منحنی های بی تفاوتی و تقاضا
47 صفحه
در بخش قبل توضیح ساده ای را در مورد قانون تقاضا که از قانون نزولی مطلوبیت نهایی استخراج می شد ملاحظه کردید. این تحلیل بر این اساس استوار بود که سطح مطلوبیت فرد قابل اندازه گیری است. در این بخش با استفاده از تئوری منحنی های بی تفاوتی رفتار مصرف کننده بررسی می شود. به طور تخصصی تر این تحلیل بر مبنای دو بعد خاص از تقاضاست. 1- تمایل مصرف کننده برای خریداری کالا و خدمات که منحنی بی تفاوتی را تشکیل می دهد. 2- توانایی خرید مصرف کننده که بازتاب آن را می توان در خط بودجه دید. در پایان بحث خط بودجه و منحنی بی تفاوتی را با هم ترکیب می کنیم.
منحنی های بی تفاوتی و تقاضا