فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی راهکارهای افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی

اختصاصی از فی لوو اقدام پژوهی راهکارهای افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی راهکارهای افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی


اقدام پژوهی راهکارهای افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی

اقدام پژوهی راهکارهای افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی
فایل ورد و قابل ویرایش
در 31 صفحه

 

 

فهرست مطالب
چکیده 3
مقدمه 4
بیان مسأله 5
اهداف تحقیق 7
توصیف وضع موجود ( شواهد 1) 8
الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود 8
ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود 9
گردآوری داده‌ها : 12
تجزیه وتحلیل و تفسیر داده‌ها 15
گرد آوری داده‌ها جهت ارائه راهحل‌ها 16
الف. مصاحبه 16
ب. مشاهده باز 16
ج. پرسش نامه 17
ادبیات موضوع 17
الف: پیشینه نظری 18
پیشینه ی عملی: 19
راه حل‌های پیشنهادی 21
انتخاب راه حل‌ها 24
اجرای راه حلهای انتخابی (گردآوری شواهد 2) 24
نتیجه گیری: 26
پیشنهاد‌ها و راهکارها 28
فهرست منابع و مآخذ 30

 

چکیده
تحقیق حاضر مربوط به دانش آموزان مدرسه ابتدایی ................ واقع در شهرستان......... و با جمعیت نمونه 26 نفر دانش‌آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بی‌علاقه‌گی، بی‌توجهی و غیر‌فعال بودن اغلب دانش-آموزان یادشده درانجام فعالیت‌های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان دبستان......... یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیت‌های آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روش‌های علمی به منظور کسب داده‌های لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر، سرگروه آموزشی درس ریاضی، دانش-آموزان و والدین آن‌ها، کتاب‌ها، مجلات، اینترنت، بررسی کارنامه‌ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون‌های برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آن‌ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه‌حل‌های پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حل‌های پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راه‌حل‌های انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: 1. تنظیم جدولی به منظور ارزش‌یابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس2. تشکیل انجمن کودکان ریاضی‌دان 3. تنظیم فرم ارزش‌یابی فعالیت‌های عملکردی دانش‌آموزان تنظیم شبکه‌ی تلوزیونی ویژه‌ی کودکان. لازم به ذکر است، پس از اجرای راه‌حل‌های فوق، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانش‌آموزان علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از 7 نفر در اوایل سال تحصیلی به ۱۴ نفر درپایان سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روش‌های متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیت‌های عملکردی به دانش-آموزان با توجه به تفاوت‌های فردی، نیازها و علایق آنان و تشویق‌های مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب بازی های هدفدار، در افزایش میزان علاقه‌مندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیت‌های عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است.
کلید واژه ها: درس ریاضی، فعالیت‌های عملکردی، علاقه‌مندی، ارزش‌یابی، دانش‌آموزان
.
.
.
.


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی راهکارهای افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.