خلاصه فصلی از کتاب بازاریابی، شامل 9 صفحه و فایل ورد.
قیمت
عوامل داخلی
عوامل خارجی
کشش قیمتی تقاضا
شیوه های عمومی قیمت گذاری
قسمتی از فایل:
برداشت های ذهنی مصرف کننده از قیمت و فایده: یک شرکت به هنگام تعیین قیمت باید از دریافت های ذهنی مصرف کننده از قیمت و چگونگی تاثیر این برداشت ها بر تصمیم گیری های مربوط به خرید، آگاهی داشته باشد. قیمت گذاری منطقی و کارآمد، مستلزم آگاهی از میزان مزایایی است که مصرف کنندگان با بدست آوردن کالا نصیبشان می شود. قیمت فروش کالا باید متناسب با مزایایی باشد که نصیب مصرف کننده می شود.
قیمت گذاری در جهت خریدار به این معناست که بازاریاب نمی تواند ابتدا کالا را طراحی کرده و برنامه بازاریابی آنرا تنظیم نماید و سپس قیمت آن را تعیین کند. نقطه آغاز برای یک قیمت گذاری خوب، بررسی و تجزیه و تحلیل نیازهای مصرف کننده و بر داشت های ذهنی او از قیمت کالا است.
قیمت گذاری کالاها: روش ها و ملاحظات قیمت گذاری