293 اسلاید
در وضعیت منابع درسی رشته علوم تربیتی جهت درس اصول برنامه ریزی آموزشی دو منبع منظور شده است تحت عنوان :
فرایند برنامه ریزی آموزشی ؛ مؤلف یا مترجم : یونسکو ؛ مترجم : فریده مشایخ
برنامه ریزی آموزشی چیست ؟ . مؤلف : فیلیپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش
دانشجویان پس از گذراندن مقدمات برنامه ریزی آموزشی در این کتاب که هفتمین جلد از یک مجموعه گسترده مواد آموزشی است که در زمینه برنامه ریزی آموزشی به منظور اشاعه مفاهیم و روشهای این زمینه توسط بخش سیاست گذاری و برنامه ریزی آموزشی سازمان یونسکو تهیه شده ، کتاب مذبور از 6 بخش تشکیل شده که برای طیف گسترده ای از افراد دست اندرکار تهیه ، اجرا و ارزیابی برنامة آموزشی کشور می تواند مفید باشد .
شماره اسلاید
از تا
عناوین بخشهای کتاب
35
64
114
132
182
219
8
36
65
115
133
183
بخش نخست : آموزش در اجتماع در حال توسعه
بخش دوم : پیش بایستهای برنامه ریزی آموزشی
بخش سوم : تشخیص کژیها و کاستیهای نظام آموزشی
بخش چهارم : چگونگی تدوین و استفاده از شاخصها در برنامه ریزی آموزش
بخش پنجم : چگونگی تهیه برنامه آموزشی کشور
بخش ششم : چگونگی اجرای برنامه آموزشی کشور و نحوه ارزیابی آن
که ابتدا اسلایدهای خلاصه محتوای منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است .
مطالبی که در این فصل معرفی می شوند از این قرارند :
بیان مفهوم توسعه از دیدگاه رشد و از نظر کیفیت زندگی
امروز امر آموزش در هر کجا بدون اینکه برنامه ریزی شود با اشکال انجام می پذیرد در طی نیم قرن اخیر برنامه آموزشی به عنوان پاسخی به مسائل مبتلا به جامعه مطرح شده است . در جوامع نوین با مشاهده سرعتی که در وقوع تغییرات ایجاد شده از یک سو و اعتقادات انسانها به ضرورت تغییر از سوی دیگر تأمل در باره مفهوم تغییر را ضروری کرده است .
اختلالاتی که در اثر شتاب تغییرات نا معمول در جامعه ایجاد شده:
فرزندان ونسل جوان نسبت به شیوه هاکهن خانوادگی سلب اعتماد نموده ، لذا مجموع آموزشهای غیر رسمی مرسوم در این جوامع در معرض زوال و نابودی قرار می گیرد و نسل جوان بیشتر و بیشتر به نظام آموزش رسمی و مدرسه ای متکی است .
پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی