لینک پرداخت و دانلود پایین مطلب
فرمت فایل : word
تعداد صفحه : 38
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
هدف کلی پژوهش
فرضیه پژوهش
معرفی متغیرها
تعریف مفهومی
تعریف عملیاتی
پیشینه ی نظری پژوهش
آموزش
تعریف آموزش
انواع آموزش
آموزش قبل از خدمت
آموزش ضمن خدمت
تاریخچه آموزش ضمن خدمت و روند توسعه آن در آموزش و پرورش
تعریف آموزش ضمن خدمت
اهداف آموزش ضمن خدمت
آموزش ضمن خدمت معلمان
یافته ها و پژوهشهای انجام شده در ایران
طرح تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری و روش نمونهگیری
ابزار پژوهش
شیوه اجراء پژوهش
بحث و تحلیل نتایج
در این فصل اشاره ای کلی خواهیم کرد به بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پژوهش ، هدف کلی تحقیق ، معرفی متغیرها و تعریف مفهومی و عملیاتی آنها.
بیان مسئله :
علیرغم اهمیت و ضرورتی که آموزش در هر سازمانی دارد انجام آن توأم با مسائل و مشکلات میباشد . زیرا فهم اهمیت آموزش و تأثیری که بر نیروی انسانی میگذارد نیازمند نوعی آینده نگری و دوراندیشی است. آموزش نوعی سرمایهگذاری در تربیت انسانها است.
کاستیهای نیروی انسانی، خصوصاً در بخش آموزش ، از معضلاتی است که همه فعالیتها و تلاشهای منسجم را عقیم میسازد. زیرا آموزش فعالیتی است که مستلزم درایت ، آیندهنگری، عمل منسجم و ارزشیابی پی در پی میباشد.
علیرغم مشکلات فوق که جنبه جهانی دارند (خصوصاً در کشورهای در حال توسعه) مشکلات و معضلاتی هم مستقیماً مربوط به آموزش ضمن خدمت در سازمانها به طور کلی و آموزش و پرورش به طور اخص میباشد. اداره کل آموزشهای ضمن خدمت به منظور پاسخگویی به نیازهای در حال افزایش قشر عظیم کارکنان شاغل در وزارت آموزش و پرورش همواره تلاش و مساعی خود را بکار بسته و از طریق دورههای کوتاه مدت و بلندمدت در رفع نواقص و کاستیهای نیروی انسانی شاغل در وزارتخانه نموده است. ( سلیمانپور، 1379).
آموزش و به خصوص دورههای کوتاه مدت میتواند نیروی درونی سازمان را به طور مؤثر در سازمان به کار گیرد و باعث تحقق اهداف سازمان شود پس باید اذعان کرد که آموزش کارکنان از طریق دورههای کوتاه مدت امروز یک نیاز ضروری جوامع گردیده است و این نیاز در کشورهای جهان سوم که فاصله بین دانش فنی و اطلاعات و آگاهی فرد با دانش و اطلاعات روز بسیار زیاد است بیشتر نمایان میشود
بررسی اثرات دوره های آموزشی ضمن خدمت بر بهبود عملکرد معلمین مقطع ابتدایی