این پژوهش در شرکت آب و فاضلاب تحت عنوان بررسی اثربخشی دورههای آموزشی بر ارتقاء سطح عملکرد شغلی کارکنان در ارتباط با مشتریان با توجه به نظریه سازمان یادگیرنده انجام گردید. هدف از انجام این پژوهش ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت شرکت آب و فاضلاب با توجه به یادگیری سازمانی میباشد. با استفاده از نتیجهی این ارزشیابی میتوان نقاط ضعف و قوت برنامههای آموزشی را تعیین کرده و از این نقاط برای طراحی و تدوین دقیق دورههای آتی آموزش کمک گرفت. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان در ارتباط با مشتری را تشکیل می دهد، که مجموعا 291 نفر می باشند. روش نمونه گیری این تحقیق تصادفی ساده است. ابزارهای جمع آوری اطلاعات فرم مصاحبه و پرسشنامه است، که در سه حیطه اثربخشی آموزشی، یادگیری سازمانی و عملکرد کاکنان توسط پژوهشگر تهیه گردیده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و Amos استفاده گردید. بعد از تحلیل نتایج مشخص شد که از بین هرسه اثربخشی آموزشی، یادگیری سازمانی و عملکرد کارنان رابطه
معنیداری وجود دارد و این نشان می دهد که برای بهبود عملکرد کارکنان باید به اثربخشی دوره های آموزشی توجه بسیاری شود زیرا بر عملکرد کاکنان هم اثر مستقیم و هم غیرمستقیم با میانجیگری یادگیری سازمانی تاثیر گذار است. و برای اثربخشتر بودن دورههای آموزشی باید به نگرش و مهارت بیشتر توجه شود
پایان نامه مدیریت مالی- بررسی اثربخشی دوره آموزشی بر ارتقاء عملکرد شغلی کارکنان در ارتباط با مشتریان