فایل : word
قابل ویرایش و آماده چاپ
تعداد صفحه :22
فهرست
عنوان مسئله.....................................................................................................................1
پایه های نظری................................................................................................................2
مقدمه.............................................................................................................................4
اهمیت پژوهش...............................................................................................................6
مدیریت، اصول و کاربردها.............................................................................................7
کارکردهای مدیریت......................................................................................................8
تعریف مدیریت آموزشی................................................................................................9
کارکردهای مدیریت آموزشی........................................................................................10
انواع سبکهای مدیریتی...................................................................................................10
مدیریت اداری ( نظریه کلاسیک سازمان )......................................................................11
تاثیر مدیریت آموزشی....................................................................................................11
نظریه روابط انسانی.........................................................................................................12
نظریه بوروکراسی...........................................................................................................12
آسیب شناسی مدیریت نظام آموزشی کشور و تاثیر آن بر وضعیت موجود نظام آموزشی..13
نوآوری و خلاقیت.........................................................................................................14
مشارکت........................................................................................................................16
برنا ریزی استراتژیک ( راهبردی )..................................................................................17
ارزیابی آموزشی............................................................................................................20
نتیجه گیری...................................................................................................................22
از دیرباز در مورد روابط مدیر و افراد تحت مدیریتش ، نحوه تأثیرگذاری بیشتر بر افراد ، انجام وظایف توسط زیردستان با کمترین درگیری ، مشخص کردن عوامل عدم همکاری زیردستان با مدیر و خلاصه اینکه چگونه می توان دیگران را به کار واداشت ، مطالب زیادی گفته شده و تحقیقات فراوانی صورت گرفته است . همه تأکید دارند که برای رسیدن به هدف مطلوب چگونه افراد را سرپرستی کرد وآنهایی که در انجام وظیفه کوشا نیستند ، معین کرده و به ریشه یابی علل رفتار آنان پرداخت .
با بررسی برخی اقدامات مدیریت ، متوجه می شویم از قدیم برای واداشتن افراد به کار تدابیری اتخاذ می شده است . در ایران باستان به مطالعه مراحل کار و شیوه انجام آن به منظور تدوین قوانینی برای پرداخت حقوق و دستمزد اقدام می کردند (1) . گویی مشوقهای مادی وتنبیهات از طریق اعمال فشار و مجازات یکی از روشهای بکارگیری افراد برای انجام وظایفشان بوده است .
با ظهور اسلام مدیر به گونه ای دیگر به انسان نگاه می کند (2) . انسان آفریده ای است مجهز به نیروی اراده و اختیار . بکارگیری شیوه های فشار و حصر و سلب آزادی علاوه بر اینکه انگیزه کار و فعالیت را ضعیف می کند و قوه ابتکار و خلاقیت را نابود می سازد ، نوعی ستیزه جویی با اراده حکیمانه الهی تلقی می گردد . از سوی دیگر ضرر اعطای آزادی کامل با افراد در انجام امور کمتر از اعمال فشار نیست . برای انجام بهینه امور توسط زیردستان علاوه بر مشوقهای مالی باید شخصیت آنان مورد تکریم قرار گیرد .
تحقیق تاثیر مدیریت بر یک واحد آموزشی