![تأثیرقصه درمانی بر میزان رشد خلاقیت و نوآوری کودکان](../prod-images/271467.jpg)
هدف از پژوهش حاضر، بررسی فلسفهی قصهگویی برای کودکان بود. بدین منظور در چهار چوب روش پژوهشی اسنادی- تحلیلی،50 نفر از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در پژوهش شرکت داده شدند. طرح پژوهش از نوع پیش آزمون- پس آزمون بوده است.پرسشنامه خلاقیت مورد استفاده قرار گرفت. پس از انجام پیش آزمون برنامه ی قصه درمانی به مدت 6 جلسه 45 دقیقه ای اجرا شد و در پایان پس آزمون انجام شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که خلاقیت تمامی آزمودنی ها در پایان برنامه ی درمانی افزایش یافته است.
چکیده 11
فصل اول 10
مقدمه 11
بیان مسئله: 12
اهمیت و ضرورت پژوهش : 16
اهداف پژوهش-- 17
فرضیه های پژوهش: 18
فرضیات فرعی: 18
فصل دوم 13
مقدمه 13
قصه چیست ؟- 23
جایگاه قصه: 24
نقش قصه: 25
نظام تعلیم و تربیت و قصه گویی- 29
اهداف و ارزش های قصه گویی : 31
قصه و قصه گویی برای کودکان با نیازهای ویژه : 32
قصه گویی برای کودکان نابینا و نیمه بینا : 32
تأثیر ونقش قصه وداستان درتربیت کودکان- 32
نقش و تأثیر قصه ها در کودکان- 34
شرایط قصه گو- 37
رابطه قصه گویی و فعالیت ادبی : 39
رابطه قصه گویی و فعالیت هنری : 40
نقش قصه در توسعه فعالیتهای ادبی و هنری- 41
رشد و پرورش زبانی : 41
رشد و پرورش شناختی : 42
اهمیت ادبیات کودکان- 43
ادبیات داستانی و ویژگی های رشد کودکان و نوجوانان- 44
دوره پیش دبستانی : 44
دوره دبستان : 44
دوره پس از دبستان : 45
قصه و قصه گویی برای کودکان با نیازهای ویژه 45
قصه گویی برای کودکان نابینا و نیمه بینا : 45
قصه گویی برای کودکان دارای ناتوانی هوشی : 46
قصه گویی برای کودکان دارای ناتوانی یادگیری : 46
قصه گویی برای کودکان دارای اختلالات عاطفی ـ رفتاری : 46
قصه گویی برای کودکان ناشنوا 47
کاربردهای عمومی قصه گویی- 47
کاربردهای درمانی قصه 47
فصل سوم- 62
روش تحقیق- 62
مقدمه 63
جامعه آماری : 63
حجم نمونه و روش نمونه گیری : 63
ابزارهای پژوهش : 64
روایی و اعتبار پرسش نامه : 64
پایایی : 65
روش اجرا : 65
نمره گذاری : 66
مراحل انجام پژوهش : 67
فعالیت مراقبه ای : 67
فصل چهارم- 68
تجزیه و تحلیل اطلاعات-- 68
یافته های توصیفی- 69
مقدمه: 69
جدول توزیع فراوانی مربوط به نمرات خلاقیت در پیش آزمون- 70
جدول توزیع فراوانی مربوط به نمرات خلاقیت در پس آزمون- 72
جدول توزیع فراوانی مربوط به وضع اقتصادی آزمودنی ها 75
جدول توزیع فراوانی مربوط به ترتیب تولد آزمودنی ها 76
جدول توزیع فراوانی مربوط به سطح شاغل بودن مادران- 77
یافته های استنباطی- 78
برسی تاثیر قصه درمانی بر رشد خلاقیت کودکان- 78
بررسی رابطه بین شاغل بودن مادران و خلاقیت فرزندان- 78
بررسی رابطه بین ترتیب تولد و خلاقیت آزمودنی ها 79
بررسی رابطه بین وضعیت اقتصادی خانواده و خلاقیت فرزندان- 79
فصل پنجم: 80
جمع آوری و پیشنهادات-- 80
مقدمه : 81
نتیجه گیری : 82
محدودیت ها 84
پیشنهادات-- 84
پیوست ها 85
پرسشنامه ی عابدی- 85
نمره گذاری- 100
منابع- 101
تأثیرقصه درمانی بر میزان رشد خلاقیت و نوآوری کودکان