فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد کارکرد سیاستهای پولی و مالی

اختصاصی از فی لوو تحقیق در مورد کارکرد سیاستهای پولی و مالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کارکرد سیاستهای پولی و مالی


تحقیق در مورد کارکرد سیاستهای پولی و مالی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه9

 

مقدمه:

 در ادبیات اقتصاد پول و بانکداری گفته می شود بانک مرکزی می تواند برای اجرای سیاست انقباضی یا انبساطی پولی، به روش های گوناگونی عمل کند. تجربه نشان داده است که مهمترین و کاراترین ابزار اعمال سیاست پولی انجام عملیات بازار باز ( انتشار یا خرید و فروش اوراق قرضه) می باشد.

اما مشکل در این جاست که انتشار این اوراق به طور صریح با مبانی اقتصاد اسلام متناقض است و آشکارا ربوی می باشد. انتشار اوراق مشارکت را اگر بتوان در مورد دولت و با تکیه بر فعالیت های عمرانی دولت توجیه کرد و توضیح داد (که به کار سیاست پولی نیز نمی آیند چرا که با فاصله کمی به عرصه اقتصاد باز می گردند)، انتشار اوراق بانک مرکزی تحت عنوان "مشارکت" به هیچ وجه قابل پذیرش نیست چرا که اساسا برای خارج کردن پول از گردونه ء اقتصاد انجام می گیرد.

آیا همانگونه که گفته می شود سیستم بانکی اسلامی از مهمترین ابزار سیاست پولی محروم است؟ آیا جایگزینی که به اندازهء همین ابزار کارایی داشته باشد وجود ندارد؟ و یا اینکه در نهایت می بایستی با توجیهات و شعبده بازی های کلامی – نظیر آنچه که سالیان گذشته و بر سر جریان مصوبه اوراق مشارکت بانک مرکزی شاهد آن بودیم –  از عملیات بازار باز استفاده کنیم. 

2- مساله را باز شکافته و با هم مرور می کنیم. هدف از اعمال سیاست پولی انقباضی، جمع آوری پول از دست مردم و خارج کردن نقدینگی از عرصهء اقتصاد است. در نگاه اول چنین به نظر می آید که تنها راه جمع کردن نقدینگی، فراهم کردن مشوق های مالی (بهره) است، به عبارت دیگر ظاهرا چنان که اقتصاددانان می گویند "هیچ ناهار رایگانی در اقتصاد وجود ندارد" و بانک مرکزی نیز از این قاعده خارج نیست. (البته روش های دیگری نیز پیشنهاد شده اند که تمامی آنها به دلیل "اقتصادی نبودن" (پولی یا اصطلاحا واقعی نبودن انگیزه) ناکارا می باشند).

 در مبحث سیاست های پولی در دام نقدینگی و یا سیاست های پولی در نرخ بهره صفر نیز گفته می شود در چنین وضعیت هایی، یکی از روش های اعمال سیاست پولی، انتقال وظیفهء سیاست پولی از فدرال رزرو (بانک مرکزی) به دولت فدرال (دولت) می باشد، به این ترتیب که دولت با خرید و فروش کالا و "پولی کردن بدهی" به اعمال سیاست پولی بپردازد. گرچه ناکارا بودن و غیر عملیاتی بودن این روش نیز بارها مورد اشاره قرار گرفته است.

3- نکته ای که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است، استفاده از مهمترین ابزار مالی دولت اسلامی –  یعنی مالیات – برای اعمال سیاست پولی است. به عبارت دیگر این ابزار که مهمترین اهرم عدالت ساز دولت نیز می باشد، در اینجا


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کارکرد سیاستهای پولی و مالی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.