فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقایسه اثربخشی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به شیوه‌های توصیفی و سنتی از دیدگاه معلمان مدارس دورۀ ابتدایی

اختصاصی از فی لوو مقایسه اثربخشی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به شیوه‌های توصیفی و سنتی از دیدگاه معلمان مدارس دورۀ ابتدایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

فهرست مطالب

 

عنوان

صفحه

چکیده فارسی

پنج

فصل اول: کلیات پژوهش

1ـ1 مقدمه

1ـ2 بیان مسأله

1ـ3 اهمیت و ضرورت پژوهش

1ـ4 هدف‌های پژوهش

1ـ4ـ1 هدف‌ کلی پژوهش

1ـ4ـ2 هدف‌های جزئی پژوهش

1-5 سؤال‌های‌های پژوهش

1ـ5ـ1 سؤال اصلی پژوهش

1ـ5ـ2 سؤال‌های فرئی پژوهش

1-6 تعریف‌های مفهومی و عملیاتی واژه‌های پژوهش

1-6-1 تعریف‌های مفهومی

1-6-2 تعریف‌های عملیاتی

2

3

6

8

8

8

9

9

9

10

10

11

فصل دوم: پایه‌های نظری و پیشینة پژوهش

2-1 مقدمه

2-2 تعریف ارزشیابی آموزشی

2-3 ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

2-4 انواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

2-5 بنیان‌های فلسفی شیوه‌های ارزشیابی توصیفی و سنتی

2-6 نظام ارزشیابی کمی (سنتی)

2-6-1 ویژگی‌های نظام ارزشیابی سنتی

2-7 نظام ارزشیابی توصیفی

 

یک

2-7-1 متن کامل آئین‌نامه ارزشیابی کیفی (توصیفی‌)

2-7-2 ساختار ارزشیابی توصیفی

2-7-3 اصول حاکم بر ارزشیابی توصیفی

2-7-4 اهداف ارزشیابی توصیفی

2-7-5 سایر ویژگی‌های بارز ارزشیابی توصیفی

2-7-6 ارتباط متقابل ارزشیابی توصیفی با عناصر برنامه درسی

2-7-7 آسیب‌هایی که تحقق اهداف ارزشیابی توصیفی را تهدید می‌کند

2-7-8 چالش‌های پیشِ روی ارزشیابی توصیفی

2-8 مقایسۀ ارزشیابی کیفی (توصیفی) و کمّی (سنتی)

2-9 معیارها (استانداردهای) ارزشیابی آموزشی

2-10 پیشینۀ پژوهشی

2-10-1 پیشینه‌های پژوهش‌های انجام‌شده در خارج از کشور

2-10-2 پیشینه‌های پژوهش‌های انجام‌شده در خارج از کشور

2-10-3 جمع‌بندی از پیشینه‌های پژوهشی

 

14

16

17

19

22

26

30

35

37

45

46

49

49

50

52

55

56

62

64

64

66

74

 

فصل سوم: روش تحقیق

3-1 مقدمه

3-2 روش پژوهش

3-3 جامعۀ آماری‌

3-4- ‌روش نمونه‌گیری

3-5 ابزار گردآوری داده‌ها

3-5-1 روایی ابزار پژوهش

3-5-2 پایایی ابزار پژوهش

3-6- شیوۀ اجرایی پژوهش

3-8 روش‌‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها

 

76

76

77

77

77

78

78

79

80

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

 

دو

4ـ1 مقدمه

4ـ2 تحلیل توصیفی داده‌ها

4-3 تحلیل استنباطی داده‌ها

 

82

83

84

فصل پنجم: نتیجه‌گیری، بحث و پیشنهادها

5ـ1- مقدمه

5-2- بحث و نتیجه‌گیری

5-2-1- سؤال نخست پژوهش

5-2-2- سؤال دوم پژوهش

5-2-3- سؤال سوم پژوهش

5-2-4- سؤال چهارم پژوهش

5-2-5- سؤال پنجم پژوهش

5ـ3- محدودیت‌‌های پژوهش

5ـ4- پیشنهادهای کاربردی

5ـ-5 پیشنهاد موضوع‌های پژوهشی

 

94

94

94

95

96

97

98

99

99

100

 

فهرست منابع

منابع فارسی

منابع لاتین

 

102

106

             پیوست‌ها

پیوست شمارۀ 1 (پرسشنامۀ مقایسۀ اثربخشی شیوه‌های ارزشیابی توصیفی و سنتی در دورۀ ابتدایی)

چکیدۀ انگلیسی

عنوان انگلیسی

 

109

112

113

 

 

سه

چهار


                       فهرست جدول‌ها

 

عنوان

صفحه

 

جدول 2-1. مقیاس‌های وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

جدول 2-2. کتاب‌های درسی که در محتوای آن، داوطلبان آزاد مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند

جدول 2-3. ویژگی‌های اصلی ارزشیابی توصیفی

جدول 2-4. مقایسۀ ویژگی‌های ارزشیابی سنتی و توصیفی

جدول 2-5. ملاک‌های چهارگانه ارزشیابی آموزشی و شاخص‌های مربوط به آنها

جدول شمارۀ 3-1. محاسبۀ پایایی ابزار پژوهش با آزمون آلفای کرونباخ

جدول 4-1. شاخص‌های توصیفی مربوط به توزیع جنسیتی آموزگاران پاسخ‌دهنده به پرسشنامه

جدول 4-2. شاخص‌های توصیفی مربوط به سطح‌ تحصیلات آموزگاران پاسخ‌دهنده به پرسشنامه

جدول شمارۀ 4-3. شاخص توصیفی مربوط به سابقۀ کاری معلمان شرکت‌کننده در مطالعه

جدول شمارۀ 4-4. شاخص توصیفی مربوط به توزیع سنی معلمان شرکت‌کننده در مطالعه

جدول 4-5. آزمون کلموگروف- اسمیرنف برای بررسی بهنجاری داده‌های هر دو بعد پرسشنامه

جدول 4-6 برای مقایسۀ میانگین امتیازهای ارزشیابی توصیفی و سنتی از دیدگاه آموزگاران

جدول شمارۀ 4-7. آزمون تی جفت‌شده برای مقایسۀ ارزشیابی توصیفی و سنتی از دیدگاه آموزگاران

جدول 4-8. آزمون کلموگروف- اسمیرنف برای هر دو بعد پرسشنامه در معیار اخلاقی و قانونی

جدول 4-9 مقایسۀ میانگین امتیازهای ارزشیابی توصیفی و سنتی در معیار اخلاقی و قانونی

جدول 4-10. آزمون تی جفت‌شده برای مقایسۀ ارزشیابی توصیفی و سنتی در معیار اخلاقی و قانونی

جدول 4-11. آزمون کلموگروف- اسمیرنف برای هر دو بعد پرسشنامه در کارآمدی و سودبخشی

جدول 4-12 مقایسۀ میانگین امتیازهای ارزشیابی توصیفی و سنتی در معیار کارآمدی و سودبخشی

جدول 4-13. تی جفت‌شده برای مقایسۀ ارزشیابی توصیفی و سنتی در کارآمدی وسودبخشی

جدول 4-14. آزمون کلموگروف- اسمیرنف برای داده‌های هر دو بعد پرسشنامه در قابلیت اجرایی

جدول 4-15 مقایسۀ میانگین امتیازهای ارزشیابی توصیفی و سنتی در معیار قابلیت اجرایی

جدول 4-16. آزمون تی جفت‌شده برای مقایسۀ ارزشیابی توصیفی و سنتی در معیار قابلیت اجرایی

جدول 4-17. آزمون کلموگروف- اسمیرنف برای داده‌های هر دو بعد در معیار دقت و صحت

جدول 4-18 مقایسۀ میانگین امتیازهای ارزشیابی توصیفی و سنتی در معیار دقت و صحت

جدول شمارۀ 4-19. تی جفت‌شده برای مقایسۀ ارزشیابی توصیفی و سنتی در معیار دقت و صحت

39

42

45

62

63

79

83

83

84

84

85

85

85

86

87

87

88

88

89

89

90

90

91

91

92


دانلود با لینک مستقیم


مقایسه اثربخشی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به شیوه‌های توصیفی و سنتی از دیدگاه معلمان مدارس دورۀ ابتدایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.