فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آیرو دینامیک

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله آیرو دینامیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آیرو دینامیک


دانلود مقاله آیرو دینامیک

 

مشخصات این فایل
عنوان:آیرو دینامیک
فرمت فایل:word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 26

این مقاله درمورد آیرو دینامیک می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله آیرو دینامیک

توزیع فشار روی خودرو
یک مکانیزم کلی برای توزیع فشار استاتیکی در امتداد بدنه خودرو در نظر گرفته می شود .ش کل 5 نشان دهنده اندازه گیری تجربی فشار عمودی روی سطح است . فشارهای منفی یا مثبت با توجه به فشار محیطی در روی بعضی از نقاط خودرو مشخص شده اند .
هنگامی که جریان هوا روی خودرو می چرخد و به صورت افقی در طول کاپوت حرکت می کند ، فشار منفی بر روی قسمت لبه جلویی کاپوت خودرو ایجاد می شود . گرادیان فشار مخالف در این منطقه دارای این توانایی است که جریان لایه مرزی را که موجب به وجود آمدن نیروی دراگ در این ناحیه می شود ساکن کند . در چند سال گذشته نصب قطعه کوچکی در جلوی خط کاپوت دارای ارجحیت بوده زیرا موجب جلوگیری از جداشدن جریان در روی کاپوت و کاهش نیروی دراگ می شود .
نزدیک برف پاکن ها و جلوی اتاق خودرو جریان باید به طرف بالا خم شود ؛ بنابراین فشار زیادی تولید می شود این منطقه فشار قوی منطقه مناسبی برای دخالت هوا در سیستم های....(ادامه دارد)

موله های نیروی مقاوم (دراگ)
نیروی دراگ بزرگترین و مهم ترین نیروی آیرودینامیکی است که خودروهای سواری در سرعتهای معمولی بزرگراهها با آن روبرو هستند . دراگ کل بر روی خودروهای سواری از ترکیب منابع زیادی ناشی می شود . کارهای متفاوتی ممکن است برای کاهش اثرات این نیرو انجام گیرد .
برای خودروی نشان داده شده در این شکل در حدود 65% نیروی مقاوم از بدنه (جلوی بدنه ، پشت بدنه ، زیربدنه و اصطکاک سطح) ناشی می شوند . بیتشرین کمک برای کاهش نیروی مقاوم ، عقب بدنه است زیرا نیروی مقاوم به وسیله منطقه جدایی در قسمت عقب خودرو تولید می شود در این منطقه است که حداکثر پتانسیل برای کاهش نیروی مقاوم امکان پذیر می شود .....(ادامه دارد)

منحرف کننده جبهه هوای جلوی خودرو
منحرف کننده جبهه جلو یک سری سطوح ایرودینامیکی است که به طرف پایین امتداد پیدا می کنند تا از جریان برشی که به شدت به اجزاء زیر بدنه برخورد می کند جلوگیری کند و آن را هدایت کند . از آنجایی که منحرف کننده ها در فشار دراگ دخالت دارند –حداقل با ارتفاع کم – در کاهش دراگ زیر بدنه بسیار مهم هستند . اگر ارتفاع منحرف کننده ها افزایش یابد فشار دراگ خارجی افزایش می یابد و علاوه بر این نیروی دراگ زیر بدنه کاهش یافته و نیروی دراگ کل افزایش می یابد . همچنین این فشار کم در کاهش پرش جلو و ع قب خودرو موثر است .
منحرف کننده های روی صندوق عقب
منحرف کننده ها بر فویلهای صندوق عقب برای چند منظوره کار برده می شوند . همانطوری که در شکل 15 نشان داده شده است با هدایت هوا به سمت بالا و طبعا افزایش فشار به روی صندوق عقب نیروی پایین برنده ایجاد خواهد شد که این خود مزیتی است در جهت کاهش نیروی بالا برنده عقب خورد . منحرف کننده ها همچنین می توانند برای متعادل کردن جریانات گردابی در نقطه جدایش به کار برده شودند ؛ لذا ضربات ن  ....(ادامه دارد)

نیروی جانبی
وقتی که خودرو در ابتدا با شرایط باد عوضی در جاده مواجه می شود (یک باد عرضه زودگذر) نیروی جانبی در ابتدا بر جلوی خودر و اعمال می شود و ممکن است آنرا به سمت بادهای پایینی متمایل کند . شکل آیرودینامیکی خودرو و حتی مشخصات سیستم فرمان در این عملکرد اثر می گذارند .
عملکرد نیروی جانبی بر بدنه در مرکز فشار خواهد بود که عموما در بالای مرکز جرم قرار دارد چرا که خودرو در باد تغییر جهت می دهد در تونل باد نیروی جانبی در سطح زمین و در وسط فاصله محور جلو و عقب خودرو اندازه گیری می شود . به هنگام وجود نیروی جانبی تفاوت میان این موقعیت و مرکز فشار موجب گشتاور (لنگر) چرخشی می شود .
نیروی بالابرنده :
اختلاف فشار از بالا به پایین خودرو موجب نیروی بالابرنده می شود . این نیروها به دلیل ارتباط شان با بهینه کردن حالت آیرودینامیک خودرو بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیر قابل توجهی به تعادل حرکت خودرو دارند . نیروی بالابرنده از روی مرکز خط مرکزی اتصال دو چرخ عقب و جلو خودرو اندازه گیری می شود .
در مطالعات و بررسیهای ایرودینامیک تاثیر ترکیبی گشتاور دورانی و نیروی بالابرنده همزمان با تعیین ضریب بالابرنده برای هر دو چرخ های جلو وعقب در نظر گرفته می شوند . نیروی بالابرنده می تواند یک ضربه منفی بر کنترل دینامیکی خودرو در خلال کاهش ....(ادامه دارد)

بار یا فشار تایرها
به طور گسترده فشار باد تایر تعیین کننده خاصیت ارتجاعی تایر در ترکیب با بار تعیین کننده تغییر شکل در دیواره های تایر و منطقه تماس تایر با جاده است .
در سطوح نرم مانند سطوح شنی فشار باد زیاد موجب افزایش فرو رفتگی در زمین می شود و بنابراین ضرایب بالاتر می روند .
و بالعکس فشار باد کمتر در عین اینکه فرو رفتگی در زمین را کمتر می کند خمیدگی تایر را افزایش می دهد .
البته حد مطلوب فشار باد به خواص تغییر شکل سطح تایر بستگی دارد . به طور کلی افزایش رانش چرخ حاصل شده از کم کردن فشار چرخ بر سطو ح شنی دقیقا از کاهش مقاومت غلتشی به دست آمده است . در سطوح موم سان مانند جاده های خاکی اثر فشار باد بر روی تایر و زمین تقریبا متعادل است و ضریب تقریبا مستقل از فشار باقی می ماند .
روی سنگ فر شا افزایش فشار باد ضریب تا زمانی که عمل خمش بدنه تایر به طور قابل ملاحظه ای کم شده باشد کاهش پیدا می کند .
سرعت :
ضریب مستقیما با سرعت – به علت افزایش انعطاف و نوسان بدنه تایر- متناسب است . اگر چه این اثر در سرعتهای متوسط و پائین کوچک وکم است و اغلب در محاسبات این....(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله آیرو دینامیک

توزیع فشار روی خودرو
نیروهای آیرودینامیکی
موله های نیروی مقاوم (دراگ)
منحرف کننده جبهه هوای جلوی خودرو
منحرف کننده های روی صندوق عقب
بادگیرها
رفتار ستونها و پنجره ها :
بهینه سازی
نیروی دراگ
چگالی هوا
نیروی جانبی
گشتاور دورانی
زمانی که نیروی بالابرنده
گشتاور پیچشی
حساسیت باد مخال
مقاومت غلتشی
درجه حرارت تایر
بار یا فشار تایرها
ضرایب نمونه

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آیرو دینامیک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.