لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات: 19
فهرست مطالب
چکیده 3
مقدمه: 3
بیان مسئله: 5
1- تعریف و تبیین واژههای کلیدی: 8
3- اقدام راه حل پیشنهادی 11
4- ارزیابی نتایج (گردآوری شواهد 2 ): 14
برخی از اظهارنظرها به عنوان نمونه: 15
بیان محدودیتها 17
ارائه پیشنهادات 18
منابع و پیشینههای مورد استفاده 19
مقدمه:
تاریخ هر ملتی، نمادی از هویت آنان است که در شکلگیری شخصیت و هویت جوانانش، نقش اساسی خواهد داشت. تاریخ یکی از مهمترین و بهترین مآخذ تعلیم و تربیت برای انسانهاست و همانطور که گفته شده «هیچ قسمتی از فرهنگ یک جامعه به اندازهی تاریخ در هویت بخشی موثر نیست».1
این مسئله تنها با آموزش درست تاریخ میسر میشود. و در این راه باید دانشآموزان را به گونهای جذب درس تاریخ و فلسفهی حاکم بر آن کرد که بعد از پایان درس، آنان خود به دنبال چرایی مسائل بروند و به غور و تحقیق در امور بپردازند.
در ارائهی درس تاریخ، چه به صورت سنتی و یا شکل نوین آن، باید روحیهی کنجکاوی، حقیقتجویی و دنبال کردن دلایل، علتها و نتایج تاریخی و نقش آنها را در زندگی حال و آیندهی دانشآموزان ایجاد کنیم؛ و کاربرد تاریخ برای حال و آینده را واقعاً در روح و جان آنها و کسانیکه تاریخ را تنها حدیث گذشتگان (مردگان) میپندارند، به صورت علمی و کاربردی تقویت کنیم.
بقول دکتر زرینکوب «آنچه انسان امروز از تاریخ میتواند آموخت شناخت خویش است شناخت معنی حیات خویش در واقع...تاریخ تنها محدود به دنیای حاضر- زمان جاری- هم نیست؛ با دنیای گذشته و با آنچه در آینده خواهد بود نیز پیوند اتصال دارد. و ...»
اقدام پژوهی چگونه کلاس تاریخ را با نشاط و جذاب کردم؟