فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد جمعیت درکره‌ی زمین چگونه پراکنده شده است

اختصاصی از فی لوو تحقیق در مورد جمعیت درکره‌ی زمین چگونه پراکنده شده است دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد جمعیت درکره‌ی زمین چگونه پراکنده شده است


تحقیق در مورد جمعیت درکره‌ی زمین چگونه پراکنده شده است

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه16

 

مشخصات کلی


درس: جغرافیا نام دبیر: محمود عرب یارمحمدی

پایه تحصیلی: سوم راهنمایی         مدت جلسه:30 دقیقه

نام آموزشگاه: خرد                      تاریخ جلسه: 17/2/86

موضوع درس: جمعیت درکره‌ی زمین چگونه پراکنده شده است

تعداد دانش آموزان: 6 نفر             شماره طرح درس: 17

بخش چهارم: درس هفدهم از صفحه 73 الی 77

موضوع درس

جمعیت درکره‌ی زمین چگونه پراکنده شده است.

هدف کلی

دانش‌آموزان با چگونگی پراکندگی جمعیت در کره‌ی زمین آشنا شوند.

رئوس مطالب

1- پراکندگی جمعیت در کره‌ی زمین

2- پراکندگی جمعیت با توجه به شرایط جغرافیایی

3- تعریف مهاجرت

4- دلایل مهاجرت

5- انواع مهاجرت

هدف‌های جزئی

1- دانش‌آموزان با چگونگی پراکندگی جمعیت در دو نیم‌کره شمالی و جنوبی آشنا شوند.

2- دانش‌آموزان با عوامل جغرافیایی در پراکندگی جمعیت جهان آشنا شوند.

3- دانش‌آموزان با مفهوم مهاجرت و دلایل آن آشنا و قوه‌ی تفحص و تامل آنها تقویت گردد.

4- دانش‌آموزان با انواع مهاجرت آشنا شده و به تاثیر مثبت آن در زندگی انسان، جهت رشد و کمال علاقه‌مند شوند.

اهداف رفتاری

در پایان درس از دانش‌آموزان انتظار می‌رود:

1-1 دانش‌آموز پراکندگی جمعیت در دو نیم‌کره را توضیح دهد (شناختی ـ دانش)

1-2 دانش‌آموز نواحی پرجمعیت جهان را نام می‌برد (شناختی ـ دانش)

2-1 دانش‌آموز عوامل جغرافیایی در پراکندگی جمعیت جهان مانند ارتفاع، آب و هوا، آب و خاک، منابع معدنی، سواحل و گذرگاه را به درستی نام می‌برد (شناختی ـ دانش)

2-2 دانش‌آموز تاثیر و مفهوم عوامل جغرافیایی را در جذب و دفع جمعیت در مناطق مختلف را توضیح می‌دهد (شناختی ـ درک و فهم)

2-3 دانش‌آموز پراکندگی جمعیت جهان در روی نقشه نشان می‌دهد (شناختی ـ کاربرد)

2-4 دانش‌آموز اطلاعاتی را که در درس بدست آورده‌ را روی نقشه و جدول صفحه 73 درهم می‌آمیزد و نتیجه می‌گیرد (شناختی ـ ترکیب)

2-5 دانش‌آموز عوامل جذب و دفع در پراکندگی جمعیت را در این درس مقایسه می‌کند (شناختی ـ قضاوت)

2-6 دانش‌آموز مکان‌های پرجمعیت جهان را روی نقشه علامت‌گذاری می‌کند (روانی ـ حرکتی)

3-1 دانش‌آموز مفهوم مهاجرت را تعریف می‌کند (شناختی ـ دانش)

3-2 دانش‌آموز تفاوت عمده دلایل و علل مهاجرت را جدا می‌کند (شناختی ـ تجزیه و تحلیل)

3-3 دانش‌آموز متن درس را به درستی می‌خواند و به پرسش‌ها و تمرین‌ها پاسخ می‌دهد (شناختی ـ کاربرد)

4-1 دانش‌آموز با استفاده از ایفای نقش انواع مهاجرت را توضیح می‌دهد (روانی ـ حرکتی)

4-2 دانش‌آموز با توجه به پیام درس به یادگیری مطالب و گردآوری اطلاعات بیشتر برای فعالیت‌های گروهی و پاسخ به سوالات با علاقه شرکت می‌کند (عاطفی ـ ارزش‌گذاری)

روش تدریس

تلفیقی از: روش تدریس اعضای تیم ـ پرسش و پاسخ ـ ایفای نقش

الف) اعضای تیم:

  1. آمادگی فراگیران
  2. مطالعه فردی
  3. تشکیل گروه همتا و تبادل نظر دو سویه
  4. بازگشت به تیم مرجع خود
  5. ارائه توضیحات هر مبحث برای دیگر اعضای تیم
  6. شرکت فردی در آزمون جهت سنجش سطح یادگیری اعضای تیم
  7. تفسیر نمرات آزمون
  8. نقد کار تیمی

تفسیر نمرات اعضای تیم

یاددهی !

جدول تفسیر نمرات و نقد کار اعضای تیم

نام تیم:

یادگیری !

 

ردیف

نام اعضای تیم

جمع

درصد

 

 

 

بخش  اول

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

بخش  دوم

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

بخش  سوم

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

جمع امتیاز کل آزمون

معدل اکتسابی تیم

اختلاف امتیاز تیم

 

18

 

 

 

ب) ایفای نقش:

بعد از آماده‌سازی و ایجاد انگیزه، دانش‌آموزان در جایگاه شخصیت‌های نمادین درس (انواع مهاجرت) به ایفای نقش می‌پردازند.


 

رسانه‌ها ـ وسایل

آموزشی

کتاب درسی ـ تخته و گچ ـ تصاویر ـ تابلو ـ نقشه ـ رایانه ـ مدل و ماکت‌های مرتبط با موضوع ـ کره

مدل کلاس و

گروه آموزشی

دوگروه U شکل روبه تخته با سه صندلی و حتی‌المقدور یک میز برای هر گروه متناسب با روش تدریس

قبل از

شروع درس

(3 دقیقه)

ذکر صلوات بر محمد و آل محمد ـ تلاوت آیات قرآن مجید

- سلام و احوال‌پرسی با دانش‌آموزان

- حضور و غیاب و توجه به وضع روحی و جسمی دانش‌آموزان

توجه به فضای فیزیکی کلاس و گروه‌بندی دانش‌آموزان

- بررسی تکلیف جلسه قبل و انتخاب تکلیف برتر و تشویق دانش‌آموزان.

تعیین رفتار

ورودی

به روش یاران در یادگیری و به شیوه‌ای اتفاقی هر تیم

فردی از تیم مقابل می‌پرسد. در صورت نیاز اعضای تیم می‌توانند به تکمیل پاسخ دوستانشان بپردازند.

1- انواع آب و هوا در جهان کدامند نام ببرید.

2- آب و هوای گرم به چند دسته تقسیم می‌شود. نام ببرید.

3- زیست بوم را تعریف کنید.

4- چگونه زیست بوم‌ها مورد تجاوز انسان‌ها قرار می‌گیرند.

ارزشیابی

تشخیصی

(3 دقیقه)

1- در کدام آب و هواها جمعیت بیشتری زندگی می‌کنند.

2- دو کشور پر جمعیت جهان را نام ببرید.

   


 

فعالیت آموزشی

فعالیت های معلم


فعالیت های دانش آموز

آماده‌سازی

(ایجاد انگیزه)

(3دقیقه)

 

1- طرح سوال ونشان دادن تصاویری از آب و هوا و عوامل جغرافیایی در پراکندگی جمعیت

2- طرح سوال‌هایی نظیر: نواحی پرجمعیت جهان کدامند و عوامل پراکندگی جمعیت در مهاجرت انسان چه ارتباطی با هم دارند.

3- ایجاد بحث وگفت وگو بین اعضای دو تیم در کلاس درس 

4- هدایت بحث وپاسخ به سوال‌های دانش آموزان بادلایل مستند و منطقی

1- بحث در مورد تصاویر نشان داده شده

2- پاسخ به سوالات مطرح شده

3- اظهار و بحث در مورد پاسخ داده شده به صورت منطقی

4- رعایت نوبت و نظم در فرایند بحث و توجه به بحث‌های دیگران

ارائه درس

 (14 دقیقه)

 

1- دو تیم سه نفره نسیم و باران را تشکیل می‌دهم.

2- به اعضای هرتیم کارت مصور میدهم (نمایش فیلم ـ سی دی)

3- قسمت مورد مطالعه هر فرد را مشخص می‌کنم.

4- فرصتی جهت مطالعه فردی میدهم.

5- گروه همتا از دو تیم تشکیل میدهم.

6- نقشه، تصاویر، کره، مدل و به هر تیم را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

1- طبق شماره‌های زوج و فرد دفتر نمره دو تیم نسیم و باران راتشکیل میدهند.

2- دانش آموزان هر تیم کارت مصور دریافت می کنند.

3- دانش‌آموز بخش مربوط به خود را به شیوه‌ی صامت‌خوانی مطالعه می‌کند و یادداشت‌برداری می‌کند.

4- گروه‌های همتا را تشکیل می‌دهند و با یکدیگر تبادل نظر می کنند.

5- از نقشه، تصاویر،کره، مدل و ... برای درک بهتر و آموزش کامل‌تر هر مبحث استفاده می‌کنند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد جمعیت درکره‌ی زمین چگونه پراکنده شده است
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.