فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره تکامل تاریخی رفتار سازمانی

اختصاصی از فی لوو تحقیق درباره تکامل تاریخی رفتار سازمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره تکامل تاریخی رفتار سازمانی


تحقیق درباره تکامل تاریخی رفتار سازمانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:13
فهرست و توضیحات:

تکامل تاریخی رفتار سازمانی

نمونه های عملی اخیر

آدام اسمیت

چارلز بابیچ

رابرت اوون

عصر کلاسیک مدیریت علمی

نظریه ی اداری

چرا تاریخ مطالعه می کنیم ؟ به نحوی مختصر به این سوال جواب داد ، آن زمان که گفت : هنگامی که من می خواهم بفهمم چه چیزی امروز اتفاق افتاده و یا تصمیم بگیرم که چه چیزی فردا اتفاق خواهد افتاد ، به گذشته می نگرم . با نگاه به گذشته در تاریخ رفتار سازمانی ، شما بینش عمیقی را پیرامون این مورد که چه براین رشته رفته است تا به جایگاه امروز خویش رسیده است ، بدست می آورید . برای نمونه ، این کار به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید که چگونه مدیریت ، قوانین و مقررات را برای کارکنان تحمیل کرده است ، چرا بسیاری از کارکنان در سازمانها وظایفی استاندارد و تکراری را در خط مونتاژ انجام می دهند . و چرا شماری از سازمانها در سالهای اخیر ، خطوط مونتاژ خود را با واحدهای کاری تیم – محور جایگزین کرده اند . در این ضمیمه ، شما شرح خلاصه ای را از این که چگونه تئوری و عمل رفتار سازمانی به ظهور رسیده است ، را خواهید یافت .

حرفی نیست که صدها نفر کمک کردند تا بذرهای این مفاهیم کاشته شود . تا از آن گل رفتار سازمانی رشد کند و بارور شود . با این وجود، سه نفر به طور خاص ، در توسعه ی ایده هایی که در نهایت تأثیر عمده ای بر شکل گیری مسیر و ( از میان برداشتن ) سدهای رفتار سازمانی داشت ، نقش بسزایی ایفا کرده اند ؛ آدام اسمیت ، چارلز بابیچ ، رابرت اوون .

 

آدام اسیمیت را بیشتر ف اقتصاددان و برای تلاشها و کمک هایش برای ( پی ریزی ) اصول اقتصاد کلاسیک ذکر کرده اند ، اما بحث او در کتاب ثروت ملل در سال 1776 ، بحث درخشانی را پیرامون مزایای اقتصادی که سازمانها و جامعه می توانند از تقسیم نیروی کار بدست آورند ، شامل می شود ( که تخصص گرایی در کار نیز نامیده می شود). اسمیت نتیجه می گیرد که تقسیم نیروی کار ، بهره وری را با افزایش مهارت و چابکی کارکنان ، صرفه جویی در زمان که اغلب در تغییر وظایف از دست می رود و تشویق ایجاد اختراعات ماشین آلات صرفه جویی کننده در نیروی کار ، بالا می برد . توسعه ی وسیع در فرآیندهای خطوط مونتاژ محصول در قرن بیستم ، بی تردید از ناحیه ی مزایای اقتصادی تخصص گرایی در کار تحریک می شد که توسط آدام اسمیت در دو قرن پیش بیان گردید .

 

بابیچ بیان داشت که صرفه جوییهای تخصص گرایی ، باید برای انجام کارهای ذهنی ، همانند ، کارهای فیزیکی اعمال شود . برای مثال ، ما امروزه ، تخصص گرایی را برای اعطای کمک به حرفه ای ها استفاده می کنیم . زمانی که ما مشکل پوستی داریم ،پیش یک متخصص امراض پوستی می رویم . زمانی که ما خانه ای می خریم ، با یک وکیل که متخصص در املاک است ، مشاوره می کنیم . اساتید و پرفسورهایی که شما در کلاسهای آکادمیک تجارت با انها روبرو هستید ، هر یک در حوزه هایی همچون ، حسابداری مالیات ، کارآفرینی ، تحقیقات بازاریابی و رفتار سازمانی متخصص هستند . این کاربردها از تقسیم نیروی کار ، در انگلستان قرن هجدهم ناشناخته بودند . اما سازمانهای معاصر در سرتاسر جهان – هم صنایع تولیدی و هم صنایع خدماتی – استفاده ی وسیعی از تقسیم نیروی کار می کنند .

 

اوون یک ایده آلیست بود . آنچه که او ارائه می داشت ، یکمکان کار یوتوپیایی بود که می توانست مسائل مبتلا به کلاس کاری را کاهش دهد . زمانی که او در 1825 از ساعات منظم کاری برای همه ، قانون کار بچه ها ، آموزش عمومی ، تجهیز شرکت به تجهیزات صرف غذا در هنگام کار و در گیری کسب کار در پروژه های اجتماعی صحبت می کرد ، بیش از یکصد سال از زمان خویش جلوتر بود .

 

عصر کلاسیک ، دوره ای از حدود 1900 تا اواسط 1930 را پوشش می دهد . در طول این دوره بود کهنخستین تئوریهای عمومی مدیریت آغاز به ظهور کرد . پیرامون کلاسیک – افرادی همچون ، فردریک تیلور ، هنری فایول ، ماکس وبر ، ماری پارکر فالت و چستر بارنارد – پایه های الگوهای عملی مدیریت معاصر را پی ریزی کردند .

 

یک راننده ی شرکت پستی امروزه ، در طول شیفت کاری خویش به طور متوسط 120 توقف دارد . هر مرحله ازکار ان راننده در برنامه ی روزانه اش به دقت توسط مهندسان صنعتی UPS مورد مطالعه قرار گرفته است تا کارآمدی را حداکثر سازد . تمام ثانیه هایی که چراغ قرمزها ، ترافیک ، انحراف مسیرها ، زنگ در ، پیاده روها ، راه پله ها و وقت استراحت ها می گیرند ، توسط مهندسان UPS مستند شده است تا بتوان زمان اتلاف شده را از بین برد . برای نمونه ، زمانی که رانندگان نزدیک محل متوقف می شوند ، بوق آهسته ای می زنند ،به این امید که مشتری در گشودن در ثانیهای تعجیل کند . این نیز اتفاقی نیست که تمام رانندگان UPS با قدم هایی چابک که هر یک سه فوت در ثانیه مسافت را می پیماید، راه می روند و نخست در می زنند ، مبادا که ثانیه ایی در جستجوی زنگ اتلاف شود .

امروزه، رانندگان UPS اصولی را که 90 سال پیش توسط فردریک تیلور در اصول مدیریت علمی پایه ریزی شد تعقیب می کنند . در این ضمیمه ، تیلور تشریح می کند که چگونه روش علمی می تواند برای تعریف یک بهترین روش برای انجام یک شغل استفاده شود .

آزمایشی که تیلور انجام داد در مورد اندازه ی بیل ها بود . تیلور متوجه شد که همه کارگران کارخانه از بیل های هم اندازه استفاده می کنند ، بدون توجه به نوع موادی که توسط آن جابجا می شود . از آنجا که وزن بهینه ای برای حداکثر کردن کارآیی یک کارگر در جابجایی مواد توسط بیل ها وجود داشت ، تیلور به این فکر افتاد که سایز بیل ها برای جابجایی مواد مختلف با توجه به وزنشان باید متفاوت باشد . پس از آزمایشات گسترده ، تیلور دریافت که 21 پوند ظرفیت بهینه هر بیل است . برای رسیدن به این مقدار بهینه مواد سبک مثل کک باید توسط بیل های پهن و مواد سنگین مثل آهن باید توسط بیل های کم عرض جابجا می شد . بر مبنای یافته های تبلور ، دیگر سرپرستان از کارگران فقط جابجایی مواد توسط بیل ها را نمی خواستند . حالا دیگر بر مبنای ماده ای که باید جابجا می شد ، سرپرستان سایز بیل مناسب را تعیین کرده و در اختیار کارگر قرار می دادند . البته ، نتیجه این کار ، باز هم افزایش بازده کارگران بود .

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تکامل تاریخی رفتار سازمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.