تجربیات مدون آموزشی
- چگونگی افزایش علاقمندی دانش آموزان به درس ادبیات فارسی
- چگونه می توانم مهارت انشا نویسی دانش آموزان را افزایش دهم
نوع فایل: ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:38
فهرست مطالب
چگونگی افزایش علاقمندی دانش آموزان به درس ادبیات فارسی
چکیده ......................................................................... ...2
مقدمه ................................................................... ...3
بیان مساله ................................................................ 5
توصیف وضع موجود ( شواهد 1 ).................................. 7
تجزیه و تحلیل اطلاعات ............................................. 10
انتخاب راه حل های جدید موقتی و اجرای آن ها................. 10
توصیف وضع مطلوب ( شواهد 2 )................................. 14
گزارش نهایی ونتیجه گیری.......................................... 17
پیشنهادات.............................................................. 18
منابع و مآخذ........................................................... 20
چگونه می توانم مهارت انشا نویسی دانش آموزان را افزایش دهم
مقدمه ................................................................. ...24
توصیف وضع موجود .................................................... 25
گردآوری شواهد 1..................................................... 28
تجزیه و تحلیل داده ها ............................................... 29
راهکارهای اجرایی................................................... 30
گردآوری اطلاعات شواهد 2......................................... 33
پیشنهادات........................................................... 35
نتیجه گیری............................................................ 36
یافته های تحقیق.................................................... 37
منابع................................................................... 38
چگونگی افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی
چکیده :
درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست ، از محبوبیت کمی برخوردار است.
من در این کار پژوهشی روش هایی را برای علاقه مند ساری دانش آموزان به این درس شیرین و پر محتوا بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم.
از آنجا که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته میشود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل میدهند و شیوه های تفکّر کردن را تمرین میکنند. که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد.
در نتیجه ی این عمل اقدام پژوهی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی را شناسایی و به بهبود آن ها می پردازم.
تجربیات مدون آموزشی