مقدمه:
امروز جامعه در حال پیشرفت، نیازمند افرادی مسئول و خودکفا است و آموزش مسئولیت پذیری به کودکان نیازمند جوی خاص در خانه و مدرسه است.
بایستی شرایطی فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان، ابزارهای نگرش و ارزشیابی پیدا کنند تا به کمک آنها بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. تصمیماتی که آنان را در این دنیای پیچیده به سوی زندگی بارور و رضایت بخش رهنمون کند. انسانهای امروز بیش از بیش نیازمند پذیرش مسئولیت برای زندگی و سرنوشت خود هستند و این امر میسر نمی شود مگر اینکه مبنای آموزش و پرورش آنها مبتنی بر افزایش درک کودکان و نوجوانان در مورد نقش خود آنها به تعیین سرنوشت و ساخت کیفیت زندگیشان باشد و برای رسیدن به این اهداف، سعی و کوشش و برنامه ریزی دقیق لازم است.
فهرست مطالب
فصل اول 3
مقدمه 4
بیان مسئله تحقیق 5
ضرورت انجام تحقیق 6
اهداف پژوهش 7
فرضیات 9
تعاریف و اصطلاحات 10
فصل دوم 12
مبانی نظری 13
عوامل یا کارگزاران جامعه پذیری 16
عوامل دیگر 17
هدف های جامعه پذیری 17
اجتماعی شدن 18
پاسخ به این سوال که آیا انسان موجودی اجتماعی است؟ 19
گونه های اجتماعی شدن 20
تاثیر هنجار های اجتماعی شدن فرد 21
اهداف اجتمای شدن 21
عوامل اجتماعی شدن 21
خانواده 23
روابط همسالان 24
مدارس 26
رسانه های همگانی 27
سایرعوامل اجتماعی شدن 28
باز اجتماعی شدن 29
روشهای پرورشی مسئولیت پذیری و رشد عزت نفس 29
پیشینه تحقیق 31
فصل سوم 33
طرح پژوهشی 34
جامعه آماری 35
نمونه آماری 40
روش نمونه گیری 47
ابزار پژوهش 49
فصل چهارم 88
فصل پنجم 116
نتیجه گیری و پیشنهادات 117
پیشنهادات 118
منابع و ماخذ 120
ضمایم(پرسشنامه) 122
شامل 126 صفحه word
دانلود تحقیق بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان