
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه31
فهرست مطالب
ارکان معماری IT که در این الگو مبنای تقسیمبندی فعالیتها قرار میگیرد، عبارتند از:
3) مدیریت :
- حوزه اطلاعات و محتوا
چالشها
مقدمه:
در این نوشتار، چالشهای عمده فراروی توسعه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور تحلیل شده و در هر حوزه راهکارهایی برای غلبه بر این چالشها ارائه میگردد. در این نوشتار، چالشهای عمده فراروی توسعه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور تحلیل شده و در هر حوزه راهکارهایی برای غلبه بر این چالشها ارائه میگردد.آنچه مسلم است تنوع و حجم مشکلات در این زمینه بسیار قابل توجه میباشد لذا در این مقاله صرفاً به موارد عمده و راهکارهای نسبتاً کلی اشاره شده است.نقش فناوری اطلاعات در صنعت بیمه بهصورت کلان از سه منظر اساسی زیر حائز توجه و عنایت ویژه است :
o نقش و تأثیر فناوری اطلاعات در فرایند انجام عملیات بیمهگری ( همانند ماشین تولید در صنایع دیگر )
o نقش فناوری اطلاعات در نتیجه عملیات بیمهگری و تاثیر آن در ضریب نفوذ بیمه در کشور
o نقش اطلاعات و آمار دقیق و بموقع در کیفیت اداره امور شرکتهای بیمه
اساساً دو نقش ( کارکرد ) اساسی برای فناوری اطلاعات در رابطه با کسبوکار سازمانها محتمل است:
چالشها و راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه کشور
- ایجاد کسبوکار جدید : در این حالت سازمان بهکمک IT مدل کسبوکار خود را تغییر میدهد ( بانکداری الکترونیکی در صنعت بانکداری ) و یا اینکه خطوط کسبوکار جدید بر مبنای فرصتهای ناشی از کاربرد IT راهاندازی میکند ( راهاندازی پایگاههای اطلاعرسانی مبتنی بر وب توسط آژانسهای خبرگزاری سنتی ). بهعبارت دیگر، کاربرد IT در این حالت موجب تغییر زنجیره ارزش سازمان در بخش فرآیندهای اصلی میشود.
- پشتیبانی کسبوکار موجود : در این حالت سازمان از IT برای پشتیبانی مدل کسبوکار فعلی
تحقیق در مورد فناوری اطلاعات و بیمه