فایل : word
قابل ویرایش و آماده چاپ
تعداد صفحه :256
فهرست مطالب
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه............................................................................................................... 9
1-2 بیان مسئله ............................................................................................ 14
1-3 اهداف و ضرورت پژوهش ................................................................. 16
1-4سوالات پژوهش .................................................................................... 17
1-5فرضیه های پژوهش ............................................................................. 17
1-6 متغیرهای پژوهش ............................................................................... 18
متغیرهای مستقل .......................................................................................... 18
متغیرهای وابسته ......................................................................................... 18
1-7تعاریف مفهومی ..................................................................................... 18
1-8تعاریف عملیاتی...................................................................................... 19
فصل دوم – پیشینه و ادبیات تحقیق
2-1 دیدگاه و و نظریه ها در رفتار ناسازگار.............................................. 21
2-2 تعاریف و دیدگاه های نظریه پردازان در رابطه با اضطراب.............. 24
2-3 اختلالات اضطرابی................................................................................ 38
2-3-1 اضطراب تعمیم یافته......................................................................... 39
2-3-2 وسواس فکری – عملی..................................................................... 40
2-3-2-1 ویژگی های اختلالات وسواس.................................................... 42
2-4 علل اختلالات اضطرابی (از دیدگاه های مختلف)................................. 43
2-4-1 دیدگاه زیست شناختی..................................................................... 44
2-4-2 دیدگاه روان پویایی.......................................................................... 44
2-4-3 دیدگاه رفتار گرایی........................................................................... 47
2-4-4 دیدگاه شناختی................................................................................. 49
2-4-5 دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی........................................... 52
2-4-6 دیدگاه اجتماعی................................................................................. 57
2-5 تفاوت ها و تشابهات اختلالات اضطرابی ........................................... 57
2-6 درمان اختلالات اضطرابی.................................................................... 57
2-6-1 دیدگاه زیست شناختی..................................................................... 57
2-6-2 دیدگاه تحلیل روانی.......................................................................... 58
2-6-3 دیدگاه یادگیری................................................................................. 59
2-6-4 دیدگاه شناختی................................................................................. 61
2-7 وسواس – اجباری................................................................................ 64
2-8 ویژگی های اختلال وسواس فکری – عملی........................................ 67
2-9 نظریه ها و درمان اختلال وسواس فکری – عملی.............................. 68
2-9-1 نظریه های روان کاوی در رابطه با OCD .................................... 73
2-9-2 نظریه های رفتاری و شناختی......................................................... 74
2-9-3 درمان روانکاوی............................................................................... 75
2-9-4 درمان رفتاری هیجانی خردمندانه .................................................. 76
2-9-5 درمان شناختی.................................................................................. 76
2-9-6 درمان بیولوژیکی.............................................................................. 77
2-10 ویژگی های بالینی OCD .................................................................. 78
2-11 تشخیص اختراقی OCC ................................................................... 81
2-12 فوبی (ترس مرضی)........................................................................... 82
2-12-1 فوبی های خاص............................................................................. 83
2-13 نظریه ها و درمان فوبی خاص........................................................... 88
2-14 بیماری جسمانی یا اختلال جسمانی شکل ........................................ 95
2-15 اختلال جسمانی کردن و اختلال های مربوط.................................... 98
2-16 ویژگی های تشخیص اختلال جسمانی کردن................................... 101
2-17 نظریه ها و درمان اختلال جسمانی شکل ......................................... 102
2-18خود بیمارانگاری از لحاظ روانپزشکی ............................................. 107
2-18-1دلایل آغاز بیماری ......................................................................... 108
2-18-2 سابقه ی مشکل و شیوع آن ........................................................ 109
2-18-3 سیر بیماری................................................................................... 111
فصل سوم – روش تحقیق
جامعه آماری ............................................................................................... 116
نمونه و روش نمونه گیری ......................................................................... 116
روش اجرا ................................................................................................... 116
ابزار اندازه گیری ........................................................................................ 117
نمونه گیری آزمون ..................................................................................... 117
اعتبار آزمون ............................................................................................... 118
پایانی آزمون ............................................................................................... 119
روش جمع آوری اطلاعات ......................................................................... 121
روش آماری ................................................................................................ 121
فصل چهارم
مقدمه ............................................................................................................ 123
مقایسه میاگین ها ........................................................................................ 124
آزمون فرضیه ............................................................................................. 124
فصل پنجم
نتیجه گیری ................................................................................................. 130
محدویت ها و پیشنهادات............................................................................. 132
پیوست ....................................................................................................... 134
چکیده پژوهش :
سوال پژوهشی این است که آیا بین میزان اضطراب وسواس ، ترس مرضی شکایات جسمانی، در دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد یا ندارد ؟
اهداف پژوهشی به ترتیب مبین مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری می باشد . بررسی مقایسه میزان وسواس در بین دانشجویان پسرو دختر دانشگاه های آزاد و سراسری می باشد . بررسی مقایسه میزان شکایات جسمانی در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری می باشد .
بررسی مقایسه میزان ترس مرضی در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری می باشد .
فرضیه های پژوهش در پی آزمودن آن است که آیا در میزان اضطراب در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد ؟
آیا در میزان وسواس بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد ؟
آیا در میزان شکایات جسمانی در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد ؟
آیا در میزان ترس مرضی در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری تفاوت معناداری وجود دارد ؟
روش تحقیق پژوهش حاضر برای مطالعه ی ارتباط بین متغیرها عبارت است از روش جامعه ی آماری یا هدف در این پژوهش عبارت است از دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد و سراسری.
در بیان ومعرفی نمونه می توان گفت ، در این پژوهش دو گروه نمونه شرکت خواهند داشت .
الف) دانشجویان پسر و دختر دانشگاه آزاد .
ب ) دانشجویان پسر و دختر دانشگاه سراسری.
دو گروه نمونه از دو جامعه ی متفاوت از رشته های مرتبط با علوم انسانی
تعداد نمونه های پژوهش های حاضر 90 نفر است . چون در این پژوهش دو گروه یعنی یک گروه از دانشجویان دانشگاه آزاد و گروه دیگر از دانشجویان دانشگاه سراسری با هم مقایسه می شوند . بنابراین در هر گروه 45 نمونه شرکت داده می شوند تا بتوان مقایسه ای درست از ملاک ها به عمل آورد .
روش نمونه گیری با توجه به ملاک استنباط یا استدلال آماری ، روش نمونه گیری تصادفی است . ابزار اندازه گیری پرسشنامه ی Sclgor است روش آماری نتایج به دست آمده با استفاده از روش آماری آزمون T مورد تحلیل قرار گرفت .
پایان نامه مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری