ترجمه مقاله مدل سازی ابعاد هوش رقابتی مبتنی برفرهنگ سازمانی با استفاده از نرم افزار BRAIN7
چکیده مقاله
دریک محیط کسب وکارپویا،شرکت های نرم افزاریِ پیشتاز بایک رویکرد بازارمحور استراتژیهای خودراجهت استفاده از فرصتها،برسیستم هوش رقابتی متمرکزمیکنند.بدین ترتیب چشم انداز رقابتی آنها پیوسته تحت کنترل می باشد.
باتوجه به اینکه درصنعت نرم افزار،الگوی فرهنگی مناسب ومبتنی بر هوش رقابتی وجود ندارد،سعی برتشریح ابعادخاصی ازهوش رقابتی براساس الگوهای فرهنگی سازمانها نموده ایم،این طرح اختصاص به شرکتهای نرم افزاری دارد.
این مقاله با عملکردخلاقانه به تحلیل جنبه های مختلف فرهنگ سازمانی درشرکت های نرم افزاری می پردازد.
این تحلیل باتفسیر اطلاعاتی که طی مصاحبه با کارشناسان IT صنعت نرم افزارصورت گرفته،انجام شده است.
باتوجه به اهداف ونیازهای مختلف شرکتها،این الگو(هوش رقابتی مبتنی بر فرهنگ سازمانی)،چهارپیشنهاد دربعد تحلیلی ارائه می دهد: برنامه نویس درمقابل توسعه گرروش،رقابت دراستعداد درمقابل رقابت درفن آوری،انگیزش وخلاقیت درمقابل رعایت قوانین،داده های به اشتراک گذاشته شده CI درمقابل اطلاعات طبقه بندی شده. ایده های عرضه شده درحین مصاحبه ها بصورت یک نقشه دیجیتالی به نرم افزار"BRAIN7" متصل شدند. ما حوزه های مناسب رابرای تحقیق بیشترجهت متاسب ترین وبهترین نوعِ تحلیل دریکپارچه سازی سیستم CI با فرهنگ شرکتها انتخاب نمودیم.
کلیدواژه ها:فرهنگ سازمانی،هوش رقابتی،حافظه دیجیتال(نرم افزار)،صنعت نرم افزار
JEL classification: M, M15.
*فایل وورد ترجمه همراه با مقاله اصلی*
ترجمه مقاله مدل سازی ابعاد هوش رقابتی مبتنی برفرهنگ سازمانی با استفاده از نرم افزار BRAIN7