فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق پیروی از خدا و پیروی از رسول

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق پیروی از خدا و پیروی از رسول دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق پیروی از خدا و پیروی از رسول


دانلود تحقیق پیروی از خدا و پیروی از رسول

پیروی از خدا و پیروی از رسول:
چرا خدا امر به پیروی از رسول داده است؟ چرا به ما امر می کند که به رسول ایمان بیاوریم و چرا خدا پیامبر را پیامبر نامیده است؟ آیا اطاعت از رسول به معنای اطاعت از قرآن است یا به معنای اطاعت از کتب حدیث ؟ آیا خدا به ما دستور داده است از کتبی که سخنان آن به پیامبر نسبت داده شده است پیروی کنیم؟ اگر کسی از شما پرسید پیامبرتان کیست و چی گفته است شما به او چه جوابی می دهید؟ اگر از شما پرسیدند یکتاپرستی چیست شما در جواب کدامین سخن پیامبر را ذکر خواهید کرد؟ اگر از شما پرسیدند نظر پیامبر شما راجع به پیامبر عیسی چیست شما چه جوابی خواهید داد؟ اگر از شما پرسیدند کدامین کتاب سخنان پیامبر شماست شما کدام کتاب را به او معرفی می کنید کتاب قرآن یا کتب حدیث ؟
نزدیک به یک قرن بعد از مرگ پیامبر شروع به نوشته شدن کتابهایی به اسم کتب حدیث شد . مسلمانان کتاب قرآن را ناکافی دانسته و شروع به جمع آوری سایر گفته های پیامبر کردند غافل از اینکه پیامبر خود از قرآن پیروی می کرد و یکی از دلایل موفقیت پیامبر هم همین بود. مسلمانان آمدند گفتند که حدیث و سنت تشریح کننده قرآن است به این طریق هرجا که قرآن با پیشفرضهای ذهنی آنان نمی خواند با چند حدیث آن را تطبیق میدادند. چندی بعد از پیامبر عده ای گفتند پیامبر سایه نداشت عده ای دیگر گفتند تمام دنیا و ماوراء آن بخاطر پیامبر ساخته شده است. عده ای دیگر عرض کردند که پیامبر از چهار طرف می دید و با چشمهای باز می خوابید عده ای دیگر گفتند که پیامبر در یک روز 700 یهودی را به قتل رساند و ... .
آخرین خطبه پیامبر در حضور هزاران نفر انجام شد و این خطبه به چندین حالت مختلف در تاریخ نقل شده است. عده ای گفتند که پیامبر گفته من دو چیز برای شما باقی میگذارم و آن هم کتابی و عترتی است و اگر به آن دو متمسک شوید منحرف نخواهید شد. عده دومی گفتند که پیامبر گفته من دو چیز برای شما باقی میگذارم و آن هم کتابی و سنتی است و اگر به آن دو متمسک شوید منحرف نخواهید شد. عده ای دیگر گفتند که پیامبر گفته من یک چیز برای شما باقی میگذارم و آن هم کتابی است و اگر به آن متمسک شوید هیچ وقت منحرف نخواهید شد. حال شما می بینید که حرف پیامبر در حضور هزاران نفر به سه حالت مختلف و متضاد به ما رسیده است و هر فرقه ای برای خود یکی را انتخاب کرده است.این در حالی است که در اکثر احادیث دیگر دو یا سه نفر دیگر حضور داشته اند ولی این یکی هزاران نفر حضور داشته اند ولی باز هم با وجود اینکه هزاران نفر حرف پیامبر را شنیدند ولی در تاریخ به سه طریق مختلف و متضاد به ما رسیده است. این برای ما ثابت می کند که اکثر احادیث دید گردآورندگان حدیث را نشان می دهد و بیشتر سیاسی است. هزاران نفر نتوانستند یک حرف پیامبر را سالم برای ما منتقل کنند زیرا که کتب حدیث از شایعات گرد آوری شده است و بیشتر دید مردم قرن دوم و سوم هجری نسبت به دین را نشان می دهد و این همان دین آبا و اجدادی است. جالب این است که شکل سوم حدیث را هیچکدام از فرقه ها ذکر نمی کنند زیرا که شکل سوم فقط قرآن را توصیه می کند و فرقه های مادرزادی را زیر سوال میبرد.
تا زمانی که کتب حدیث در میان مسلمین شایع نشده بود به پیشرفتهای خوبی رسیدند و در علوم روز دست آوردهای جدیدی کسب کردند اما از زمانی که تقلید شروع شد و جایی برای فکر کردن روی قرآن نماند مسلمانان در نتیجه رو به دست نوشته های راویان حدیث آوردند و قدرت علمی آنان یواش یواش رو به زوال نهاد به طوریکه هر قومی به آنان حمله می کرد از آنطرف کشور خارج می شد.
خدای مهربان در جای جای قرآن به صور مختلف دستور داده است که از خدا و رسول پیروی کنید همچون "اطیعوا الله و رسوله" . عده ای آمدند گفتند که خدا خودش دستور به پیروی از کتب حدیث و سنت داده است زیرا که خدا خودش می فرماید از خدا و رسول اطاعت کنید. زیرا قرآن مال خداست و کتب حدیث و سنت هم مال رسول است و هر جای کتب حدیث با قرآن متضاد بود ما دورش می اندازیم.

 

 

شامل 42 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق پیروی از خدا و پیروی از رسول
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.