فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تاکید بر محصول فرش 15 اسلاید به همراه فایل

اختصاصی از فی لوو پاورپوینت مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تاکید بر محصول فرش 15 اسلاید به همراه فایل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تاکید بر محصول فرش 15 اسلاید به همراه فایل


پاورپوینت مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تاکید بر محصول فرش 15 اسلاید به همراه فایل

15 اسلاید به همراه 19 ص ورد

1- تعریف صادرات : صادرات در لغت به معنای انتقال کالا یا ارسال کالا از جائی به جای دیگر است . جابجایی در داخل کشور و یا از داخل به خارج هر دو مشمول این تعریف است .

2- تعریف گمرکی : کالایی است که به منظور فروش یا مصرف در کشورهای خارج ، به خارج از قلمرو سیاسی ایران فرستاده می شود .

فرش ایران  

-فرش ایران عمری بر درازای تاریخ ،هنر و فرهنگ ایران دارد .
-قدیمی ترین فرش ایران و جهان ، ایرانی است که پازیریک نام دارد که برای 2500 سال پیش است که الان در موزه ارمیتاژسن پطرزبورگ روسیه نگهداری می شود .

 

-اصفهان ، فارس ، آذربایجان شرقی و خراسان از جمله استانهای مهم تولید فرش هستند .
تامل بر صادرات غیر نفتی

در 4 ماهه اول ماه 1385 صادرات غیر نفتی کشور بیش از 70 درصد

رشد داشت .

............................!

گمرک کشور اعلام کرد در 4 ماهه اول سال امسال 86 نه تنها صادرات

غیر نفتی رشد نداشته بلکه حدود 8/4 درصد تنزل پیدا کرد .

«در ایران فرش هایی از پشم زبر که در اطراف دارای رشته های نخی است خواهی دید. این فرش ها بهترین انواع فرش عالم و رنگ های آن بهترین و زیباترین رنگ هاست.

تو باید به این کشور بروی و به انواع وسایل متوسل بشوی تا بتوانی از مردم آن ها، طرز رنگ کردن قالی را یاد بگیری به طوری که باران و سرکه و شراب در رنگشان تأثیر نمی کند.»

                                                                                                                                                         ریشارد هلکوت

جهانگرد انگلیسی

                                                                                                                                                            قرن دهم

                             


بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

چکیده

صحبت کردن و نوشتن در مورد فرش ایران بسیار دشوار می باشد. چون به دلیل گستردگی مطالب اکثر مطالب را نمی شود به طور یکجا جمع آوری نمود.

امّا به طور خلاصه در تحقیق ابتدا به معرفی فرش ایران پرداخته و سپس فرش ایران را در بازارهای جهان مورد توجه قرار داده و به بیان مشکلات این محصول غیرنفتی پرداخته و سعی در گفتن آن ها به طور خلاصه نموده ام.

در پایان لازم می دانم که از کسانی که در فراهم آوردن این تحقیق مرا یاری نموده اند تشکر کنم.

سعید حیدری

                                                                                                                       زمستان 86


مقدمه

[در زبان فارسی واژه «هنر» معادل «فن» و گاه «صنعت» به کار رفته است. در گذشته لفظ هنر معنی عام تری داشته است. معانی علم، کمال، فضل، زیرکی، شجاعت، عدالت، شهامت، تقوی و حکمت هم از واژه ی هنر مراد شده است.[1]]

[فرش در ایران به 3000 سال پیش برمی گردد جایی که قدیمی ترین فرش جهان یعنی پازیریک که مربوط به قوم سکاها بوده در نواحی سیبری در حالی که روی یک تابوت بوده است توسط باستان شناس معروف رومی پروفسور رودِنکو رومی کشف شده است.

تمامی کارشناسان فرش جهان این فرش را متعلق به ایران دانسته اند. به دلیل نقش های موجود در فرش که دارای سربازهای هخامنشی و هم چنین نقوش مربوط به آن دورانِ ایران است دیده می شود.

بافت این فرش تخمین زده اند که 5/1 سال طول کشیده است.[2]]


مفهوم صادرات

[تعریف صادرات: صادرات در لغت به معنای انتقال کالا یا ارسال و فرستادن کالا از جایی به جایی دیگر است. جابه جایی در داخل کشور و یا از داخل به خارج هر دو مشمول این تعریف است.

به عنوان یک اصطلاح گمرکی، صادرات عبارت است از خروج کالا از قلمرو گمرکی (customs territory) و طبق تعریف قانون گمرک صادرات قطعی کالایی است که به منظور فروش یا مصرف در کشورهای خارج به خارج فرستاده می شود.

و هرگاه برای فروش یا مصرف نباشد صادرات موقت (temporary Exportation) نامیده می شود.[3]]

[برای انجام صادرات موفق که از زمرة مسئولیت های مدیران بازرگانی خارجی است ابتدا باید مشکلات و موانع صادرات غیرنفتی را بازشناخت. این مشکلات را می توان در یک تقسیم بندی کلی به دو قسمت تقسیم نمود:

1) مشکلات داخلی ß تولید- کیفیت- قیمت- حمل و نقل داخلی و بازاریابی.

2) مشکلات بین المللی ß محدود بودن اقلام صادراتی- کشش پذیری کالاها، وجود رقبا به عدم استمرار و... .[4]]


1- فرش ایران، فضل الله حشمتی- دفتر پژوهش های فرهنگی- چاپ سوّم. 1381- صفحه 66

2- اصطلاحات فرش- چاپ موزة فرش ایران- چاپ اول 1385. صفحه 2

3- مدیریت صادرات غیرنفتی- محمّد ابراهیم کویان- مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی. تیرماه 1374. صفحه 179 و 178


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تاکید بر محصول فرش 15 اسلاید به همراه فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.