فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره هدف خلقت انسان و جهان

اختصاصی از فی لوو تحقیق درباره هدف خلقت انسان و جهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره هدف خلقت انسان و جهان


تحقیق درباره هدف خلقت انسان و جهان

فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 9 صفحه

 

 

 

 

 

 

هدف از زندگی چیست

 به نظر می رسد پاسخهایی که تاکنون به این سؤال داده شده پاسخهایی با دلیل نبوده و بر پایه حدس و گمان و نظر شخصی بوده است.
پاسخ :
در پاسخ لازم است مقدماتی عنوان شود تا از رهگذر آنها زوایای مختلف بحث روشن گردد.
الف. تأثیر جهان‌بینی و انسان‌شناسی در معرفی هدف از زندگی
باید توجه داشت که تفاوت جهان‌بینی‌ها و انسان‌شناسی‌ها تأثیر مستقیم و غیرقابل انکاری بر ارائه اهدافی مختلف و متفاوت از زندگی دارد. در تفکر مادیگری که جهان هستی را منحصر در عالم ماده می‌داند سرای دیگر را منکر است یک هدف از زندگی ارائه می‌شود و در تفکر الهی که قائل به وجود افق‌های فراوانی در ماوراء عالم ماده است هدف از زندگی به گونه‌ای متعالی‌تر ترسیم می‌گردد همین تفاوت در جهان‌بینی‌ها و انسان‌شناسی‌هاست که باعث شده اهداف متفاوت و متعارضی از زندگی بشر ارائه گردد از این روست که می‌بینیم بسیاری از نگرشها مبتنی بر فلسفه‌های گوناگون در پاسخ به پرسش هدف از زندگی پاسخ کسب سعادت را می‌دهند اما در پاسخ به پرسش سعادت چیست پاسخ‌هایی گوناگون داده‌اند اصحاب زهد و ورع و مرتاضان سعادت را در تزکیه نفس از راه خوار داشتن تن می‌شمارند تا «جان» که به نظر آنها جوهری علوی و معارق و جدای از تن است تصیفه شود و اوج گیرد و به جان جهان یعنی روح کل پیوند‌د و اتصال به مبدء یا نیروانا سعادت به شمار می‌آید بر خلاف آنها طرفداران کیش لذت و آنهایی که به مکتب «هدونیسم» یا لذت‌پرستی متعلق‌اند پروش تن و لذات جهانی، مستی و بی‌خبری نظر کردن در روی زیبا و... را سفارش می‌کنند این گروه از آن جهت که به جهان بعد از این باور ندارند زندگی را لحظه‌ای می‌بینند که بین دو عدم قرار گرفته و لذا بر این باورند که باید دم از غنیمت شمرده و از فرصت عمر طرفی بست.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره هدف خلقت انسان و جهان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.