چکیده: اهمیت بازاریابی و جنبه های برندگذاری بطور فزاینده ای در صنعت ورزش افزایش می یابد و آن چه مسلم است این است که
تحقیقات بازاریابی و توسعه برند در صنعت ورزش ایران به مقوله ای فراموش شده تبدیل شده که شکاف عمیقی نیز با این توسعه و تحول پیدا
کرده است. هدف این مقاله مطرح کردن ارزش ویژه برند در زمینه ورزشی و بیان اهمیت برند و ارزش ویژه برند در توسعه و پیشرفت تیم های
ورزشی است. ابتدا تعاریفی از ارزش ویژه برند ارائه می شود و سپس اجزای ارزش ویژه برند تشریح می شود ضمن اینکه با آوردن مثال هایی در
مورد کارکردهای ارزش ویژه برند در زمینه ورزشی سعی می شود اهمیت آن در بافت صنعت ورزشی مورد توجه قرار گیرد. تاثیر ارزش ویژه برند
بر موفقیت اقتصادی تیم ها و باشگاه های ورزشی موضوع دیگری است که در این مقاله به آن پرداخته می شود. در ادامه مدل های مختلف
توسعه ارزش ویژه برند بیان شده است؛ به دلیل آنکه فهم ارزش ویژه برند می تواند مدیر ورزشی را در تشخیص منافع مثبت زیاد شامل: ارتقاء
تصویر، افزایش وفاداری و افزایش درآمد یاری دهد و بنابراین، مبنای مناسبی برای سیاستگذاری و تصمیم گیری در توسعه برندسازی در صنعت
ورزش کشور بوجود آورد.
مقاله مروری بر ایجاد و توسعه ارزش ویژه برند در صنعت ورزش