فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اخلاق و سیره پیامبر اعظم اسلام

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله اخلاق و سیره پیامبر اعظم اسلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اخلاق و سیره پیامبر اعظم اسلام


دانلود مقاله اخلاق و سیره پیامبر اعظم اسلام

اخلاق عبارت است از شناسایی و تفکیک فضائل و رذایل انسانی و ارتقای اخلاق انسانی با این فضائل نیک.
از آنجا که حضرت محمد بارزترین نمونۀ کمالات اخلاقی است، تعریفی اجمالی از نفس اخلاق و بررسی بخش بسیار کوچکی از اخلاق فردی و اجتماعی پیامبر به عنوان موضوع بحث این تحقیق در نظر گرفته شد.
حسن خلق آن حضرت شامل تمامی افراد و اقشار جامعه (کوچک و بزرگ، پیر و جوان، فقیر و غنی، زن و مرد و ...) می شد.
در قرآن مجید نیز به نقش و تاثیر اخلاق نیکوی پیامبر در پیشبرد و ارتقاء اسلام اشاره شده، چرا که ایشان علاوه بر ارج نهادن به ارزشهای اخلاقی، خود در سیرۀ عملی شان مجسمۀ فضائل اخلاقی و ارزشهای والای انسانی بودند و همیشه و در همۀ ابعاد زندگی با چهره ای شاد و کلامی دلنشین با حوادث برخورد می کردند.

مقدمه :
حضرت محمد بزرگترین ویژگیهای اخلاقی و کمال بشری را دارا بود، این خصایص زمینه ای شد تا به او صفات و القاب بسیاری داده شود.
پیامبر در اخلاق و تمامی مراحل زندگی به حد کمال رسیده بود.
سخن درباره کسی که ویژگیهای محمدی را داراست، بسیار سخت و مشکل است. پیامبر اکرم در لباس پوشیدن، خوردن، خوابیدن و دیگر صفات مادی و جسمانی مانند انسانهای دیگر بود، زندگی ساده و به دور از فخر، تکبر و سراسر معنویت او زبانزد خاص و عام بود.
ویژگیهای اخلاقی نبی اکرم در زندگی او بسیار پسندیده بود و شجاعت، بخشش، صبر، زهد، پاکدامنی، پارسایی و بخشندگی او همگان را متعجب و شگفت زده می کرد.
توجه و عنایت او به پروردگار در همه مراحل زندگی او را میان بندگان برگزیده کرد و حال نوبت ما انسانها است که در همه مراحل زندگی مادی و معنوی خود از او درس بگیریم و او را به عنوان الگو برای خود برگزینیم.

تعریف اخلاق :
علم اخلاق عبارت است از فنى که پیرامون ملکات انسانى بحث مى‏کند، ملکاتى که مربوطبه قواى نباتى و حیوانى و انسانى اوست، به این غرض بحث میکند که فضائل آنها را از رذائلش‏جدا سازد و معلوم کند کدام یک از ملکات نفسانى انسان خوب و فضیلت و مایه کمال اوست، وکدامیک بد و رذیله و مایه نقص اوست، تا آدمى بعد از شناسائى آنها خود را با فضائل بیاراید، واز رذائل دور کند و در نتیجه اعمال نیکى که مقتضاى فضائل درونى است، انجام دهد تا دراجتماع انسانى ستایش عموم و ثناى جمیل جامعه را بخود جلب نموده، سعادت علمى و عملى‏خود را به کمال برساند.


مقدمه :
تعریف اخلاق :
اخلاق از دیدگاه پیامبر اعظم :
نتیجه گیری :
پى نوشت ها و منابع :

 

 

شامل 20 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اخلاق و سیره پیامبر اعظم اسلام
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.