فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

انگیزش ویادگیری

اختصاصی از فی لوو انگیزش ویادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

انگیزش ویادگیری


انگیزش ویادگیری این مطلب از مطالب آزاد موجود در اینترنت جمع آوری شده است و در مورد انگیزش ویادگیری و در 17 صفحه می باشد و در زیر قسمتی از متن آورده شده است :
روانشناسان،یادگیری راتغییرنسبتا پایداری می دانند که براثر تجربه درتوانایی های بالقوه فردبه وجود می آید. درتوضیح این تعریف ،لازم است اصطلاحات تغییرنسبتا پایدار،توانایی بالقوه وتجربه شرح داده شود. منظورازتغییرنسبتا ((پایدار)) تغییری است که کم وبیش دوام دارد نه تغییرموقتی وناپایدارکه دراثرعواملی مانند خستگی،مصرف دارو وعادت به تاریکی به وجود می آید.
هدف از(( توانایی بالقوه)) عبارت است ازتوانایی که فرد وجوددارد،اماهنوز ظاهرنشده است،مثلا عده ای ازما این توانایی را داریم که خلبان ماهری شویم اما درحال حاضر نمی توانیم خلبانی کنیم . دراین مورد گفته می شودکه توانایی مابرای هدایت یک هواپیما بالقوه است وهنوزبه فعل درنیامده است.
هدف ازکاربرد کلمه ((تجربه ))این است که تغییراتی را می توان به عنوان یادگیری به حساب آورد که محصول تمرین باشد نه تغییراتی که دراثر رشد وبلوغ، مثل رشد قد و وزن به وجود می آید . شاید مهم ترین سؤال هرمعلم این باشد که چگونه می توان یادگیری،به ویژه یادگیری مطالب درسی رامؤثرتروپربارترکرد. بسیاری ازروانشناسان، یادگیری را درشرایط دقیق وکنترل شده مطالعه کرده اند تا ماهیت یادگیری را بهترکشف کنند وچگونگی بهبود بخشیدن آن را دریابند .بدین ترتیب،بسیاری ازعوامل مؤثردریادگیری شناخته شده است.
دراین میان،آموزش شامل مجموعه فعالیت هایی است که معمولا به یادگیری منجرمی شود. این فعالیت ها مربوط به معلم ویادگیرنده است ولی درتجزیه وتحلیل نهایی،یادگیری که نتیجه آموزش است ازسوی یادگیرنده انجام می گیرد،درواقع معلم ،روش یادگیری راآموزش می دهد نه صرفا موضوع درسی را موفقیت درامرآموزش به عواملی چون مهارت معلم،وسایل آموزشی وویژگی های یاد گیرنده وتعامل آنها با یکدیگرمربوط است. وجود تفاوت های فردی دانش آموزان درابعادذهنی،عاطفی ،اجتماعی وحتی درآموخته های قبلی وسایرعوامل مؤثردریادگیری ،غیرقابل تردیداست. سن،هوش،تجربه اولیه،تمرکز،داشتن تصویرذهنی،ارتباط دادن بین آموخته ها،فاصله گذاشتن بین یادگیری ها ،استراحت پس ازیادگیری وکل خوانی ازعوامل مؤثردریادگیری بهتروفراموشی کمتراست؛ ولی انگیزه، نخستین عنصرتشکیل دهنده رفتارومهم ترین شرط یادگیری است. سؤال اساسی دراین زمینه این است که دانش‌ آموزان درچه شرایطی برای یادگیری برانگیخته می شوند؟ روانشناسان عواملی که موجود زنده وازجمله انسان رابه فعالیت وامی دارد واو را به جهت خاصی سوق می دهد، انگیزه ( motive) می نامند. پس می توان گفت که انگیزه جایگاه بسیارمهمی درسمت خدمت به مردم سوق می دهد. انگیزه درحقیقت به چرایی رفتاراشاره دارد. به عبارتی دیگر،انگیزه حالت های درونی ارگانیزم است که انسان وبه طورکلی موجود زنده را به حرکت وامی دارد،رفتاروی را جهت می دهد وبه سوی هدف خاصی هدایت می کند.انگیزش( motivation) یعنی حالتی که دراثردخالت یک انگیزه به ارگانیزم دست می دهد. کمبود موادغذایی بدن یا نیازبه غذا (( انگیزه )) وحالت یا احساس گرسنگی (( انگیزش)) است. دراین رابطه ،تلاش موجود زنده برای به دست آوردن غذا یا آب ((رفتار)) نامیده می شود.
انگیزش، مهم ترین شرط یادگیری است. علاقه به یادگیری،محصول عواملی است که به شخصیت وتوانایی دانش آموز،ویژگی های تکالیف عمشوق ها وسایرعوامل محیطی مربوط است . دانش آموزان با انگیزه به راحتی شناخته می شوند.آنها به یادگیری اشتیاق دارند وعلاقه مند ،کنجکاو،سختکوش وجدی هستند.
این دانش آموزان به راحتتی موانع ومشکلات راازپیش پای خود برمی دارند.،زمان بیشتری برای مطالعه وانجام تکالیف مدرسه صرف می کنند.،مطالب بیشتری می آموزند وپس ازپایان دوره دبیرستان به تحصیلات ادامه می دهند.
البته نمی توان انگیزش دانش آموزبرای کسب موفقیت رامشاهده کرد،اما می توان تکالیف،مشارکت روزانه درکلاس درس،انتخاب فعالیت

دانلود با لینک مستقیم


انگیزش ویادگیری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.