لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:15
فهرست و توضیحات:
تاریخچه
سیستم تولید تویوتا (TPS)
رازهاى موفقیت جهانى تویوتاموتورز
با توجه به این وضعیت، چه کسی برای یک دستگاه خودروی Polo یا Corsa پول بیشتری میپردازد؟ برای برخی از شرکتهای داخلی (محلی) با توجه به حمایت مالی دولت از خودروسازان ملی منتخب، سود اهمیت زیادی ندارد. بیوک Excelle طی ماههای سپتامبر و اکتبر احتمالاً پرفروشترین خودرو در چین بوده است، اما جیام ناگزیر است آن برند را از بخش خودروهای کوچک و ارزان خارج کند. پیش از این، جیام مدل مجدد طراحی شده بیوک Sail سابق (مدل چهاردرب اروپایی اوپل Corsa که در سال 1993 عرضه شده بود) را با عنوان Chevy عرضه کرده بود و زمانی که وقت آن فرابرسد، همین کار را در مورد برند Excelle که مدل مجدد طراحی شده دوو Lacetti میباشد انجام داده و آن را به روزآوری خواهد کرد.
در این میان، فولکسواگن از جمله برندگان است. برند Jetta شرکت FAW که موفقترین خودرو (و پرفروشترین خودروی سال چین تا پایان اکتبر) میباشد، همان خودرویی که در اروپا و امریکای شمالی با این نام به فروش میرسد، نیست. این خودرو مدل به روز شده نسل دوم گلف قدیمی است که اوایل دهه 1980 به بازار عرضه شد. ولی استراتژی دوشاخه فولکسواگن چیست؟ برندهای Bora و Passat که در چین نیز تولید میشوند از آخرین مدلها هستند و از نظر قیمت، تفاوت فاحشی با برند Jetta دارند. این در حالیست که فولکسواگن به زودی مدل مجدد طراحی شده برند از رده خارج شده گلف MK IV را به عنوان هاچبک پنج در ارزانقیمت (Bora HS) تولید خواهد کرد. هیوندای نیز همین استراتژی را در برابر خودروی ساخت داخل [چین] Elantra (که به زودی آخرین مدل کرهای جایگزین آن خواهد شد) انجام داد، در حالی که به تولید قدیمی کیا Accent به عنوان ارزانترین مدل (Entry Level) ادامه میدهد. به نظر میرسد که هنوز هیچگونه تصمیمی مبنیبر جایگزینی مستقیم Jetta اتخاذ نشده است.
بدون شک، برند فولکسواگن سرانجام پس از توقف تولید Jetta از این بخش قیمتی خارج شده و محصولات به روزتر اما با قیمت مناسبتر برند اشکودا که اخیراً به بازار عرضه شده، جایگزین آن خواهد شد.
سهم بازار 14 درصدی فولکسواگن در 3 ماهه اول سال (برند FAW-VW، فولکسواگن و Shanghai-VW) نشان دهنده آن است که این شرکت یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار دارد، اما فولکسواگن به خوبی میداند که حفظ این موقعیت به بهای از دست دادن سود نبایستی اولویت او باشد. هوندا، بیوک، چری، FAW-Xiali، نیسان و تویوتا همگی از سهم بازاری بین 8/4 تا 5/7 درصد برخوردارند، علاوهبر اینکه سوزوکی نیز دارای 9/3 درصد و فورد 3 درصد از این سهم بازار میباشد. محصولات برخی از آنها (فورد، چری و تویوتا) طی 12 ماه گذشته به سرعت رشد کرده و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دادهاند، برخی از آنها (بیوک، هوندا و نیسان) نیز کموبیش در مکان قبلی خود قرار دارند در حالیکه برخی (Xiali) با کاهش ملایمی مواجه شدهاند. چری نسبت به FAW-Xiali برند بزرگتری میباشد، اما به این دلیل که تمامی مدلهای عرضه شده توسط چری جدید هستند و چرخه عمر محصولات تولیدی FAW-Xiali نیز به سر آمده است، عرضه برند تقریباً لوکس Roewe، نشانه آن است که SAIC در استراتژی دوگانه شرکا و رقبای خارجی به خود آمده است.
SAIC، FAW، هیوندای، هوندا، تویوتا، جیام، چری و فولکسواگن به همراه نیسان، سوزوکی و فورد که کاملاً پشت سر آنها در حرکت هستند، مطمئناً نقشآفرینان بزرگ سال خواهند بود، اما تصور کنید که طراحان محصول و بخشهای مالی آنها به دنبال عرضه مدلهای جذاب و ارزان قیمتی که Great Wall، چری و جیلی در نمایشگاه Auto Show پکن به معرض نمایش گذاشتند، چقدر سرگرم و گرفتار هستند. اگر هر یک از این نقشآفرینان بزرگ حال حاضر، واقعاً خواهان این هستند که طی 5 سال بتوانند فروش خوبی در چین داشته و منفعت زیادی از این راه کسب کنند، باید ببینند که تویوتا در اینباره چه کرده و چرا نتها خودروسازی است که پیش از داشتن تولید انبوه، به سوددهی رسیده است.
تحقیق درباره شرکت تویوتا