پایان نامه رابطه بین یادگیری مشارکتی و مهارت اجتماعی
پایان نامه حاضر، کاملا مطابق با استانداردهای پایان نامه بوده و فایل های ضمیمه از جمله پرسشنامه ها و خروجی فایل spss را به همراه دارد.
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین یادگیری مشارکتی و مهارت اجتماعی دانش آموزان مدارس متوسطه دوم شهر نکا می باشد . این پژوهش بر حسب هدف کاربردی است و روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مدارس متوسطه دوم شهر نکا که تعداد آنها 1400نفر می باشد. نمونه گیری با استفاده از جدول کرجسی – مورگان 302نفر به روش نمونه گیری تصادفی -طبقه ای انتخاب شدند و ابزار گرد آوری پرسشنامه مهارت اجتماعی فلنر که شامل 39سوال و همچنین پرسشنامه یادگیری مشارکتی مقیمی و رمضان که شامل 12سوالی می باشد پایایی پرسشنامه های مهارت اجتماعی- یادگیری مشارکتی از طریق آلفای کرونباخ بررسی و مقدار آن به ترتیب (83/0-98/0)محاسبه گردید جهت تجزیه و تحلیل داده ها آمار استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون با بهره گیری از نرم افزار Spss استفاده شده است .نتایج این تحقیق نشان می دهد که بین بین یادگیری مشارکتی و مهارت اجتماعی(مهارت شناختی،مهارت رفتاری ،مهارت هیجانی-عاطفی و مهارت انگیزشی )دانش آموزان رابطه وجود دارد و همچنین متغیر مهارت شناختی با بتای معادل (090/0) ، مهارت رفتاری با بتای معادل (044/0)،مهارت هیجانی-عاطفی با بتای معادل (033/0) و متغیر مهارت انگیزشی با بتای معادل (028/0) به ترتیب قوی ترین پیش بینی کنندة میزان یادگیری مشارکتی دانش آموزان می باشد
فهرست مطالب
عنوان
چکیده 1
فصل اول:کلیات تحقیق
مقدمه 3
بیان مسئله 5
ضرورت واهمیت انجام تحقیق 7
اهداف تحقیق 8
الف-اهداف کلی 8
ب-اهداف جزئی 8
متغیر های تحقیق 8
فرضیه های تحقیق 8
فرضیه اصلی 8
فرضیات جزیی 8
تعاریف متغیر های تحقیق 9
الف)تعریف مفهومی 9
ب-تعاریف عملیاتی 10
فصل دوم:ادبیات یا پیشینة تحقیق
مقدمه 12
بخش اول:مبانی نظری تحقیق 13
یادگیری 13
تعریف یادگیری 13
شرایط یادگیری 15
تأثیر مشوق ها در یادگیری 15
عوامل موثر بر یادگیری 16
انواع یادگیری 23
تعریف یادگیری مشارکتی 24
روش کار با یادگیری مشارکتی 24
اهداف یادگیری مشارکتی 25
ویژگی های یادگیری مشارکتی 25
رویکرد های یادگیری مشارکتی 26
محاسن روش یادگیری مشارکتی 27
موانع یادگیری مشارکتی درآموزش 28
نظریه های یادگیری 30
نظریههای رفتاری 30
نظریه های شناختی 32
مهارت 36
تعریف مهارت اجتماعی 36
عوامل موثر در ایجاد مهارت اجتماعی 37
ویژگی های مهارت اجتماعی 38
اجزاء مهارت مهارت اجتماعی 38
مولفه های مهارت اجتماعی 39
مهارتهای اجتماعی پایه 39
فرایندهای مهارت اجتماعی 40
تربیت مهارت اجتماعی 41
انواع مهارتهای اجتماعی 41
آماده سازی مهارتهای اجتماعی 44
راهکارهایی برای بهبود مهارتهای اجتماعی نوجوان 44
آموزش مهارتهای اجتماعی 45
شیوه آموزش مهارت اجتماعی 46
نظریه های مهارت اجتماعی 47
نظریه ی روان پویشی 47
نظریه ی یادگیری 50
نظریه ی یادگیری شناختی اجتماعی 50
نظریه ی پدیدار شناختی 52
نظریه ی تحولی 54
بخش دوم:پیشینه ی تحقیق 56
الف-تحقیقات انجام شده در داخل کشور 56
ب-تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 58
نتیجه گیری 59
فصل سوم:روش انجام تحقیق
مقدمه 61
روش تحقیق 61
جامعه آماری 61
نمونه آماری و شیوه نمونه گیری 62
روش جمع آوری داد ه ها 62
روایی و پایایی 63
روش تجزیه وتحلیل داده ها 64
فصل چهارم:داده ها و تجزیه و تحلیل آنها
مقدمه 66
1-تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها 67
2-تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها 70
فصل پنجم:خلاصه ،نتیجه گیری وپیشنهادها
خلاصه 76
نتایج 77
نتایج توصیفی داده ها 77
نتایج استنباطی داده ها 78
بحت و تفسیر نتایج 79
محدویت های پژوهش 81
الف-محدویتهای در قلمرو پژوهش 81
ب-محدویت های اجرایی 81
پیشنهادها 82
الف- پیشنهادهایی مبتنی برنتایج پژوهش 82
ب- پیشنهادهایی مبتنی بر تجارب پژوهشگر 83
ج-پیشنهادهایی برای پژوهشگران بعدی 83
منابع 84
الف-فارسی 84
ب- انگلیسی 87
پیوست
پرسشنامه 89
ضمائم آماری 94
پایان نامه رابطه بین یادگیری مشارکتی و مهارت اجتماعی