فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلودمقاله مدیریت شکل دهی فلزات

اختصاصی از فی لوو دانلودمقاله مدیریت شکل دهی فلزات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

 

 

 

طراحی قبل از شکل گیری در شکل دهی فلز

 

در یک فرایند شکل دهی داده شده ، موقعیت مواد و مختصات محصول نهایی به چندین پارامتر نهایی وابسته است . (شرایط بار دهی ، مختصات سطح قالب ، شرایط روغن کاری قالب ، مختصات قطعه کار اولیه و موارد دیگر) . دربرگیری یک مقدار ثابت از دفورمگی شامل یک فرآیند فرم دهی داده شده می شود . یک امکان که می خواهیم پارامترهای فرآیند را کنترل کنیم ، با یک راهی است که محصول نهایی به وسیله وضعیت مواد مطلوب و مختصاتی که دست یافتنی می باشد.
طراحی فرآیند های شکل گیری می تواند همچنین شامل طراحی قطعه کار اولیه و شکل های متوالی هر کدام از مراحل شکل دهی که « پیش شکل گیری » نامیده می شود . یک مطالعة سیستماتیک از این مشکلات به وسیلة کبایاشی و همکارانش انجام شده بود . آنها همچنین « تکنیک برگشت به عقب » را معرفی می کنند و کپی کردن از عقب برای کامل شدن روش در فرآیند شکل دهی واقعی از یک پیکر بندی نهایی داده شده می باشد .
مشکل طراحی پیش شکل گیری و مشکلات طراحی قالب می تواند تحت یک بیان ریاضی سخت به وسیله ثابت کردن آنها به عنوان مشکلات بهینه فرموله شود . تابع هدف برای این مشکلات بهینه می تواند به عنوان یک اندازه گیری خاص از اشتباه بین وضعیت نهایی مطلوب و وضعیت محاسبه شده عددی برای یک تنظیم داده شده از متغیرهای طراحی می باشد . به منظور حل کردن این چنین مشکلات بهینه ، که معمولاً یک شروع روش تحقیق متوالی از یک راه حل مرجع به کار می برند . آنالیزهای حساسیت یک روش است که به طور کلی استفاده می شود برای متناسب کردن افت حرارت ها از تابع های هدف می باشد .
میزان حساسیت ها می تواند نیز به وسیله به کار بردن اختلاف های محدود محاسبه شده باشد ، تکنیکهای مختلف مستقیم یا روش متغیر ضمیمه می باشد . از مشکلات زیر که شامل روابط غیر خطی بالا هستند و وابسته به تاریخ هستند ، روش مختلف مستقیم ( DDM ) بیشترین تناسب را دارد . در DDM کنترل برابری ها به طور مستقیم برای بدست آوردن یک سری از برابری های رشته کاری برای زمینه های حساسیت اختلاف داشتند .
ما سریع تر DDM را برای مشکلات طراحی قالب توسعه دادیم. در این مشکلات ، پیکر بندی اولیه از باقیمانده های جسم شکل یکسانی از تغییرات سطح قالب دارد . به هر حال ، در این مورد از طراحی پیش شکل گیری ، پیکر بندی اولیه از قطعه کار مشکل نداشتن اصل می باشد . برای تعریف کردن حساسیت شیب دفورمگی ، یک شکل مرجع معرفی می کند که مستقل از شکل پیش شکل دهی است . یک مجموعه سطح صاف کافی از نقشه برداری ها از پیکره مرجع پیش از شکل گیری تعریف می شوند . بهینه کردن روی این مجموعه از نقشه برداری ها انجام خواهد شد.
معادلة موازنه به طور مستقیم برای حاصل شدن برابری برای زمینه تغییر مکان حساسیت اختلاف داشتند . یک فرم ضعیفی از این معادله تعریف شده است و کاربردی در FEM حل شده است با فاصلة یکسان موفقی و مجزای موقتی برای آنالیز دفورمگی مستقیم می باشد . در نوشتجات قدیمی برای مشکلات حل تشابهی ، مشکل میزان حساسیت روی معادلة گسسته فرموله شده است . در این چنین فرمولهایی ، ارزیابی « واحدهای نیرو » و به کار بردن شرایط مرزی به شدت مشکل می باشد . به هر حال در روش پیشنهادی اینجا ، شرایط مرزی و « واحدهای نیرو » برای مشکل حساسیت ، یک فرم شبیه به آنالیز مستقیم دارد .
در دنباله ، تعریف مشکل حساسیت با آن فرم ضعیف هم نمایش داده خواهد شد به منظور اثبات کردن اثر روش حاضر ، یک مشکل نمونه از شکل پیش شکل گیری طراحی حل شده است که وقتی با یک قالب صاف کمپرس می شود ، نتایج در یک محصول نهایی با اثرات جانبی مینیمم می باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فصل دوم

 

فرآیند طراحی قالب _ پرس برای سازندة اتومبیل

 

1. مقدمه :
همچنانکه سیستمهای ساخت پیچیده و جهانی می باشند ، توسعه سریع محصول و تولید لازمه های ضروری برای رقابتی بودن هستند . اهمیت زیرکی در ساخت تاکید شده است و یک نمونه جدید برای کاهش زمان و هزینه های مربوط به طراحی ، توسعه محصول و تولید لازم است . برای بدست آوردن این نیازها مفهوم مهندسی همزمان و سیستمهای توزیع یکنواخت باید اجرا شده باشد . بنابراین ، آن خیلی مهم برای کنترل کردن متوازن جریان کار می باشد و تقسیم کردن اطلاعات به طور کار آمد به صورت کاربرانی از لحاظ جغرافیایی پراکنده شده اند .
طراحی گروهی یک مفهوم جدید برای اشتراک اطلاعات طراحی و دانش در قسمتهای مختلف است و برای اجرا کردن وظایف هر نفر به طور تعاونی به منظور توسعه دادن کیفیت محصول و کاهش دورة طراحی می باشد .
زو [1] ویرایش مختصات گروهی بین یک تعدادی از کاربران روی یک سیستم CAD سنتی به شرح ذیل پیشنهاد می کند ، اتوکد 14 . آنها یک سیستم ویرایش شرکتی به وسیلة گرفتن عملیات طراحی در اتوکد 14 می سازند و فرمانها را برای دیگر کاربرها می فرستند . روش آنها یک امکان از گسترش عملکردی از سیستمهای CAD سنتی را نمایش می دهد که یک راه حلی برای طراحی گروهی دور از انتظار فراهم می کند .
فرانک [2] یک داده جهت دار شده همزمان / مهندسی مشابه بدنة انطباق وضعیت داده می باشد . این سیستم ، TOGA ، مدیریت گروهی محتاطی را پیشنهاد می کند و آشنایی همکار به وسیله هماهنگی از کار همزمان روی یک فضای اطلاعاتی معمولی رده بندی می شوند .
هیوانگ [3] یک چارچوب وب اساسی برای توسعه محصول همزمان را بهبود داد . این چارچوب مفهوم نمایندگی در مدیریت جریان کار را کامل کرد . جریان کار یک پروژة توسعة محصول در مدل شبکه ای نمایش داده شد ، از گره هایی که بسته های کاری را نمایش می دهند در حالی که آن لبه ها جریان منطقی کار را نشان می دهند . مهمترین سهم ، تکمیل مفهوم نمایندگی مدیریت جریان کار را شامل می شود .
در این مقاله ، یک سیستم همکاری پایه ای اینترنتی برای یک فرآیند طراحی قالب پرس در ساخت اتومبیل به وسیلة CORBA ، جاوا D 3 و یک سیستم داده ای نسبی توسعه داده شده است . بعد از مدل کردن یک فرآیند طراحی قالب پرس عملی به وسیله زبان UML ، مسیرهای جریان کار به وسیلة مدل کردن اطلاعات به وجود آمده اند .
هزینه و زمان برای طراحی می تواند به وسیله روش شبه _ روندی همزمان تخمین زده شوند . این سیستم توسعه یافته می تواند تعدیل طراحی برای کاربران را انجام دهد وقتی که نیاز می باشد ، و کاربران اختیار تقسیم مدلهای طراحی و نتایج آنالیز را دارند . طراحها می توانند نظرات را دربارة موضوعات طراحی عادی به وسیله تابع مذاکره سیستم مبادله کنند .

 

2. مدلسازی جریان کار

 

1-2 مدلسازی متدیک UML
مدلسازی جریان کار یک بخش مهمی در فهمیدن و توصیف کردن فرآیندها را بازی می کند . زیرا جریان کار توابعی از فرآیندها و ارتباط درونی میان توابع را شرح می دهد . فهمیدن چگونگی عملیات هایی که هدایت می شوند و چگونه جریانهای اطلاعات می تواند همچنین کمک به بهبود جریان کار کنند . یک مدلسازی جریان کار خوب متدیک چندین مزیت دارد :
_ مدلسازی صحیح از خصوصیات جریان کار واقعی .
_ مدلسازی هسته فرآیند و ساختار درکیفیت ظاهری اختصاصی .
_ آسانی فمیدن .
_ آسانی در گسترش دادن .
در این مقاله ، UML (زبان مدلسازی یکی شده) برای مدلسازی جریان کار استفاده می شود . UML یک هدف عمومی زبان مدلسازی دیدنی است که برای مشخص کردن ، دیدن و ساختن و ملاک مصنوعات یک سیستم نرم افزاری استفاده می شود [4] . آن شامل مفهومات معنایی ، یاداشت ها و خطوط راهنما می شود . آن همچنین قسمتهای ایستا ، پویا ، محیطی و سازمانی را در بر دارد . ساختار استاتیک انواع اهداف مهم یک سیستم که ابزاری می باشد را تعریف می کند ، به نحوی که ارتباطات میان اهداف می باشد . رفتار دینامیک تاریخ مقصودهای زمان بر و ارتباطات میان اهداف برای صورت گرفتن هدف ها را تعریف می کند . برای مدلسازی جریان کار ، UML چندین خصوصیت را دارا است :
_ UML مفهوم تعیین موقعیت هدف را در بر می گیرد ، که برای سیستم های بزرگ مؤثر شناخته شده است .
_ UML یک استانداردی برای توسعة نرم افزار جهت یابی هدف است .
_ خیلی ابزارها برای حمایت UML وجود دارد .
_ به وسیلة استفادة UML ، آن برای توسعه سیستمهای اطلاعاتی آسان است .

 

 

 

2-2 مدلسازی فرآیند طراحی قالب _ پرس برای کارخانه های مربوط به اتومبیل

یک قالب پرس عمومی اتومبیل شامل نگهدارنده ، قالب بالایی و قالب پایینی می باشد . یک قاب با نگهدارنده و قالب بالایی و پایینی تنظیم شده است . قالب بالایی و پایینی بر طبق اساس نگهدارنده طراحی شده است و یک سطح درونی ریخته گری شده دارد . در عموم فرآیند پرس قاب مربوط به اتومبیل شامل چهار مرحله می شود به عبارت دیگر ، نقشه کشی ، پیرایش ، لبه دار کردن سوراخ کردن و فرآیند CAM . هدف اصلی از این تحقیق محدود به رسم قالبها و محصولات قاب کاپوت ماشین می شود .

 


جدول 1 . حوزه هایی از فعالیت های طراحی قالب

فعالیتها برای طراحی رسم قالب از نه مدول تشکیل شده است . (جدول1) و جریان داده میان مدول ها در شکل 1 نشان داده شده است . در این مطالعه ، مدل جریان کار برای این فرآیند با یک دیاگرام فعالیتی در UML ساخته شده است که در شکل 2 نشان داده شده است . هر فعالیت طراحی به عنوان نقشة فرآیند و آنالیز چاپ مدل شده است به طوری که یک ویژگی قابل بحث در یک عنصر متحول است . یک جسم چنگال مانند استفاده شده که فرآیند طراحی موازی را نمایش دهد و یک جسم متصل معرفی می شود که برای فعالیت مونتاژی ایستادگی کند که بعد قالب بالایی ، نگهدارنده و قالب پایینی قابل طراحی باشند .

 

3 . روش ظاهراً _ رویه ای همزمان

 

در این تحقیق ، ما روش [5] ظاهراً _ رویه ای همزمان را اتخاذ کردیم که در محیط طراحی قالب _ پرس توزیع شده است . با این روش ، یک حدودی اجرا می شود که تنها وقتی یک کاربر به وب سایت وصل می شود فعالیت اش توسعه می یابد . ما روش شبه – روندی همزمان اصلی را برای اجرا کردن مدولهای اختصاصی در زمان واقعی تعدیل می کنیم . اگر چه ، ما یکی از توابع را بهبود دادیم ، تابع چک ، برای اعلام کاربرهای دیگر یک حوزه معمولی را اجرا می کنیم .

 

3-1 روش شبه _ رویه ای

روش شبه _ رویه ای یک برنامه ریزی مدیریتی داده ای طبق اصول است برای سیستم های نرم افزاری بزرگ که خیلی زیر حوزه با روابط پیچیده دارند [6] . برای اینچنین سیستم های نرم افزاری کار موفقیت آمیز ، آن لازم است که توسعه پذیری ، انعطاف پذیری و راندمان (سودمندی) را اطمینان دهند . بیشتر سیستم های نرم افزاری قراردادی یک روش رویه ای استفاده می کنند که زیر حوزه ها را بر طبق روابط متوالی و اینکه کدام مسیر ایستا است مدیریت می کند . بنابراین آنها از مشکل توسعه پذیری پایین و انعطاف پذیری و راندمان رها نیستند . این خیلی در بهینه سازی جدی خواهد بود که یک تابع هدف و ساختارهای دوگانه باید خیلی زمانها به وسیلة تغییر دادن ارزش داده ورودی متناسب باشد .
واحد «شبه _ رویه ای» بر روش ترکیبات هر دوی رویه ای و نزدیک غیر رویه ای دلالت می کند . در روش شبه _ رویه ای ، یک زیر حوزه به طور آشکار زیر حوزه های دیگر را در بر نمی گیرد . شکل 3 روش شبه رویه ای را در مقایسه با روش رویه ای نشان می دهد .
در روش شبه _ رویه ای ، وقتی یک زیر حوزه داده ای نیاز دارد که به وسیلة دیگر زیر حوزه ها فرآیندی باشد ، آن یک رویه ساختاری به وسیلة زیر مدول های مورد نیاز در دستور نزریکی استفاده می کند و نتیجة محاسبة شده بر می گردد . این معماری توسعه پذیری و راندمان را فراهم می کند که در روش رویه ای کمبود می باشد ، و فرآیند پی در پی را در بدست آوردن خروجی مطلوب بدون دانش جزئیاتی از کل زیر حوزه ها و واکنش های درونی آنها فراهم می کند . در معبر شبه _ روندی ، تمام حوزه ها مطابقت با دستور فرآیندی به عنوان نزدیکی رویه نمایش داده اند [6 و 7] .
دو تابع خاص ، GET و PUT ، برای وجه مشترک بین مدولها و داده پایه استفاده می شوند . تابع GET به عنوان جمع آوری یک ورودی مورد نیاز در داده داخلی نامیده می شود .

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  18  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلودمقاله مدیریت شکل دهی فلزات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.