بازاریابی درون گرا (inbound marketing) چیست ؟
– به هر تاکتیکی در بازاریابی که متکی بر جلب توجه افراد به جای خرید آن باشد گفته می شود. (تعریف هاب اسپات)
– استراتژی در بازاریابی است که بر یافتن مشتری با ارائه اطلاعات مفید متمرکز شده است.(تعریف ویکی پدیا)
به بیان ساده تر در بازاریابی اینترنتی درون گرا شرکت یا ارائه دهنده محصول یا خدمات، توسط مشتریان در بستر اینترنت یافته می شود و شرکت هزینه ای بابت یافتن مشتریان نمی پردازد.
ارکان بازاریابی اینترنتی درون گرا
بازاریابی اینترنتی درون گرا از سه جزء اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، رسانه های اجتماعی (social media) و وبلاگ نویسی مربوط به کسب و کار (Business Blogging) تشکیل شده است.
بازاریابی اینترنتی درون گر