
مشخصات این فایل
عنوان: روش های نوین یادگیری
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعدادصفحات : 16
این مقاله در مورد روش های نوین یادگیری می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر ازمقاله روش های نوین یادگیری
نحوه برگزاری آزمون سراسری
یکی از مواردی که در سال های سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در نحوه تدریس معلم تآثیر می گذارد نحوه پذیرش دانشگاه ها بر اساس آزمون سراسری می باشد و این باعث شده است دانش آموزان کمتر به درک مفاهیم ریاضی بپردازند و از اثبات قضایا و چگونگی بدست آمدن یک فرمول سر باز زنند و تمایلی نشان نمی دهند در کلاس هندسه تحلیلی هنگامی طریقه بدست آوردن فرمول فاصله از یک نقطه از صفحه را تدریس ...(ادامه دارد)
تشویق
قدر دانی از افراد شایسته و نیکوکار و ارج نهادن به شخصیت و اعمال و رفتار آنان بسیار اهمیت داردو فوق العاده در پیشرفت امور مؤثر است ، به گونه ای که ممکن است شخصی بر اثر تشویق دگرگون شود و کاملاً مسیر زندگی خویش را تغییر دهد و به درجاتی بس عالی ارتقاء یابد و به عکس بی اعتنائی و بی توجهی در برابر اعمال و رفتار پسندیده موجب دلسردی است و سبب می شود که افراد شور شوق و هیجان خود را از برای انجام کارهای نیک و ارزنده و کسب فضائل و محاسن از دست بدهند و رغبتی برای نیل ...(ادامه دارد)
راههای یادگیری
1-تقلید:انسان بسیاری از رفتارها و کردارهای خود را در مرحله آغازین زندگی از راه تقلید از والدین و اطرافیان خود یاد می گیرد. مثلاً سعی می کند سخن گفتن را با تقلید از دیگران در مورد تلفظ کلمات که در برابرش بارها تکرار شده است یاد بگیرد.به همان گونه که تلاش می کند راه رفتن ، لباس پوشیدن و آداب و رسوم را از کسانی که با او در تماس هستند بیاموزد. بدین ترتیب آدمی بسیرای از عادتها و رفتارها...(ادامه دارد)
الگوهای یک تدریس نوین از کتاب کلیات روشها و فنون تدریس
بنا به تعریفی که جویس و ویل از الگوی تدریس بیان کردهاند:
الگوی تدریس یک طرح کلی یا الگویی است که دانشآموزان را در امر یادگیری انواع دانشها ، نگرشها و مهارتها یاری میدهد . یک الگوی تدریس به طوری که گفته خواهد شد از یک پشتوانه نظری یا فلسفی برخوردار است و همچنین در بردارنده مراحل ویژهای از تدریس است که برای دستیابی به نتایج مطلوب تربیتی طراحیرا از راه تقلید از محیط ...(ادامه دارد)
الگوی تدریس به روش کاوشگری گروهی
الگوی کاوشگری گروهی از اندیشههای جان دیوئی ، هربرت تلن ، ویلیام هرد کیلپا تریک و گرودون هولفیش و فیلیپ اسمیت نشأت گرفتهاست . این الگو از فرآیندهای مبتنی برآزادی و روش علمی تشکیل یافتهاست و معلم هنگام آموزش به شیوه کاوشگری گروهی مراحل زیر را دنبال میکند :
برای ایجاد انگیزه دانشآموزان را با یک مسئله مواجه میسازد.
به دانشآموزان به اندازه کافی فرصت میدهد تا پیرامون مسئله فکر کنند واکنش ...(ادامه دارد)
فهرست مطالب مقاله روش های نوین یادگیری
نحوه برگزاری آزمون سراسری
یادگیری از کتاب تعلیم و تربیت اسلامی
راههای یادگیری
عادت
الگوهای یک تدریس نوین از کتاب کلیات روشها و فنون تدریس
الگوی تدریس به روش کاوشگری گروهی
دانلود مقاله روش های نوین یادگیری