مقدمه
داشتن کلاسی که دانش آموزان آن فعال باشند بدون خستگی و بالذت قت کلاس را سپری کنند. آرزوی ما معلمین است.
ما اصطلاحاً به چنین کلاسهایی کلاسهای با انگیزش می گوئیم برای ایجاد انگیزه در کلاس درس پژوهشهای زیادی انجام شده ولی هنوز هم در کلاسهای درس با روشهای تکرای و غیر علمی مواجه هستیم. سعی شده با طرح چند سئوال با مفهوم انگیزش و به کارگیری آن در کلاس های درس آشنا شویم.
سئوال 1ـ انگیزش را تعریف کنید.
سئوال 2ـ روانشناسی انگیزش چیست و نظریه های آن را بیان کنید؟
سئوال 3ـ کلاس دارای انگیزش چه خصوصیاتی دارد؟
سئوال 4ـ نظریه پردازان و پژوهشگران در مورد انگیزش انسان چه نظراتی دارند؟
سئوال5ـ به چه روشی می توان انگیزش تحصیلی دانش آموزان را در کلاس درس بالا برد؟
سئوال6ـ ادارک کفایت و کنترل چیست؟ نظریه های مختلف در این مورد را بیان کنید؟
سئوال 7ـ چه اصول یا راههایی را می توان برای ایجاد انگیزش درونی به کار گرفت؟
سئوال 8ـ نظریه تقویت چیست؟
سئوال 9ـ پاداشهای خارجی و ادراک خود مختاری چه رابطه ای با هم دارند؟
سئوال 10ـ راهبردهای کاهش تاثیرات منفی پاداش بر انگیزش درونی دانش آموزان چیست؟
سئوال 11ـ ارتباط بین معلم و دانش آموز چگونه باشد تا در ایجاد انگیزه در دانش آموزان ثمربخش باشد؟
سئوال 12ـ دو طبقه بندی نسبتاً جدید در مورد تفاوتهای فردی دانش آموزان با توجه به گرایشهای انگیزشی آنها را توضیح دهید.
سئوال 13ـ سبکهای مقابله ای و گرایشهای انگیزشی را تعریف کنید و رابطه بین این دو سبک را نشان دهید.
سئوال 14ـ اعمال قدرت معلم در کلاس باعث کاهش ادراک کنترل در دانش آموزان می شود. راههای مقابلهای که دانش آموزان در برابر این قدرت معلم از خود نشان می دهند و همچنین راهبردهایی را که معلمان باید در نظر بگیرند را توضیح دهید.
سئوال 15ـ ادراک پایین از کفایت شخصی در دانش آموزان باعث ایجاد چه رفتارهای مقابله ای در آنها می شود. معلمین چه راهبردهایی را برای افزایش ادراک کفایت در دانش آموزان می توانند به کار ببرند؟
دانلود پایان نامه ایجاد انگیزش در کلاس درس