لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات: 32
فهرست:
چکیده 5
مقدمه 6
طرح مسأله 7
پیشینه تحقیق 8
جمع آوری داده ها و گردآوری اطلاعات (شواهد 1 ) 8
یافته های علمی 11
تأثیر ورزش بر متغیرهای روانشناختی 11
انرژی برای یادگیری 12
اهمیت و نقش ورزش در تسریع روند یادگیری 13
فعالیتهای جسمانی و افزایش عملکرد تحصیلی 16
جایگاه تربیت بدنی دوره ابتدایی در جهان معاصر 16
اهداف درس تربیت بدنی 17
اهمیت تربیت بدنی در تعلیم و تربیت دانش آموزان 18
ورزش و نقش آن در سلامت روان 20
تنظیم ساعت زنگ ورزش با نیازهای دانشآموزان 21
زنگ ورزش، زنگ سلامت 22
ارائه ی راه حل های مناسب 24
چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی 25
راه حل انتخابی 28
اجرای بهترین راه حل 28
ارزیابی (شواهد 2 ) 28
گردآوری اطلاعات (2) 28
پیشنهادها 29
بحث و نتیجهگیری 30
فهرست منابع 32
مقدمه
مطالعات جدید در مورد مغز و شیوه یادگیری مغز برای معلمان و والدین، دیدگاههای جدیدی درباره تدریس و یادگیری ایجاد کرده است پژوهشهای جدید نه فقط یافتههای نوینی را عرضه کرده است، بلکه به نوسازی برداشتهای قدیمی درباره یادگیری هم کمک کرده است.
پژوهشهای مغز محور، جدا از جنبش آموزش و پرورش نیستند، بلکه آنها رویکردهایی هستند که آموزش و پرورش را مرتفع میسازند. (کانی 1990). با آن که برخی پیشنهادهای پژوهشی مغز محور، دیر به بار مینشینند، ولی بینشها و چشماندازهای عملیاتی هم عرضه میکنند حتی برای ساختمانسازی و آمادهسازی فضای بازی در مدارس.
اریک جنسن (1995) در کتاب جدید خود تحت عنوان تدریس مبتنیبر مغز اظهار میکند که همگی درصدد هستیم تا راهحلهایی برای مسائل و چالشهای آموزش و پرورش بیابیم و باید در کاربرد یافتههای جدید تا حدودی احتیاط کنیم. آنگاه که فردی رویکرد خاص سازگار با مغز برای ارتقای یادگیری معرفی میکند، به واقع، آن نمیتواند گام نهایی درباره یادگیری و تدریس باشد.
اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان را بوسیله ورزش حل نمایم