اواخر دهه 1950 استراتژی بهسازی
اواخر دهه 1960 در اختیار گرفتن سهمی از بازار
درطی دهۀ ۱۹۷۰ ورود فناوری، میل به مقررات زدایی و ایجاد نوآوری
اواسط دهۀ ۱۹۸۰ و سپس در اوایل دهۀ ۱۹۹۰ طغیان مهندسی مجدد
امروزه جنبش فناوری ارتباطات و اطلاعات، برنامه ریزی منابع و جستجو برای یافتن راهی بمنظور رسیدن به بهترین بهره
تحول سازمانی فرآیندی برنامه ریزی شده و اصولی (نظاممند) است که با بهره گیری از ارزشها و اصول علوم رفتاری کاربردی در سازمانها در پی افزایش اثربخشی فردی و سازمانی است و برنامههای تحول سازمان ، فعالیتها و یا تلاشهای بلند مدت و برنامهریزی شده مستمر هستند.
Øمتخصصین سیستم های اطلاعاتی باید تبدیل به عوامل تغییر سازمانی بهتری در مقایسه با اغلب متخصصین کنونی بشوند، (بنجامین و لوین سن، 1993)
Øسه دلیل اصلی برای اثبات این موضوع وجود دارد:
§فناوری جدید اطلاعات (IT) که یک مداخله سازمانی است. نحوه اجرای IT، مثلاً نحوه مشخص شدن، طراحی شدن یا نحوه انتخاب آن و اینکه چطور توصیف یا فروخته می شود و همچنین چطور مردم، تجهیزات، ساختارها و فرایندها آماده می شوند تا با تغییرات تطبیق داده شوند، یک عامل مهم در نتایجی است که سازمان ها از IT بدست می آورند.
§متخصصین IS باید تبدیل به عوامل تغییر سازمانی بهتری شوند، زیرا عامل تغییردر آینده تبدیل به بزرگترین و مهمترین بخش از کار IS درون سازمانی خواهد شد.
§تبدیل به عوامل تغییر بهتر شدن محدود به بهبود اعتبار سازمانی متخصصین IS می گردد. یک رابطه متقابل قوی بین اعتبار و مهارت مدیریت تغییر وجود دارد. اعتبار کم متخصصان سیستمهای اطلاعاتی داخلی عاملی در تصمیم گیری برای انتقال و واگذار کردن کار به یک متخصص خارجی می باشد.
دانلود پاورپوینت مدیریت تغییر و تحول برای درس استراتژی سیستمهای اطلاعاتی (سیستم اطلاعات استراتژیک و معماری کلان)- 52 اسلاید