فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله رشته مدیریت دولتی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان در سازمان تأمین اجتماعی

اختصاصی از فی لوو مقاله رشته مدیریت دولتی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان در سازمان تأمین اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله رشته مدیریت دولتی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان در سازمان تأمین اجتماعی


مقاله رشته مدیریت دولتی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان در سازمان تأمین اجتماعی

دانلود مقاله رشته مدیریت دولتی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان در سازمان تأمین اجتماعی با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 48

 دانلود پایان نامه آماده

چکیده

در دنیای امروز اداره ی امو ر سازمانها با توجه به دو اصل بهبود کیفیت و خدمات و رقابتجویی روز به روز دشوارتر میگردد . مدیران در سازمان های نوین بدنبال آن هستند که از نیروی انسانی کارآمد ، روز آمد و بهره ور استفاده بیشتری ببرند ضمن آنکه بر این نکته واقفند که نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی توسعه منابع انسانی زمانی انرژی و توانمندی خود را به سازمان اعطاء میکند که احساس خوشایندی نسبت به مدیریت ، سازمان و آینده شغلی خود داشته باشد ، مدیر را به عنوان پشتیبان و حامی خود احساس کند و نسبت به پایداری و امنیت شغلی خود اطمینان داشته باشد .

مدیران نیز برای حرکت به سوی اهداف سازمانی یا عملیاتی و پیش برد کارها انسانهایی را در امور مختلف به خدمت می گیرند و همه آنها را برای وصول به اهداف مزبور بسیج میکند بطور کلی به دو شیوه این بسیج نیروها انجام میگیرد :

1) بر اساس میل و رغبت

2) بر اساس جبر و زور

امروزه بکارگیری نیروها بر اساس جبر و زور مانند بردگان قدیم وجود ندارد بلکه مقصود از اجبار آنست که فرد با میل و علاقه خود برای بدست آوردن لقمهای نان یا مسائلی از این قبیل ، شغلی را انتخاب میکند ولی به کارهایی که انجام میدهد علاقهمند نبوده و با تحکم و دستور مافوق به کار گرفته میشود .مدیریت نوین برای بکارگیری انسانها قبل از استفاده از زور بر میل و علاقه آنان تکیه میکندومعتقد است باید بگونه ای مدیریت کردکه کارکنان باعلاقه مندی فعالیت کنند وبرای رسیدن به این مقصود لازم است تا عوامل محرک در انگیزش کارکنان معلوم و مشخص گردد ، بدیهی است نیازهای اولیه و ثانویه کارکنان محرک انگیزش کارکنان است . در نیازهای اولیه یا نیازهای فیزیولوژیکی و نیازهای ثانویه یا نیازهای روانی ، اجتماعی ، هنری و عقیدتی ذکر این نکته ضروری است که تا نیازهای اولیه ارضاء نشود اجاره تاثیر به نیازهای دیگر را نمیدهند یعنی وقتی نیاز اولیه برآورده میشود نیاز مرحله بعد ؛ انگیزش ایجاد میکند ( تئوری سلسله مراتب نیاز: آبراهام هارولد مازلو) لذا میبایست در ایجاد انگیزش به تمام جوانب و نیازها توجه یکسان و هماهنگ داشت .

مقدمه

در جوامع امروزی سازمانها برای اهداف خاصی بوجود آمده اند. اهداف سازمان مشخص میکند که چه مجموعه کارهایی باید انجام گیرد ، ولی چگونگی انجام کارها و اینکه در عمل چه کارهایی باید انجام گیرد متأثر از عوامل محیطی داخلی و خارجی اثر گذار بر سازمان است. فرآیند سازماندهی را میتوان به طراحی ، تشکیل و نگهداری یک سیستم یا مجموعه ای ازفعالیتهای هماهنگ تعریف کرد که درآن افراد و گروهها با همکاری هم ، تحت رهبری مشخص و در جهت تحقق اهداف مشخص پذیرفته شده به فعا لیت می پردازند. هر سازمان ساختار خاص خود را دارد که شامل همه ویژگیها و مشخصه های ملموسی است که رفتار اعضای آن سازمان را شکل می دهد . حال اگر قرار باشد که سازمان در محیطی پویا و متحول به فعالیت خود ادامه دهد. می بایستی منابع انسانی آن در شرایط پایدار رشد و توسعه قرار گیرند. رشد و توسعه از مهمترین مباحثی است که توجه کشورهای درحال توسعه را به خود معطوف داشته است . محدودیت منابع انرژی و نیروی انسانی کارآمد و رقابت فشرده میان کشورهای مختلف و زمینه دست یابی به راههایی که بتواند آنان راهرچه سریعتربه سرمنزل مقصود برساند، ذهن بسیاری از اندیشمندان این جوامع را به خود مشغول کرده است .

 

 

 

فهرست:
عنوان                صفحه
چکیده    1
مقدمه    3
برنامهریزی–جذب–بهبودوبهسازیمنابعانسانی    4
مفاهیمانگیزش(MOTIVATION)    7
بررسیعواملانگیزشی    8
عواملانگیزشیناشیازفرد    8
عواملانگیزشناشیازمحیطشغل    9
عواملانگیزشیناشیازمحیطکار    11
نقشمحرکهایمادیدرایجادانگیزش    11
پولبهعنوانیکعاملبرانگیزنده    13
حقوقخوبمهماستولییکمحیطکاریمناسبمهمترازحقوقاست    13
تقاضاهابرایافزایشحقوقبهتقاضابرایتوجیهنیزنیازمنداست    14
حقوقبهعنواننشانوضعیت    15
افزایشحقوقتأییدیبرموقعیتحرفهای    16
یککلمهتشویقکنندهازطرفرئیسممکناستارزشیمعادلطلاداشتهباشد .    16
پولجبرانزندگیعاریازاحساس    18
معایبومزایایپولبهعنوانوسیلهایجادانگیزه    20
نظریههایانگیزشی    22
1) نظریهسلسلهمراتبنیازها    22
٢) نظریهyوxوگلدسمککریگور    23
نظریهانگیزشموفقیت    24
نظریهآلدرفر    25
نظریهدوعاملیهرزبرگ    25
نظریهعواملانگیزشی–بهداشتی    26
نظریهنیازهایسهگانهمککلند    28
نقشمدیراندرایجادانگیزهکارکنان    29
راهحلبرایمشکلاتانگیزشی    33
جمعبندی    39
پیشنهادات    40
فهرستمنابعومآخذ    47


دانلود با لینک مستقیم


مقاله رشته مدیریت دولتی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان در سازمان تأمین اجتماعی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.