فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نمونه پاورپوینت دفاع ارشدحسابداری باموضوع:ارتباط بین معاملات بااشخاص وابسته ومالکیت کنترلی باکیفیت گزارشگری مالی

اختصاصی از فی لوو نمونه پاورپوینت دفاع ارشدحسابداری باموضوع:ارتباط بین معاملات بااشخاص وابسته ومالکیت کنترلی باکیفیت گزارشگری مالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نمونه پاور پوینت دفاع ارشد حسابداری جهت اشنایی با موارد لازم درپاورپوینت دفاع

بصورت پاورپوینت ودر50اسلاید

ارتباط بین معاملات بااشخاص وابسته ومالکیت کنترلی باکیفیت گزارشگری مالی

بیان مساله

معامله با اشخاص وابسته عموماً به صورت انتقال منابع، خدمات یا تعهدات بین اشخاص وابسته صرف نظر از مطالبه یا عدم مطالبه بهای آن تعریف می‌شود. معاملات با اشخاص وابسته از ویژگی‌های معمول واحد تجاری است، به این دلیل که بسیاری از شرکت‌ها فعالیت‌های خود را از طریق واحد فرعی، مشارکت خاص و شرکت‌های وابسته انجام می‌دهند .‌در چنین شرایطی شرکت‌ها قادر هستند که بر سیاست‌های مالی و عملیاتی شرکتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند از طریق کنترل، کنترل مشترک یا نفوذ قابل ملاحظه، تأثیر بگذارند.‌ ارتباط با اشخاص وابسته اثر مهمی بر نتایج و وضعیت مالی شرکت دارد؛ به این دلیل‌ که اشخاص وابسته می‌توانند معاملاتی با شرکت انجام دهند که اشخاص غیر وابسته نمی‌توانند.‌ بعلاوه نتایج و وضعیت مالی شرکت به خاطر صرف وجود اشخاص وابسته تأثیر می‌پذیرد، حتی اگر معامله‌ای با شرکت انجام ندهند. رسوایی‌های اخیر شرکت‌ها در جهان، درآمریکا‌‌) آدلفیا، انرون(،اروپا )پارمالت، برمر ولکان)‌ و آسیا ‌(شرکت بان(، معاملات با اشخاص وابسته را زیر ذره بین آورده اند. یک نظریه جهانی این است که معاملات با اشخاص وابسته می‌تواند در شرکت‌های گروه به عنوان یک راه بهینه‌سازی تخصیص منابع داخلی، کاهش هزینه معاملات و بهبود بازده دارایی‌ها استفاده شود.‌ در طرف دیگر، این معاملات توسط مدیران یا سایر سهامداران به طور فرصت‌طلبانه استفاده می‌شود که می‌تواند نتایج عملیات را گمراه کند یا اثر نا مساعدی بر ثروت سهامداران اقلیت بگذارد (‌پناهی‌، 1392). لازم بذکر است تصاحب منابع شرکت از طریق معاملات با اشخاص وابسته که در رسوایی‌های مالی اخیر، به عنوان یکی از کانون‌های نگرانی بوده است، در کشورهای توسعه یافته مرسوم است اما در اقتصادهای نوظهور به دلیل نقص بازارهای خارجی و ضعف راهبردی شرکتی بیشتر مشاهده می‌شود که در بسیاری از موارد، معاملات با اشخاص وابسته، اجتناب ناپذیر و سودمند است و در چرخه عملیات شرکت تکرار می‌گردد (‌پناهی‌، 1392).

از آنجا که‌ با گسترده تر شدن شرکت‌ها و موسسات مالی خطر جدایی مالکیت از مدیریت می‌تواند شرکت‌ها را به سمت بحران مالی هدایت کند......


دانلود با لینک مستقیم


نمونه پاورپوینت دفاع ارشدحسابداری باموضوع:ارتباط بین معاملات بااشخاص وابسته ومالکیت کنترلی باکیفیت گزارشگری مالی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.