این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 17 صفحه می باشد.
توصیف وضع موجود:
من معلم هستم ، عضوی از خانواده بزرگ مدرسان که آنچه از علم و دانش اندوخته اند ، بی چشم داشت در طبق اخلاص نهاده و به جوانانی که روزی سکان دار کشتی اداره کشور خواهند شد می آموزند .
در سایه سالها تجربه، بارها و بارها شاهد دانش آموزانی بودم که نابسامانی های روحی و روانی نشات گرفته از دوران کودکی و یا مشکلات عاطفی و خانوادگی حال حاضر ، آنچنان آنها را عاصی و یاغی کرده که هر گونه چاره اندیشی جهت برقراری ارتباط با آنها را بی اثر می کند .
مرکز نظر سنجی ” گالوپ “۱ که به ارزیابی نگرش مردم نسبت به وضعیت مدارس می پردازد ، از دو دهه قبل همواره بی انضباطی را به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات مدارس عمومی دانسته و این مطلب را هر سال در شماره های سپتامبر نشریه ” فی دلتا کاپان ” ذکر کرده است . در واقع می توان گفت :
” در حال حاضر بی انضباطی به عنوان مشکل درجه اول مدارس در آمده است .”
فهرست مطالب
” در حال حاضر بی انضباطی به عنوان مشکل درجه اول مدارس در آمده است .” 3
علل و انگیزه های ناسازگاری فرزندان 4
با یک جمع بندی روی جدول فوق به نتایج زیر دست می یابیم: 7
اجرای طرح توسط همکاران دیگر 12
اقدام پژوهی چگونه توانستم علل گستاخی و بر هم زدن نظم کلاس توسط دانش آموزان را شناسایی و برطرف کنم ؟