چکیده: شاید مهم ترین شاخص سنجش موفقیت یک مفهوم ، میزان تاثیرگذاران بر علوم موجود وتغییرات عملی حاصل در ساختار ها
وفرایندها باشد.نظریه سازمان های یادگیرنده یک نظریه جدید مدیریتی است،دو دنیای پیچیده و با تغییرات سریع کنونی سازمان ها در صورتی
می توانند مزایای رقابتی خود را حفظ کنند که به صورت موجودیتی واحد و یک پارچه قادر به یادگیری سریع تر نسبت به رقبا باشند. در این
تحقیق عوامل موثر بر یادگیری سازمانی و ایجاد سازمان های یادگیرنده مورد بررسی قرارمیگیرند.
یادگیری به عنوان یک توانایی مبتی بر پیشرفت و رشد و توانمندی رشد مطرح شده است.سازمان هایی که افراد آنها برخلاف کارکنان سازمان
های یادگیرنده اند.
مقاله ی حاضر در صدد است با بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی و سازمان های یادگیرنده ، ویژگی ها و فرایندهای یادگیری سازمانی
اجزای تشکیل دهنده ی سازمان های یادگیرنده سنگ بنای سازمان های یاد گیرنده و اهمیت موضوع موفقیت سازمان ها را نشان دهد.
مقاله مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی و ایجاد سازمان های یادگیرنده