فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تجربیات کارشناس سنجش اموزش و پرورش

اختصاصی از فی لوو تجربیات کارشناس سنجش اموزش و پرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تجربیات کارشناس سنجش اموزش و پرورش


تجربیات کارشناس سنجش اموزش و پرورش

تجربیات کارشناس سنجش اموزش و پرورش

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:79

قیمت:3000 تومان

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل

فهرست مطالب

مقدمه : .......................................................................................................................٨

نکات کلیدی :...............................................................................................................٩

تعریف ارزشیابی : ............................................................................................................٩

ارزشیابی در آموزش و پرورش تعاریف متعددی دارد . ........................................................٩

انواع ارزشیابی : ............................................................................................................١٠

وظایف و اختیارات دایره سنجش آموزش و پرورش :.....................................................١١

بیان تجربیات ..............................................................................................................١٥

تجربیات در سنجش و ارزشیابی و تبیین آنها :.............................................................١٥

تجربه ١ :...................................................................................................................١٦

اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ..................................................................١٦

١ .جدایی ناپذیری ارزشیابی ازفرایند یاددهی - یادگیری : ............................................١٦

٢ -استفاده ازنتایج ارزشیابی دربهبودفرآیند یاددهی -یادگیری واصلاح برنامه ها وروشها . ......١٦

٣ -هماهنگی میان هدف ها محتواروش های یاددهی -یادگیری و فرآیند ارزشیابی : ............١٦

٤ -توجه به آمادگی دانش آموزان : .........................................................................١٧

٥ -توجه به رشدهمه جانبه دانش آموزان :...............................................................١٧

٦ -توجه همه جانبه به دانش ها، نگرش ها و مها رت ها :..............................................١٧

 

٧ -توجه به ارزشیابی دانش آموز از یادگیری های خود (خودارزشیابی ):..........................١٧

٨ -ارزشیابی از فعالیتهای گروهی : ........................................................................١٧

٩ -توجه به فر آیند های فکری منتهی به تولید پاسخ : ...............................................................١٨

١٠ ) -تاکید بر نو آوری و خلاقیت ): ...................................................................................١٨

١١ -تنوع روش ها و ابزار های اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی : ........................١٨

١٢ -استفاده از انواع ارزشیابی : ..........................................................................................١٨

١٣ -استقلال مدرسه ومعلم در فرآیند ارزشیابی : ......................................................................١٨

١٤ -اصل رعایت قواعداخلاقی و انسانی در ارزشیابی : ................................................................١٩

١٥ -اصل توجه به تفاوت های فردی : ..................................................................................١٩

١٦ -ضرورت هماهنگی در تحقق اصول ارزشیابی :.....................................................................١٩

تجربه ٢ : نحوه طراحی سوال حاصل تجربیات بنده ...................................................................١٩

هفتاداصل فنی در طراحی سوالات امتحانی ...........................................................................١٩

تجربه ٣ :...................................................................................................................٢٧

توصیه هایی به دانش آموزان برای آمادگی در امتحانات :.............................................................٢٧

تجربه ٤ : تاثیر فناوری بر نظام آموزشی و ارزشیابی ...................................................................٢٩

١ .تغییــــر در بصیــــرت افــــراددرون مدرســـه :  .............................................................٢٩

٢ .تغییــــر در فلسفـــــه یادگیـــــری و پداگـــــــــوژی :  ...................................................٢٩

٣ .تغییـــر در تدوین طــــرحها و خط مشـــــی ها :  ..............................................................٣٠

٤ .تغییــــــر در تسهیلات و منــــابع اطلاعات :  ...................................................................٣٠

٥ .تغییـــر در توانائیهای حـــرفه ای کارکنان مدرسه ، بویژه معلمان :  .........................................٣٠

٦ .تغییــــر در میــــزان مشارکت جامعــــه : .......................................................٣٠

 

٧ .تغییـــــر در شیوه ارزیابـــی :  .....................................................................................٣٠

تجربه ٥ : کاربردهای استفاده از فناوری های نوین تدریس ..........................................................٣١

 تبیین تجارب بنده درزمینه ارزشیابی در مدارس و چالش ها و مشکلات  و انواع آن :.............٣٢

تحلیلی برارزشیابی تکوینی یا مستمر " اصول وقواعدآن :...................................................٣٢

تعریف ..............................................................................................................٣٢

ارزشیابی تکوینی یا مستمردرنظام آموزشی :  ...........................................................٣٢

هدف ارزشیابی تکوینی یا مستمر : ......................................................................................٣٢

راهکارهای عملی برای  اجرای ارزشیابی مستمر از فعالیتهای دانش آموزان : ..........................٣٤

شیوه های علمی اجرایی ارزشیابی تکوینی یامستمر : .................................................................٣٥

٢ -استفا ده ازآزمونهای پیشرفت تحصیلی : ............................................................................٣٥

٣ -استفاده ازپرسش های شفاهی :  .....................................................................................٣٦

٤ -استفاده از سؤالات تشریحی به صورت تحلیلی - تبیینی و خلا صه نویسی : .........................٣٦

٥ -انجام آزمایش :  ..............................................................................................٣٦

٦ -پروژه فردی یا گروهی : ..................................................................................٣٦

٧ -اندازه گیری مبتنی بر عملکرد : ...........................................................................٣٧

٨ -نما یش : ....................................................................................................٣٧

٩ -مشاهده و استفاده از آن در ارزشیابی :  .................................................................٣٧

١٠ -اظهارنظر های کتبی و شفاهی معلم درباره بهبودعملکرددانش آموزوپرهیزازنمره : ...............٣٩

١١ -دادن کارهای عملی به دا نش آموزان (portfolio ) : .........................................................٣٩

١٢ -مشارکت دادن دنش آموزان در ارزشیابی از خود یا دیگران : ...........................................٣٩

١٣ -روش یادداشت روزانه :  ...............................................................................٣٩

 

١٤ -استفاده از آزمونهای عملکردی مدا د- کاغذی :  .................................................................٤٠

١٥ -نمونه کار :  ...........................................................................................................٤٠

نظام نمره دادن در ارزشیابی مستمر :  ..................................................................................٤٠

نگاهی به ارزشیابی توصیفی و......................................................................................٤١

تأکید بر نقاط قوت به جای رتبه بندی ! ................................................................................٤١

از ویژگی های سنجش و ارزشیابی مستمر می توان به موارد زیر اشاره کرد : ........................٤٤

آشنایی با ستادامتحانات در مدارس قابل استفاده برای مدیران و دبیران مدارس ..................٤٥

ستادامتحانات استان .....................................................................................................٤٥

اعضای ستادامتحانات استان ............................................................................................٤٥

توضیح : ....................................................................................................................٤٦

وظایف ستادامتحانات استان ............................................................................................٤٧

عوامل امتحانی ............................................................................................................٤٧

ارزشیابی تحصیلی .........................................................................................................٤٩

عوامل اجرایی ..............................................................................................................٤٩

معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی ....................................................................٥٢

شرح وظایف :  .............................................................................................................٥٢

معاون پشتیبانی استان ...................................................................................................٥٤

شرح وظایف :  .............................................................................................................٥٤

کارشناس مسؤول سنجش و ارزشیابی تحصیلی دوره ی متوسطه استان ............................٥٥

شرح وظایف :  .............................................................................................................٥٦

کارشناس مسؤول بازرسی و پاسخگویی به شکایات ......................................................... ٦٢

 

کارشناس مسؤول حراست ...............................................................................................٦٢

راهکارهای پیشنهادی و برنامه آینده  به دبیران گرامی حاصل تجارب  و نتیجه گیری : ...........٦٣

منابع : ...............................................................................................................٧٠

 

مقدمه : 

اینجانب کارشناس سنجش در اداره آموزش و پرورش  هستم و هدف از نوشتن این نوشتار به تحریر درآوردن تجربیات و روش های سنجش و پیشرفت تحصیلی در مدارس می باشد . 

از جمله فنون تعلیم وتربیت که هیچ معلمی از آن بی نیازنیست ، آشنایی با فنون ارزشیابی و سنجش نوین می باشد . ارزشیابی از یک سو به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصرتعلیم وتربیت مانندهدف ، برنامه ،روش و وسایل آموزشی و از سوی دیگر به عنوان روشی برای شناخت وهدایت فعالیتهای تحصیلی دانش آموزان به شمار  می رود . 

سنجش وارزشیابی یکی از ارکان اصلی وجدایی ناپذیرآموزش وپرورش است .بنابراین یکی از صلاحیتهای فردی برای احرازشغل معلمی داشتن دانش نظری ومهارت عملی در زمینه ارزشیابی است .  

باید این مطلب مهم را در نظرداشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را بپیمایند . 

در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشدآموزش را می توان به عنوان فرایندکنش متقابل معلم و دانش آموزتعریف کردکه به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش آموزان به هدف های آموزش و پرورش فراهم می شود . در آموزش و پرورش سنتی ارزشیابی به عنوان آخرین حلقه های فرایندیاددهی ،یادگیری تلقی می شودکه در پایان دوره آموزشی برای جدا کردن دانش آموزان با توانایی یادگیری متفاوت به کار می رفت . امروزه ارزشیابی را بخش جدایی ناپذیر فرایندیاددهی - یادگیری می دانندکه همراه با آموزش و در ارتباط تـنگاتـنگ با آن ، به گونه ای مستمرانجام می گیرد و به جای تاکید بر طبقه بندی دانش آموزان و مقایسه آنان با یکدیگر ، هدایت یادگیری آنان را مرکزتوجه خودقرارمی دهد


دانلود با لینک مستقیم


تجربیات کارشناس سنجش اموزش و پرورش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.