فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ارشد رشته مدیریت بـررسی تاثیر رهبری معنوی و معنویت در کـار بر ایجاد رضایت شغلی و تعهد سازمانی

اختصاصی از فی لوو پایان نامه ارشد رشته مدیریت بـررسی تاثیر رهبری معنوی و معنویت در کـار بر ایجاد رضایت شغلی و تعهد سازمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ارشد رشته مدیریت بـررسی تاثیر رهبری معنوی و معنویت در کـار بر ایجاد رضایت شغلی و تعهد سازمانی


پایان نامه ارشد رشته مدیریت بـررسی تاثیر رهبری معنوی و معنویت در کـار بر ایجاد رضایت شغلی و تعهد سازمانی

پایان نامه آماده 

دانلودپایان نامه ارشد رشته مدیریت بـررسی تاثیر رهبری معنوی و معنویت در کـار بر ایجاد رضایت شغلی و تعهد سازمانی بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات130

چکیده:

بادرنظرگرفتن نقش کلیدی معنویت درکاردرافزایش رضایت شغلی وتعهدسازمانی دارد،دراین پژوهش تلاش شده است بااستفاده ازمطالعات  کتابخانه ای ومنابع انترنتی وهمچنین بررسی میدانی به بررسی ارتباط بین این متغیرها پرداخته شود.این تحقیق ازنظرهدف ازنوع تحقیقات کاربردی وازنظرشیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی وازنوع همبستگی می باشد.جامعه آماری این پژوهش کارکنان  دانشگاه ازاداسلامی شاهرودمی باشدوتعدادنمونه آماری موردتجزیه وتحلیل قرارگرفته200نفرمی باشند. ابزارگردآوری  اطلاعات دراین پژوهش پرسشنامه می باشدودربخش تجزیه تحلیل داده ها به منظورآزمون فرضیه های تحقیق ازآزمون همبستگی اسپیرمن،به منظورسنجش وضعیت معنویت درکارورضایت شغلی وتعهدسازمانی  ازآزمون میانگین یک جامعه آماری وهمچنین به منظورسنجش برازش مدل مفهومی تحقیق ازازمون تحلیل عاملی تاییدی بااستفاده ازفن تحلیل مسیراستفاده شده است.برای انجام این تحلیل هاازنرم افزارهای آماریSPSSوLISELاستفاده شده است.اکثرفرضیه هاموردتاییداست .نتایج بدست آمده ازآزمون فرضیات تحقیق نشان دادکه معنویت درکاربررضایت شغلی وتعهدسازمانی تاثیرمثبت می گذارد. واژگا کلیدی: معنویت،رهبری معنوی ،معنویت درکار،رضایت شغلی،تعهدسازمانی

مقدمه

تکامل تاریخی در حوزه مدیریت و سازمان به لحاظ علمی و تئوری اخیراً تحت تأثیر نیرویی قدرتمند قرار گرفته است که اگر به درستی هدایت و اداره شود به نظر می رسد توانایی لازم برای منجر شدن به ژرفاترین تشریک مساعی نه تنها در زمینه های حرفه ای آن بلکه برای انسانیت تمام عیار را دارا باشد(نلا و بنت  ،2000 ،1). اگر چه طی چند دهه اخیر باور بر این بود که این نیرو برای جهان کسب وکار چندان مناسبی ندارد همچنین منحصراً در ادبیات عامه پسند مورد بحث قرار می گرفت(میروف و دنتون  ، 1999، 2) اما اکنون به عنوان موضوع تحقیق و پژوهش کاملاً جدی در بسیاری از حوزه ها و قلمروهای آکادمیکی و علمی قرار گرفته است. این نیرو چنان بر اصول مدیریت و سازمان تأثیرگذار بوده که برخی افراد آن را به عنوان پیشرفت و تحولی اساسی در حوزه مدیریت و سازمان توصیف کرده اند. به رغم انتقادات و تردیدها در زمینه ی تئوری و تجربی آن شاهد رشد روزافزون تحقیق و پژوهش در این قلمرو هستیم. این نیروی عظیم و ژرف معنویت است تا جایی که اداره هدایت آن در سازمانها به عنوان مهمترین فعالیت آینده مدیران خواهد بود. این پژوهش درتلاش است تابابررسی رابطه بین معنویت درکارورضایت شغلی وتعهدسازمانی درسازمان بپردازد.  1-2تاریخچه معنویت ازنظرگاه تاریخی وتطبیقی فقط می توان ازکثرت معنویت سخن گفت.معنویت های گوناگون ومکاتب معنویت بسیاری می توان یافت که تعابیر فرهنگی خاصی راازارمان های دینی سنت های گوناگون نشان می دهد.درواقع،ازنیمه دوم قرن نوزدهم دراروپاودرغرب به طورکلی اعم ازاروپای باختروامریکاوکانادابحثی تحت عنوان معنویت مطرح شدوگفته شدکه همه نظام های اجتماعی درچیزی تحت عنوان معنویت مشترک هستندوبااینکه به ادیان ومذاهب مختلف تعلق خاطردارنددرمعنویت اشتراک دارند.بااین وجودگرایش به معنویت راازلحاظ تاریخی می توان به مسیحانی بازگرداندکه میان مکاتب گوناگون معنویت،مانندمعنویت عرفانی اسپانیایافلاندری،یامثلاارتدکس روسی،تفاوت قائل شد.درواقع برخی ازنویسندگان غربی به خطابراین باورندکه واژه معنویت صرفادردهه های اخیربه کاررفته است.امااین واژه بیش ازاین درزمینه های مقایسه اجتماعی درقرن نوزدهم به کاررفته بودوان هنگامی که اصلاح گران هندوودرراس ان"انان سوامی ویرکانند"معنویت هندی رابامادی گرایی غربی به مقابله نشاندندوادعاکردندکه هندی حاوی گنجیه معنویتی است که غرب بایدهم چنان درجستجوی ان باشد ( ضیائی  وهمکاران،1387، 69).    1-3 بیان مسئله  عصری که ما در آن زندگی می کنیم عصر پیچیدگی و تغییر نامیده اند سازمانها در چنین عصری همواره در دو لبه نظم و بی نظمی قرار دارند و دائم بین دو حالت تناقض نما در رفت و آمدند صاحبنظران و تئوری پردازان علم مدیریت برای رویارویی با چنین وضعیت و شرایطی تئوری های مختلفی مانند: سازمانهای یادگیرنده، سازمانهای هولوگرافیک، سازمانهای کارآفرین و تئوری آشوب را ارائه کرده اند. معنویت در سازمان نیز پدیده نوظهوری است که توجه بسیاری از صاحب نظران مدیریت و سازمان و همچنین مدیران را در سطوح مختلف به خود جلب کرده است. براین اساس بسیاری از آنها معنویت را به عنوان منبعی پایدار برای سازمانها داشته اند که می تواند به آنها در زمانهای پرتلاطم و آشوب زده یاری رساند و تناقض نهایی نظم و بی نظمی در سازمان را حل و فصل کند. در مطالعات فعلی سازمان و مدیریت این عقیده وجود دارد که مفهوم معنویت و معنویت در محیط کار می تواند پاسخ و راه حلی برای کاهش کژ کارکردهای سازمانی همچون از خود بیگانگی، استرس سازش بیش از حد و زوال شخصیت برای کارکنان باشد. یک سری تحقیقات بر پیامدهای معنویت در محیط کار متمرکز بوده است در این زمینه می توان به عواملی همچون افزایش صداقت و اعتماد، تعهدکاری کاهش میل به خروج، افزایش رضایت شغلی، افزایش خلاقیت و بهره وری و رفتار شهروندی اشاره کرد ( یزدانی وهمکاران،1389، 116). ازدلایلی که اهمیت بررسی ومطالعه  رضایت شغلی وتعهدسازمانی رانمایان می سازد این است که سازمان هایی بااعضایی درسطوح بالای رضایت شغلی وتعهدسازمانی،معمولاازعملکردبالاتر،غیبت وتاخیرکمتری ازسوی کارکنان خودبرخوردارندودرمواردبسیار،سازمان هابه افرادی نیازداردکه به نفع سازمان،قراترازوظایف مقررتلاش کندلذاباتوجه به دلایل ذکرشده وهمچنین تاثیرگذاری این مبحث برسازمان درای تحقیق به بررسی رابطه بین معنویت درکارورضایت شغلی وتعهدسازمانی می پردازیم وبرآنیم تاراهکاری مناسب برای استفاده بیشترازاین مفاهیم درسازمان ارائه دهیم.   1-4چهارچوب نظری مدل مفهومی تحقیق،ابزارتحلیلی است که به کمک آن متغیرهای تحقیق وروابط میان آنهامشخص می شود.مدل مفهومی تحقیق ازمدل تحقیق دنیس داچون ودان اشموس پلومن درزمینه رهبرمعنوی ومعنویت درکاراقتباس شده ونیزبااضافه نمودن متغیرهای رضایت شغلی وتعهدسازمانی به عنوان یکی ازنتایج معنویت درکارمطرح شده مدل توسعه داده شده است .این مدل پیشنهادی دارای سه دسته ازمتغیرهاست،متغیرهای رهبری معنوی که شامل چشم اندازسازمانی،نوع دوستی وایمان به کار؛متغیرهای معنویت درکارشامل زندگی درونی،کاربامعنا وحس اجتماعی است ونتیجه نهایی مدل،رضایت شغلی وتعهدسازمانی به عنوان خروجی سازمانی می باشد.

 فهرست مطالب

چکیده:    1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه    3
1-2تاریخچه معنویت    3
1-3 بیان مسئله    4
1-4چهارچوب نظری    5
1-5فرضیات تحقیق    5
1-6اهداف تحقیق    6
1-7اهمیت و ضرورت تحقیق    6
1-8حدود مطالعاتی    7
1-9تعریف واژه هاواصطلاحات    7
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه    10
2-2مفهوم معنویت    10
2-2-1دیدگاه های مختلف دررابطه با معنویت    11
2-2-2مشکلات تعریف معنویت    11
2-2-3تعریف معنویت    11
2-2-4پیامدهای معنویت    12
2-2-5عوامل مؤثر بر معنویت    13
2-2-6مزایای معنویت    14
2-2-7نظریه ی سازمان ومعنویت    14
2-3-رهبری معنوی    15
2-3-1 الگوی علی رهبری معنوی    15
2-3-2چشم انداز سازمانی    16
2-3-3نوع دوستی    17
2-4معنویت در محیط کار    17
2-4-1معنویت در کار    18
2-5زندگی درونی    18
2-6 کار با معنا    19
2-7حس اجتماعی    19
2-8شاخص های کارمعنوی    19
2-9رضایت شغلی    20
2-9-1تعاریف مختلف از رضایت شغلی    21
2-9-2رضایت درونی و رضایت بیرونی    22
2-9-3نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی    23
2-9-4شاخص های رضایت شغلی    23
2-10تعهد سازمانی    25
2-10-1تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی    26
2-10-2ضرورت توجه به تعهد سازمانی    28
2-10-3فرایندایجادتعهدسازمانی    28
2-10-4عوامل موثربرایجادوتقویت تعهدکارکنان    28
2-10-5دیدگاه هایی در مورد کانون های تعهد سازمانی    30
2-10-6 مدل های تعهد سازمانی    30
2-10-7مدل سه رکنی تعهد    31
2-11بخش سوم :معنویت درمحیط کارورضایت شغلی وتعهدسازمانی    31
2-12بخش چهارم پیشینه تحقیق    32
2-12-1پیشینه خارجی    32
2-12-2پیشینه داخلی    33
فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق
3-1 مقدمه    36
3-2 روش تحقیق    36
3-3مدل مفهوم تحقیق    36
3-4جامعه آماری :    37
3-5 نمونه آماری :    37
3-6 تعیین حجم نمونه :    37
3-7 ابزار سنجش و گرد آوری اطلاعات :    38
3-8 روایی-  ابزار تحقیق    38
3-9 پایایی ابزار تحقیق    39
3-10روش تحلیل داده ها :    39
3-11 یک مدل معمولی لیزرل از دو قسمت تشکیل شده است .    40
3-11-1 مدل اندازه گیری :    40
3-11-2 مدل ساختاری :    40
3-12 آزمونهای برازندگی مدل :    41
3-13 مجذور کای X2 :    42
3-14شاخص بنتلر – بونت ( شاخص نرم شده خوبی برازش)    42
3-15شاخص تاکر – لویزیا ( شاخص نرم نشده خوبی برازش ):    43
3-16 جذر برآورده واریانس خطای تقریب :    43
3-17 شاخص خوبی برازش و شاخص خوبی برازش تعدیل یافته :    43
3-18 شاخص برازندگی فزاینده :    44
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها
4-1 مقدمه‏    47
4-2تجزیه و تحلیل داده ها    48
4-3برآورد مدل و ارزشیابی برازندگی    48
4-4مدل ساختاری    52
4-5مدل اندازه گیری    53
4-6خروجی نرم افزار لیزرل بر اساس معادلات    53
4-7 آزمون فرضیه ها    56
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه    63
5-2 نتایج فرضیه ها    63
5-3پیشهادات    66
5-3-1پیشنهاد به سازمان ها    66
5-4همچنین به محققین آتی:    66
5-5محدودیت های تحقیق    66
منابع و ماخذ
منابع فارسی:    69
منابع لاتین:    70
منابع اینترنتی    72
پیوست ها
پیوست الف: پرسشنامه    74
پیوست ب: خروجی نرم افزار    90
چکیده انگلیسی    114


 
جدول 1-4 متغیرهاوارزش معیارسوالات پرسشنامه    47
جدول 4-2خلاصه نتایج معادلات ساختاری    53
جدول 4-3 نتایج مربوط به مدل اندازه گیری    55
        
نمودار 4-1 مقادیرt  را برای مدل ساختاری و اندازه گیری نشان می دهد.    50
نمودار 4-2 مقادیر بار عاملی را برای مدل ساختاری و اندازه گیری نشان میدهد.    51
نمودار4-3مدل ساختاری بار عاملی را نشان می دهد .    52
نمودار4-4 مدل ساختاری مقادیر تی را نشان می دهد.    52


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ارشد رشته مدیریت بـررسی تاثیر رهبری معنوی و معنویت در کـار بر ایجاد رضایت شغلی و تعهد سازمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.