فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با موضوع موانع فرهنگی ارتقاء شغلی زنان را با فرمت ورد word

اختصاصی از فی لوو متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با موضوع موانع فرهنگی ارتقاء شغلی زنان را با فرمت ورد word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

در این پست می توانید متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با موضوع موانع فرهنگی ارتقاء شغلی زنان را  با فرمت ورد word دانلود نمائید:

  عنوان مقاله:

 موانع فرهنگی ارتقاء شغلی زنان

چکیده

با وجود آنکه زنان نیمی از جمعیت فعال جهان را تشکیل می دهند، اما از آنها به طور مساوی در اداره امور سازمانها استفاده نمی‌شود. البته در سالهای اخیر حضور زنان در محیط کار چشم‌گیرتر شده است وروز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود، اما میزان پیشرفت آنها در مشاغل سطوح بالا متناسب با تعداد آنها در سازمانها نیست. زنان در محیط کار با مسایلی نظیر تبعیض شغلی روبرو هستند و پیش داوری هایی که نسبت به آنها وجود دارد از نگرش های فرهنگی جامعه ناشی می‌شود. زنان یکی از سرمایه های مهم و پرارزش کشورهای جهان بویژه در کشورهای درحال توسعه هستند. رهبران سازمانها باید بدانند که برای پاسخ به بازار متغیر مشتریان و رقابت بین‌المللی باید از استعداد زنان و مردان متخصص در همه سطوح استفاده کنند.

این مقاله مسایلی را در مورد اشتغال زنان در روند توسعه، فضای فرهنگی حاکم بر اشتغال زنان، موانع فرهنگی و نگرش موجود در اشتغال زنان را بیان کرده و همچنین پیشنهادهایی برای هموار شدن زمینه اشتغال زنان ارایه می‌دهد.

مقدمه

هرگز در تاریخ به اندازه امروز توافق در مورد اینکه مهمترین پیشتاز توسعه، مشارکت همه انسانهاست، وجود نداشته است و برای رسیدن به این نقطه راه درازی پیموده شده است. در این میان زنان چون مردان به عنوان منابع ارزشمند سازمانی در توسعه پیشرفت جامعه خود نقش تعیین کننده ای دارند. زنان ومردان به همراه هم قادرند تا جامعه و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند و از نیروهای خود، به گونه ای هم افزا جامعه را بهره مند سازند. جوامعی که توانسته اند با تفکر راهبردی موفق به تدوین قوانینی برای بهره برداری از اندیشه های خلاق و قدرت سازندگی زنان بشوند و در واگذاری فرصت برای ابراز شایستگی و لیاقت به کلیه شهروندان اعم از زن و مرد، مساوات را رعایت کنند، بیش از سایر جوامع پیشرفت کرده‌اند. ( الوانی،ضرغامی‌فرد، 1380،2)

زنان نیمی از جمعیت فعال جهان را تشکیل می دهند . تخمین های آماری نشان می دهد که 60 درصد از افزایش نیروی کار در دهه آینده را زنان تشکیل خواهند داد. از سال 1970 تعداد زنان در مشاغل اجرایی، اداری و مدیریتی به طور چشمگیر افزایش یافته اما نسبت زنانی که در سطوح بالای شغلی به کار گرفته می‌شوند، هنوز پایین است.

در ایران نیز طبق سرشماری مرکز ایران در سال 1355، نرخ مشارکت زنان 9/13 درصد بوده است. این رقم در سال 1365 به 2/8 درصد کاهش یافته است و در سال 1375 به نرخ 1/9 درصد افزایش یافته است. زنان مدیر و کارمندان رده بالای سازمان در سال 1370 معادل 1533 نفر بودند که در سال 1375 به 41420 نفر رسیده است هر چند این رقم نشان دهنده افزایش تعداد زنان در پست‌های مدیریتی است اما در مقایسه با تعداد شاغلان زن رقم ناچیزی است. ( جزئی ،1380، 70)

اشتغال زنان در روند توسعه:

درگزارش های توسعه انسانی سازمان ملل نوشته شده که زنان بهره وری بسیار کمی را از منافع توسعه داشته‌اند. اگر چه نیمی از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند ولی سهم آنان در جمعیت فعال اقتصادی حدود سی درصد و در برخی از کشورهای بسیار کم تر از این رقم برآورد می شود و اضافه می کنند که در کشورهای در حال توسعه زنان فرصت های شغلی کمتری داشته و غالباً در بخش غیررسمی بدون هیچ گونه دستمزدی به کار مشغول هستند. زنان وقتی هم که در بخش رسمی شاغل می شوند دستمزد کمتری نسبت به مردان به آنان پرداخته می شود و امکان خود اشتغالی زنان نیز به دلیل عدم دسترسی به نهادهای مورد نیاز محدود است. آنان ساعت طولانی تری نسبت به مردان کار می کنند ولی نتیجه کارشان محاسبه نمی شود و در واقع زنان در آمارهای ملی کشورهای در حال توسعه گم شده اند( عبداللهی ،1381، 188)

در دو دهه اخیر تحولات چشم‌گیری در این مورد رخ داده است و کاهش نابرابری های جنسیتی جزء جدایی ناپذیر فرایند توسعه شده است و یکی از مهمترین تحولات، تغییر در دیدگاه حاکم نسبت به زنان در این فرایند می‌باشد.

تقریباً در سالهای پیش از 1975 در جهت کمک به جمعیت زنان، بیشتر مسایل رفاهی مطرح می‌گردید و تمامی تلاش ها در جهت فراهم نمودن امکاناتی برای تامین حمایت از طریق اجرای پروژه های کوچک و برآورده نمودن مهمترین نیازهای اساسی آنها بود. در سالهای اخیر این دیدگاه به نگرش جدیدتری متحول شده است. در این نگرش زن تنها دریافت کننده کمک ها نیست بلکه خود تولید کننده، مشارکت کننده و در عین حال برخوردار شونده از امکانات بدست آمده در فرایند توسعه نیز می‌باشند. (شادی طلب، 1381، 175)

فضای فرهنگی حاکم بر اشتغال زنان:

تجربیات چند دهه گذشته در کشورهای کم توسعه، ثابت کرده است که در فرآیند توسعه آمادگی فضای فرهنگی نه تنها برای پذیرش تغییرات برون زا ضروری است بلکه خود مهمترین عامل برای زمینه سازی تغییرات درون زا در همه بخش های اجتماعی و اقتصادی می‌باشد.

شاید در برخی از تغییرات بسیار سطحی و کوتاه مدت بتوان از عوامل فرهنگی چشم پوشی نمود ولی به طور یقین در چشم انداز بلندمدت و تحولات ریشه ای و همه جانبه در پایگاه اجتماعی- اقتصادی زنان، فضای فرهنگی حاکم بر اشتغال زنان نقش بسیار اساسی و زیربنایی دارد.

(شادی طلب، 1381،176)

بررسی ها و نظرسنجی های انجام شده توسط مرکز سنجش برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سالهای 74-1372 از مردم تهران در خصوص اشتغال زنان نشان می دهد که 5/66 درصد معتقد بودند که مهمترین وظیفه زن خانه داری است. در خصوص وزیر شدن زنان 33 درصد پاسخ گویان کاملاً‌ مخالف و یا مخالف و معتقد بودند که زنان به دلیل مشکلات و ویژگی‌های خاص برای پست وزارت مناسب نیستند. در این میان، مردان بیش از زنان با وزیر شدن زنان مخالف بودند( مرکز سنجش برنامه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نظرسنجی درباره اشتغال زنان 74-1372)

در مورد فواید اشتغال برای خود زنان و برای خانواده آنان یافته های تحقیقاتی نشان می‌دهد که مساله اقتصادی درتأمین بخشی از هزینه‌های خانواده، 81 درصد و استقلال مالی برای زنان 57 درصد بیشترین سهم راداشته است و نزدیک به 34 درصد به بهبود پایگاه اجتماعی خود در جامعه و 8 درصد به تاثیرآن در امور فرهنگی و اجتماعی خانواده اشاره داشته‌اند.

و به طور خلاصه عامل اقتصادی در اشتغال زنان، واجد بیشترین اهمیت است ولی فرهنگ رایج و پذیرفته شده در جامعه نظرات خاصی نسبت به اشتغال زنان داشته و طبق پاسخ‌های ارایه شده براین باور است که در صورت عدم موافقت شوهر با کار زن، حتی در صورت تمایل زن به ادامه کار، او باید از کار خود چشم‌پوشی کند.( شادی طلب ،1381، 179)

موانع فرهنگی و نگرشی موجود در اشتغال زنان:

الف ) موانع فرهنگی:

یکی از موانع فرهنگی مهم که برای اولین بار توسط مجله وال استریت در سال 1986 مطرح شد اصطلاح سقف شیشه ای Glass ceiling است. این واژه برای توصیف موانع نامرئی ناشی از تعصب های مسئولان و سازمانها علیه زنان شکل گرفت. موانعی که در عمل زنان را از دستیابی به فرصت‌های برابر استخدامی و حقوق و دستمزد باز می‌داشت. بنا به تعریف اداره کار ایالات متحده، سقف شیشه‌ای حاکی از نگرش‌های آمیخته به تعصبی است که زنان را از پیمودن به مدارج عالی در یک سازمان باز می‌دارد.

سقف شیشه ای نتیجه اسطوره ها و برداشت‌های مشترک است. بعضی از این برداشتهای پذیرفته شده توسط عموم به شرح زیر است:

  1. زنان توانایی کافی برای کار را ندارند.
  2. مردان ویژگی‌هایی دارند که آنها را برای تصدی مقامهای رهبری مناسب‌تر می‌سازد.
  3. زنان تجربه کافی برای پذیرفتن مقامات رهبری ندارند.
  4. زنان قادر به انجام امور فنی و دشوار نیستند. (united Nation – women,1955,45)

در ایران نیز هر چند در برخورداری از فرصت‌های برابر اشتغال در برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی تاکید شده است اما در عمل شاهد نگرش‌های تبعیض آمیز و به تبع آن تصمیم‌گیری‌های تبعیض آمیز نسبت به زنان شاغل هستیم. اصطلاح سقف شیشه‌ای گر چه برای اولین بار در امریکا شکل گرفت ولی در شرایط کنونی این واقعیت قابل تفهیم به تمام موقعیت‌هایی است که زنان در عمل برای رسیدن به مشاغل سطوح بالا با آن روبرو هستند. مفروضاتی مانند اینکه زنان در شرایط بحرانی بسیار احساساتی تصمیم می‌گیرند و منطقی نیستند و .. مسایل کلیشه‌ای هستند که از توجه عادلانه به شرایط احراز فردی جلوگیری کرده است. (جزنی،1380،71)‌

ب ) موانع نگرشی:

  1. زنان مانند مردان در مورد مسیر شغلی شان جدی نیستند، و خانواده برای آنها در اولویت قرار دارد.
  2. اگر یک زن در مقام در مقام ارشد شکست بخورد، پس نباید هیچ زنی را در مقام مشابه قرار داد.
  3. سازمانها زنان را برای شکست خوردن نمی‌خواهند پس ریسک استخدام و ارتقای آنها را قبول نمی‌کنند. (منبع : اینترنت)

پیشنهادهایی برای هموار شدن زمینه اشتغال زنان:

  1. شکستن سقف شیشه‌ای : بهترین راه برای شکستن سقف شیشه‌ای آموزش و شکستن چارچوب باورهای سنتی در رابطه با شغل های زنان و تقویت خودباوری زنان می‌باشد. سازمان بین‌المللی کار، برای شکست سقف شیشه‌ای توصیه‌هایی ارایه کرده است که بعضی از آنها به شرح زیر می‌باشد:

آموزش، ایجاد شبکه‌های ارتباطی، اتخاذ سیاست های سازگار با مصالح خانوادگی، اصلاح قوانین استخدامی، پرداخت‌های مساوی برای مشاغل مشابه، افزایش آگاهی عمومی نسبت به نقش وسهم اقتصادی رو به رشد زنان( منبع اینترنت)

  1. افزایش مشارکت زنان در جامعه از طریق تشکیل سازمانهای غیردولتی (NGO).
  2. یکی از اقداماتی که هم‌اکنون در دنیا برای فراهم‌آوردن زمینه مناسب برای فعالیت زنان مورد توجه قرار گرفته است بحث سازمان «دوستدار خانواده» Friendly organization است . ساختار این سازمانها به گونه‌ای است که زنان شاغل بتوانند حافظ کیان خانواده خود نیز باشند.در نظر گرفتن امکاناتی چون ساعات کار شناور، محلهای کار غیرمتمرکز تهیه امکانات مهد کودک و .. از جمله تمهیداتی است که در این سازمانها پیش‌بینی می‌شود.

نتیجه‌گیری:

تعداد زنان در سالهای اخیر در محیط کار رو به افزایش است اما اشتغال زنان در جامعه ما هنوز با موانع فراوانی از جمله موانع فرهنگی و نگرشی رو به رو است.

و رسیدن به اهداف هر سازمان و در نهایت رسیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری ، در گروه استفاده بهینه از نیروی انسانی آن می‌باشد. سازمانها باید از زنان و مردان متخصص به دور از تعصبات فرهنگی، به شکل صحیحی استفاده کرده و سقف شیشه ای را از میان بر دارند. و اشتغال زنان نیازمند تغییر رفتار و نگرش هاست و هم زنان باید با اعتماد به نفس بیشتری در محیط جامعه وسازمان ظاهر شوند و روز به روز به توانمندی های خود بیفزایند.


دانلود با لینک مستقیم


متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با موضوع موانع فرهنگی ارتقاء شغلی زنان را با فرمت ورد word

پروژه بررسی انواع لوله – جنس لوله – خوردگی در لوله

اختصاصی از فی لوو پروژه بررسی انواع لوله – جنس لوله – خوردگی در لوله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی انواع لوله – جنس لوله – خوردگی در لوله

با فرمت ورد 48 صفحه

فهرست مطالب:           

انواع لوله                             

لوله های گالوانیزه4

لوله های فولادی گالوانیزه.4

لوله های آهنی گالوانیزه.5

لوله های چدنی... 7

افست یا دو خم.10

لوله های پلاستیکی.12

لوله های پنج لایه.16

خوردگی

تعاریف خوردگی19

عوامل موثر در واکنش های خوردگی......   21

مقیاس اندازه گیری های خوردگی.23

روش های کنترل خوردگی.23

وسایل مورد نیاز در آزمایشات و کنترل خوردگی لوله......   24

آزمایش پتانسیل لوله نسبت به خاک.......   26

جریان های سرگردان..27

همجواری خطوط انتقال نیرو با خطوط لوله.....   28

کند کننده ها............. 29

آلیاژها............... 32

پوشش و روش اعمال آن ها...............   33

پوشش های حفاظتی خط لوله...................   36

منابع و ماخذ...........................   40


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی انواع لوله – جنس لوله – خوردگی در لوله

پروژه حسابداری حقوق و دستمزد

اختصاصی از فی لوو پروژه حسابداری حقوق و دستمزد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه حسابداری حقوق و دستمزد ، با فرمت ورد قابل ویرایش ، مرتب با فهرست

100 صفحه

 

فهرست:

موضوع ...............................صفحه

فصل اول    7

عنوان کار    8

اهداف کار     8

اهداف اصلی  8

اهداف فرعی      8           

فصل دوم    9

مقدمه  10  

تا ریخچه کار          10

تعریف حسابداری       10

تا ریخچه حسابداری 10

تقسیم بندی تاریخ حسابداری ذر ایران 13

تا ریخچه حسابداری ذر ایران 13

سیستم حقوق و دستمزد 14

ابعاد کار(حقوق و دستمزد)  15

دیدگاههای مختلف تئوریها و نظریها 15

قانون کار 15

فصل اول تعاریف کلی و اصول  16

فصل دوم- قرار داد کار  17

مبحث اول- تعریف قراردا کار و شرایط اساسی انعقادآن  17

مبحث دوم تعلیق قرارداد کار  18

مبحث سوم- خاتمه قرار داد کار   19

مبحث چهارم- جبران خسارت از هر قبیل و پرداخت مزایای پایان کار            21

فصل سوم شرایط کار   22

مبحث اول حق السعی  22

مبحث دوم مدت    25

مبحث سوم تعطیلات و مرخصیها 27

مبحث چهارم- شرایط کار زنان     28

مبحث پنجم- شرایط کارنو جوانان  29

فصل چهارم حفاظت فنی و بهداشت کار    29

مبحث اول کلیات   29

مبحث دوم بازرسی کار   32

فصل پنجم آموزش و اشتغال  34

مبحث اول کارآموزو مراکز کارآموزی   34

1)مراکز کارآموزی    34

2)کارآموزو قرداد کارآموزی    35

مبحث دوم- اشتغال        37

مبحث سوم- اشتغال اتباع بیگانه    37

فصل ششم- تشکلهای کارگری و کارفرمایی  39

فصل هفتم- مذاکرات و پیمانهای دسته جمعی کار    41

فصل هشتم خدمات رفاهی کارگران   43

فصل نهم- مراجع حل اختلاف    44

فصل دهم- شورا یعالی کار       45

فصل یازدهم- جرائم و مجازاتها   46

فصل دوازدهم- مقررات متفرقه    49

روشهای پرداخت دستمزد در موسسات تولیدی و صنعتی چگونه است                56

1)پرداخت دستمزد بر مبنای زمان کار   56

2)الف- پرداخت دستمزد بر مبنای پارچه کاری    56

2)ب- طرح های تشویقی حقوق دستمزد  57

2)ج- سهیم کردن کارگران در سود     57

فرایند کار   57

قرارداد کار و شرایط اساسی انعقاد قرارداد کار چگونه است؟          59

حقوق یا مزد مبنا چیست ؟     59

منظور از مزایای مستمر و غیر مستمر چیست؟ 59

مدت کار:  60

اضافه کاری چیست و چه شرایطی دارد؟   60

انواع کاری که در لیست حقوق و دستمزد می آ ید .       61

نحوه محاسبه مزد کارگرانی که به صورت کلر نوبتی کار میکنند            61

تعطیلات و مرخصی ها     62

عیدی و پاداش   64

فوق العاده ماموریت   64

کسورات قانونی         64

مالیات حقوق و دستمزد چیست؟    65

حق بیمه های اجتماعی چیست و چگونه محاسبه می شود؟    65

قانون های تامین اجتماعی در مورد حوادث و بیما ریها و غرامت دستمزد ایا م بیکاری            65

 قانونهای تامین اجتماعی در مورد بارداری    68

قانونهای تامین اجتماعی در مورد از کار افتادگی    69

قانونهای تامین اجتماعی در مورد بازنشستگی   71

قانونهای تامین اجتماعی در مورد مرگ      73

قانونهای تامین اجتماعی در مورد کمک هرینه ازدواج75

ضوابط اعطایی وام قر ض الحسنه مستمری بیگران(ضروری- ازدواج- تحصیلی)     77

فرم قرض الحسنه مستمری بگیران    75

بیمه بیکاری     80

دایره ثبت ورود خروج چگونه عمل می کنند؟                      82

کارت ساعت چیست؟            82

دایره حسابداری حقوق و دستمزد چگونه عمل مینماید؟     82

کسورات   85

منظور از کسورات صندوق اجرا (اجرائیات) چیست؟            85

منظور از کسور توافقی چیست؟        85

حسابداری حقوق و دستمزد چگو نه است ؟        86

حسابهای کل و معین حقوق و دستمزد کدامند؟    88

فرایند حسابداری حقوق و دستمزد                89

سند های حسابداری     94

معیار     95

ویژگی ها      96

تأثیرات    97

فصل سوم      98

منابع     111


دانلود با لینک مستقیم


پروژه حسابداری حقوق و دستمزد

کارآفرینی کارگاه تولید میلگرد از ضایعات آهن

اختصاصی از فی لوو کارآفرینی کارگاه تولید میلگرد از ضایعات آهن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی کارگاه تولید میلگرد از ضایعات آهن پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .


دانلود با لینک مستقیم


کارآفرینی کارگاه تولید میلگرد از ضایعات آهن

ترجمه مقاله مدیریت اثر بخش

اختصاصی از فی لوو ترجمه مقاله مدیریت اثر بخش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ترجمه مقاله مدیریت اثر بخش


ترجمه مقاله مدیریت اثر بخش

تشخیص مشکلات

اگر مدیر سرش به کار خودش باشد غیرممکن خواهد بود تا در مورد درگیری های شخصی، کندی بهره وری یا از دیگر مشکالت سازمان مطلع شود. او زمانی که تغییری در عادت کاری یا طرز برخورد کارمند مشاهده کرد باید قبل از این که بر بقیه کارکنان تأثیر بگذارد ، ریشه مشکل را شناسایی و علت یابی نماید

برخورد موثر با مشکلات

اولین گام در برخورد موثر با مشکل کارمند شناسایی مسئله است. در بسیاری از موارد، یک صحبت ساده و صادقانه با یک کارمند مسائلی مانند تاخیرهای گاه به گاه یا مشکالت جزیی در طرز برخورد را حل می کند. این آماده سازی نیاز دارد تا مدیر بر تک تک مشکالت کارکنان تمرکز نماید یا این مسئولیت را برعهده کارمندی دیگر بگذارد تا او به کارمندی که دارای مشکل است کمک نماید تا مشکالت خود را برطرف سازد. سوی دیگر، مشاور نیز می تواند بازخورد ها و پیشنهاداتی که به کارمند ارائه نماید . این آماده سازی به صبر و صرف وقت نیاز دارد اما در عوض می تواند به تغییر رفتار کارمند کمک نماید.

————-
مشخصات مقاله:

عنوان لاتین: Effective Management

فرمت مقاله لاتین: pdf

عنوان ترجمه شده فارسی : مدیریت اثربخش


دانلود با لینک مستقیم


ترجمه مقاله مدیریت اثر بخش