فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق نقد و بررسی سبک های معماری جدید و آثار معماری آنها

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق نقد و بررسی سبک های معماری جدید و آثار معماری آنها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نقد و بررسی سبک های معماری جدید و آثار معماری آنها


دانلود تحقیق نقد و بررسی سبک های معماری جدید و آثار معماری آنها

دانلود تحقیق نقد و بررسی سبک های معماری جدید و آثار معماری آنها در 196 صفحه با فرمت ورد بسیار جامع به همراه تصاویر مربوطه شامل بخش های زیر می باشد:

مقدمه

 بررسی زمینه های عام  فلسفی دیکانستراکشن

 

فصل اول

 

معماری دیکانستراکشن

فصل دوم

معماری فولدینگ

فصل سوم

معماری پیدایش کیهانی – غیرخطی

فصل چهارم

تالار موسیقی والت دیسنی کار فرانگ گه ری

(معماری پرش کیهانی)

فصل پنجم 

زاها حدید و مدرنیته

موخره

منابع

 

 

مقدمه:

 بررسی زمینه های عام  فلسفی دیکانستراکشن

فلسفه چیست؟ فلسفه در بیان ساده خود چه وچگونه علمی است؟ به طور مختصر باید گفت : فلسفه عبارت است از پرسش فراورنده ومرز شکننده از کلی ترین چیزی که با آن مواجه هستیم. فلسفه با مفهوم اصلی در پرسش بودن پرداخته شده است و به جواب درباره پرسش از وجود ما قانع نیست بلکه به گستراندن پرسش درباره هستی روی دارد. البته اگر هستی بنیادی ترین مفهموم باشد پرسش فلسفی آن را به سان پاسخ سخت می پذیرد. درباره تاریخ فلسفه نوین از جمله آخرین مدارس فلسفی دکانستراکسیون که تابع هر منوتیک میباشد باید گفت، دکانستراکسیون به دوران مدرن تعلق دارد. آن بعد از فلسفه های مدرن جلوه کرده است و فسلفه های مدرن بعد از نیچه که ختم متافیزیک غرب را اعلام می کند و طومار فلسفه را که در بنیان با نیهیل (nihil) با هیچی سرو کار در هم می نوردد یعنی پس از آن که پایان دوره متافیزیک توسط نیچه اعلام شد ( البته بعضی ها معتقدند که خودنیچه هم فیلسوفی متافیزیکی است ) بدین گونه پرسش وجود و فلسفه وجود از هستی انسانی فلسفی طرد می شود. در تصویری که هیدگر از نیچه دارد ارجاع به تفکر نیهیلستی به مثابه دوره ای از متافیزیک غرب ارجاع می شود.

پس از جنگ جهانی دوم یکی از شاگردان آقای هیدگر یعنی گادامر به هرمنوتیک نوین می پردازد  که در آن بررسی  شناخت و فهم آن چیزی که در برابر ما گشوده می شود (متن به مثابه هستی) شرایط تفسیر را برملا می سازد . این پرسش که آیا تفسیر که زمینه و بافت فهم را مفروض می کرد در پیش شرط های خود یعنی مسلمات و معتقدات ما شکننده و ناپایدار  است خود در دامن هرمنوتیک مدرسه ای به نام دکانستراکسیون پدید آورد. در هرمنوتیک ما دریافته بودیم که هیچ تفسیر نهایی وجود ندارد چه افق های  مبتنی بر سنت که فهم را امکان پذیر می سازد در مواجهه با موضوع شناخت همواره تغییر می یابد.

.

.

.

-1-1 زاها حدید و مدرنیته

بنابراین از خود می پرسیم چرا زاها حدید مدرن است ؟ اگر جواب سریعی بخواهیم به این سئوال بدهیم باید بگوئیم معماری وی نتیجه ی هم آهنگی با روح تمام دوران است زیرا فضاهایی که می سازد دارای پویایی بوده و حاکی از ابعادی نو و متفاوت برای سکونت است. بنابراین محرک حساسیتی جدید است زیرا زبانی برای بیان معماری خود به کار می برد که جهش دار و تاثیر گذار بوده و از ناهمساز بودن شنیدن توهین، بیان کفر حرفه ای ترسی ندارد. او تنها معمار معاصر حرفه ای دگر اندیش است رسالت او طرد کردن سنت های معمول همراه با تنفر و دلهره است. زمانی آدم ها خودشان را در رابطه با ارزش های پذیرفته شده معرفی می نمودند امروزه در رابطه با ارزش های طرد شده. در واقع توانایی در بیان آنچه که تا بحال گفته نشده در مخالفت و محو کردن دست آوردها و چیزهای همیشگی است که خصوصیت مدرنیته را به وجود می آورد. به هر حال آن چه که درباره مدنیسم گفته شد فقط به معنای نوشتن حرف تازه ای بر اوراق نانوشته تاریخ نیست بلکه برعکس از آن جایی که اندیشه آدمی نمی تواند از هیچ زاده شود و فقط با دستکاری آنچه که در دسترس دارد با آلوده کردن بیان ها و زبان هایی که می شناسد باخرد کردن فرم های آشنا ( برای دوباره آزادانه بهم پیوند زدن آنها با یکدیگر در زمینه هایی تغییر یافته و با هدفی متفاوت ) است که می توان با موفقیت تجدد را فریاد زد و فضاهای تازه و مدرن را از پیش اندیشید.

 فضاهایی که زاها حدیدخلق می کند تعبیر روح زمانه است. سبک بالی و آزاد اندیشی از عواملی هستند که  در بین خوبی ها و بدی های این بخش از هزاره ی جدید به ان شخصیت و هویت می بخشند و نیروی تکانه وارد کردن بر روی جامعه را پذیرفته و تغییرات ریشه یی از خود به جا می گذارند .   

طرح ایستگاه آتش نشانی در شهر بازل سوئیس که در بین سالهای 1990 تا 1993 م . ساخته شد ( شکل های 1و2و3) برش فی مابین بدنه ها و طبقات مورب و شیب دار است که هر کدام آنها در راستای خط گریز مربوط به خود مانند پرتاب نیزه در فضا در حرکت است . این اثر در حاشیه ی پهنه ی شهری vitra  قرار دارد و بطور واضحی با هم آهنگی خاصی بر محل استقرار خوداثر گذاشته و گستردگی آن بر روی زمین مبین هویت قوی یک اثر معماری در منطقه است ...

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نقد و بررسی سبک های معماری جدید و آثار معماری آنها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.