فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بازتاب وقایع سیاسی از صدور فرمان مشروطیت تا پایان سلسلة قاجاریه در شعر شاعران دوران

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله بازتاب وقایع سیاسی از صدور فرمان مشروطیت تا پایان سلسلة قاجاریه در شعر شاعران دوران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بازتاب وقایع سیاسی از صدور فرمان مشروطیت تا پایان سلسلة قاجاریه در شعر شاعران دوران


دانلود مقاله بازتاب وقایع سیاسی از صدور فرمان مشروطیت  تا پایان سلسلة قاجاریه در شعر شاعران دوران

 

مشخصات این فایل
عنوان:بازتاب وقایع سیاسی از فرمان مشروطیت تا پایان سلسلة قاجاریه در شعر شاعران دوران
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 24

 

این مقاله در مورد بازتاب وقایع سیاسی از فرمان مشروطیت تا پایان سلسلة قاجاریه در شعر شاعران دوران می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بازتاب وقایع سیاسی از فرمان مشروطیت تا پایان سلسلة قاجاریه در شعر شاعران دوران

پس از تلاش ها و آویز و گریزهای بسیار مجاهدان و علمای دینی و ملت ایران سرانجام در سیزدهم مرداد 1285 خورشیدی مظفرالدین شاه قاجار فرمان حکومت مشروطه را امضا و صادر کرد و سه روز پس از آن دستخط دیگری در تأیید فرمان مشروطیت صادر نمود که در آن فرمان صریح نسبت به تأسیس مجلس منتخبین ملت داده شد. از آن تاریخ تا پایان سلطنت وی وقایع سیاسی زیر به ترتیب در اشعار شاعران انعکاس یافته است.....(ادامه دارد)

ادیب الممالک فراهانی را باید به عنوان سیاسی ترین شاعر دوران پادشاهی مظفرالدین شاه معرفی کرد.پس از مرگ مظفرالدین شاه، در روز بیست و هشتم دی ماه 1285 خورشیدی فرزند وی، محمدعلی شاه قاجار، طی مراسم با شکوهی تاجگذاری کرد و به دستور شاه جدید در جشن تاجگذاری از نمایندگان مجلس دعوت به عمل نیامد و از همین جا عداوت وی با مجلس و مشروطه نمایان گشت و حوادثی در پی آن آمد که به عزل وی از سلطنت انجامید وسرانجام در مردادماه 1288 خورشیدی دوران سلطنت وی به پایان....(ادامه دارد)

در دوران پادشاهی محمدعلی شاه، به توپ بسته شدن مجلس و فتح تهران بیش از سایر وقایع در شعر شاعران تأثیرگذار بوده است و ادیب الممالک فراهانی، محمدتقی بهار و عارف قزوینی سیاسی ترین شاعران این دوره می باشند.به دنبال خلع محمدعلی شاه قاجار، در چهارم مردادماه 1288 خورشیدی پسر وی، احمدشاه قاجار، به تخت نشست. وی تا آبان ماه 1304 خورشیدی سلطنت کرد و پس از آن تاریخ سلطنت قاجار به وسیله رضا خان پهلوی برچیده شد. دوران پادشاهی احمدشاه از جمله دوران متشنج سیاسی ایران محسوب می شود و وقایع زیر از میان تمام حوادث سیاسی در شعر شاعران بازتاب داشته است:....(ادامه دارد)

وقایع دوران پادشاهی احمدشاه قاجار بیش از وقایع سیاسی دوران سایر پادشاهان قاجار در شعر فارسی بازتاب داشته است. از بین این حوادث معاهدة 1919 م انعکاس گسترده تری یافته است و سال 1304 خورشیدی سیاسی ترین سال محسوب می گردد. محمدتقی بهار، فرخی یزدی و عارف قزوینی بیش از سایر شعرا به بیان مسائل سیاسی روز در اشعارشان پرداخته اند. در مجموع محمدتقی بهار سیاسی ترین شاعر پارسی گوی از صدور فرمان مشروطیت تا انقراض قاجار می باشد.....(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بازتاب وقایع سیاسی از صدور فرمان مشروطیت تا پایان سلسلة قاجاریه در شعر شاعران دوران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.