش سرمایه یا نیروی کار), افزایش کارآیی اقتصاد (افزایش بهره‌وری عوامل تولید), و بکارگیری ظرفیت‌های احتمالی خالی در اقتصاد.

”توسعه اقتصادی“ عبارتست از رشد همراه با افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی, انسانی و اجتماعی. در توسعه اقتصادی, رشد کمی تولید حاصل خواهد شد اما در کنار آن, نهادهای اجتماعی نیز متحول خواهند شد, نگرش‌ها تغییر خواهد کرد, توان بهره‌برداری از منابع موجود به صورت مستمر و پویا افزایش یافته, و هر روز نوآوری جدیدی انجام خواهد شد. بعلاوه می‌توان گفت ترکیب تولید و سهم نسبی نهاده‌ها نیز در فرآیند تولید تغییر می‌کند. توسعه امری فراگیر در جامعه است و نمی‌تواند تنها در یک بخش از آن اتفاق بیفتد. توسعه, حد و مرز و سقف مشخصی ندارد بلکه بدلیل وابستگی آن به انسان, پدیده‌ای کیفی است (برخلاف رشد اقتصادی که کاملاً کمی است) که هیچ محدودیتی ندارد .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد جمعیت و توسعه رشد اقتصادی

تحقیق روش تدریس ایفای نقش

اختصاصی از فی لوو تحقیق روش تدریس ایفای نقش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق روش تدریس ایفای نقش


تحقیق روش تدریس ایفای نقش

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :22

 

فهرست مطالب

 

 

 

عنوان

صفحه

 

مقدمه...................................

 

هدف اساس................................

 

مضموم نقش...............................

 

افرادی که در روش ایفای نقش شرکت دارند...

 

مراحل اجرای روش تدریس ایفای نقش.........

 

محاسن و محدودیتهای روش ایفای نقش........

 

منابع و مآخذ............................


مقدمه

 

« می شنوم فراموش می کنم، می بینم به خاطر می آورم. انجام می دهم درک می کنی»

 

به نقل از :Mark Sutcliffe

« یکی از روشهای خلافی که در فعالیتهای یا دادن برای یاد گرفتن به کار می رود، روش ایفای نقش یا وانمود سازی است. این روش علاوه بر این که یادگیری کودکان و نوجوانان را عمیق و پر بار می کند. بسیار دکش و ذوق آفرین نیز هست. روش وانمود سازی از زندگی واقعی انسان ها، به ویژه زندگی شعف انگییز کودکان و نوجوانان گرفته شده است. همه دوست دارند در قالب شخصیت های دیگر در آیند و به بازی نقش بپردازند. انسان ها در زندگی روز مره خود همواره از شخصیت هایی که دوست دارند یا از آنها خوششان می آید تقلید می کنند و می کوشند دفتار و منش آنها را به خود نسبت دهند، یا آرزو می کنند کاش می توانستند همچون آنان باشند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق روش تدریس ایفای نقش

فایل فلش Smart I8813 (رام Smart I8813)مخصوص فلش تولز

اختصاصی از فی لوو فایل فلش Smart I8813 (رام Smart I8813)مخصوص فلش تولز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل فلش Smart I8813 (رام Smart I8813)مخصوص فلش تولز


فایل فلش Smart I8813 (رام Smart I8813)مخصوص فلش تولز

فایل فلش رسمی و فارسی گوشی چینی مدل Smart PRIME I8813 Dual SIM مخصوص فلش تولز (تست شده )

itle: Smart I8813 Firmware

Listed: 2016/04/14

Firmware Details

  •   Device:  Smart PRIME
  • Model:  I8813 Dual SIM
  •  CPU: MT6582
  • Android: 4.4.2
  • Region: Middle East 
  • Language:multi language
  • Status: Official
  • ------------

دانلود با لینک مستقیم


فایل فلش Smart I8813 (رام Smart I8813)مخصوص فلش تولز

دانلود تحقیق اعتیاد نوجوانان‌ و جوانان‌

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق اعتیاد نوجوانان‌ و جوانان‌ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اعتیاد نوجوانان‌ و جوانان‌


دانلود تحقیق اعتیاد نوجوانان‌ و جوانان‌

 

 

تعداد صفحات : 37 صفحه         -     

قالب بندی :  word     

 

 

 

مقدمه‌

اعتیاد خطر بزرگی‌ است‌ که‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ را تهدید می‌کند. درحالی‌ که‌ درکشورهای‌ غربی‌، به‌ دلیل‌ ضعف‌ کنترل‌ نوجوانان‌ و بی‌بند و باریهای‌ رفتاری‌ رایج‌،مصرف‌ الکل‌ و مواد مخدر در بین‌ نوجوانان‌ فراگیر است‌. به‌ طور مثال‌ در ایالات‌ متحده‌ در14 سالگی‌7 56% از نوجوانان‌ به‌ سیگار کشیدن‌، 81 درصد به‌ مشروب‌ خواری‌، 39% به‌مصرف‌ حداقل‌ یک‌ داروی‌ غیرمجاز اقدام‌ کرده‌اند.

در کشور ما کنترل‌ خانواده‌ و مدرسه‌ در دوره‌ نوجوانی‌ شدیدتر است‌ با اعتیادنوجوانان‌ کمتر مواجه‌ هستیم‌.

ولی‌ در هر صورت‌ امروزه‌ گرایش‌ کودکان‌ و نوجوانان‌، بویژه‌ نوجوانان‌ به‌مصرف‌ موادمخدر یکی‌ از بزرگترین‌ نگرانی‌های‌ والدین‌ محسوب‌ می‌شود.

بررسی‌ها نشان‌ داده‌اند که‌ 82 درصد مردم‌ اعتیاد و گرایش‌ به‌ مواد مخدر رامهمترین‌ عامل‌ تهدیدکننده‌ رفاه‌ و امنیت‌ اجتماعی‌ و سلامت‌ فردی‌ می‌دانند.

کشور ما به‌ دلیل‌ شرایط‌ خاص‌ اجتماعی‌ (مانند جوان‌ بودن‌ جمعیت‌ و بالابودن‌ آماربی‌کاری‌) و موقعیت‌ جغرافیایی‌ ویژه‌ خود که‌ بر سر راه‌ صدور مواد مخدر به‌ اروپا قرارگرفته‌ است‌ به‌ شکل‌ جدی‌ با مشکل‌ مصرف‌ مواد مخدر دست‌ به‌ گریبان‌ است‌.

نوجوانان‌ به‌ دلیل‌ داشتن‌ ویژگیهایی‌ چون‌ استقلال‌طلبی‌، کنجکاوی‌، هیجان‌خواهی‌،پیروی‌ از همسالان‌ و عدم‌ انقیاد به‌ قدرت‌ والدین‌، بیشتر در معرض‌ خطر مصرف‌ موادبوده‌، هدف‌ اصلی‌ توزیع‌کنندگان‌ این‌ مواد هستند.

این‌ گروه‌ ارزش‌ها و کنترل‌ والدین‌ را کمتر پذیرفته‌، بیشتر در صدد جرأت‌ ورزی‌ واثبات‌ خویشتن‌اند. این‌ ویژگی‌ها معمولاً با میل‌ به‌ جست‌ و جوی‌ تازگی‌ و همانندسازی‌ باسایر نوجوانان‌ و اعضای‌ گروه‌ سنی‌ همراه‌اند. در چنین‌ شرایطی‌، قرار گرفتن‌ تحت‌ تأثیرفشار همسالان‌، کاملاً طبیعی‌ است‌.

برای‌ عده‌ای‌ از نوجوانان‌ اثبات‌ فردیت‌ و استقلال‌ تنها در مصرف‌ مواد به‌ عنوان‌مخالفت‌ با والدین‌، خلاصه‌ می‌شود.

بر این‌ اساس‌ می‌توان‌ گفت‌ نوجوانان‌ جزو آسیب‌ پذیرترین‌ گروههای‌ سنی‌ هستند.

لذا در این‌ نوشتار تلاش‌ خواهد شد حتی‌المقدور راهنمائی‌های‌ عملی‌ برای‌ پیشگیری‌از گرایش‌ نوجوانان‌ به‌ مواد مخدر به‌ والدین‌ ارائه‌ شود.


تعریف‌ اعتیاد:

وقتی‌ فرد از یکی‌ انواع‌ مواد مثل‌ الکل‌، تریاک‌ و... را طوری‌ مصرف‌ کند که‌ بدون‌ آن‌نتواند به‌ زندگی‌ معمولی‌ خود ادامه‌ دهد و به‌ نوعی‌ به‌ آن‌ وابسته‌ شده‌ باشد در اصطلاح‌می‌گویند، فرد به‌ آن‌ مواد اعتیاد پیدا کرده‌ است‌.

 

معتاد کیست‌؟

والدین‌ باید توجه‌ داشته‌ باشند که‌ یک‌ بار مصرف‌ مواد مخدر یا سیگار دلیل‌ اعتیادنوجوان‌ نبوده‌، تنبیه‌ بدنی‌، تحت‌ فشار گذاشتن‌ نوجوان‌، یا اعمالی‌ شبیه‌ آن‌ به‌ دلیل‌ فوق ،درست‌ نیست‌، زیرا به‌ گرایش‌ بیشتر به‌ مواد مخدر خواهد انجامید. بررسی‌ و صبر بیشترتغییر شرایط‌ و نزدیکی‌ بیشتر به‌ نوجوان‌ راهکار مفیدی‌ در پیشگیری‌ از ادامه‌ مصرف‌است‌.

در هر حال‌، از نظر پزشکی‌ معتاد به‌ کسی‌ اطلاق  می‌شود که‌ تمایل‌ شدید و غیرقابل‌کنترل‌ به‌ مصرف‌ مواد دارد، قطع‌ یا کاهش‌ مصرف‌ ماده‌ حالت‌های‌ جسمی‌ ترک‌ (ماننددردهای‌ شدید جسمی‌، تهوع‌، استفراغ‌، لرزش‌ و...) در او پدید می‌آورد، بی‌توجهی‌ فزاینده‌به‌ لذت‌ها یا علائق‌ دیگر دارد و زمان‌ قابل‌ توجهی‌ را به‌ فعالیتهای‌ مصرف‌ و به‌ دست‌ آوردن‌مواد اختصاص‌ می‌دهد و به‌ رغم‌ وجود شواهدی‌ دال‌ بر نتایج‌ زیان‌ آور آشکار آنها، به‌مصرف‌ ادامه‌ می‌دهد (واینبرگ‌، 1998).

 

چگونگی‌ و زمان‌ شروع‌ به‌ مصرف‌ مواد مخدر

تحقیقات‌ نشان‌ دهنده‌ آن‌ است‌، افرادی‌ که‌ به‌ انواع‌ مواد اعتیاد پیدا کرده‌اند، اکثراًاولین‌ تجربه‌شان‌ بصورت‌ تفریحی‌ در دوره‌ جوانی‌ بوده‌ و از طریق‌ افراد همسن‌ و گروه‌همسالان‌ مواد را بدست‌ آورده‌اند ولی‌ رفته‌ رفته‌ از حالت‌ تفریح‌ خارج‌ شده‌ و با تکرارمصرف‌ آن‌، به‌ مواد اعتیاد پیدا کرده‌اند. باتوجه‌ به‌ اینکه‌ مصرف‌ مواد همیشه‌ با افزایش‌همراه‌ است‌، فرد مبتلا در ابتدای‌ شروع‌ با مقدار کم‌ و حالت‌ تفریح‌ و سرگرمی‌ شروع‌می‌کند. پس‌ از گذشت‌ زمان‌، مقدار کم‌ اولیه‌ کفاف‌ شرایط‌ بدنی‌ و روحی‌ او را نداشته‌ و فردمجبور است‌ یا مقدار مصرف‌ مواد را افزایش‌ دهد و یا زمان‌ مصرف‌ روزانه‌ خود را به‌چندین‌ برابر روز اول‌ برساند، در نتیجه‌ وابستگی‌ فرد به‌ مواد بیشتر شده‌ و فرد به‌ آن‌اعتیاد پیدا می‌کند.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اعتیاد نوجوانان‌ و جوانان‌