پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی
گرایش روانشناسی عمومی
همراه با پرسش نامه
136 صفحه
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان و عزت نفس دانش آموزان دختر پایه پنجم مقطع ابتدایی بود. پژوهش حاضر ، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر پایه پنجم مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار در سال تحصیلی 89-88 بود. که تعداد 60 دانش آموز دختر به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل به صورت تصادفی ( هر گروه 30 نفر ) قرار گرفتند . ابزارهای پژوهش مشتمل بود بر آزمون سلامت روان کلدبرگ، آزمون عزت نفس کوپر اسمیت و راهنمای عملی آموزش مهارت های زندگی .
در روش تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون آماری t گروه های مستقل، استفاده شد و این نتایج حاصل شد .
1- آموزش مهارت های زندگی ، سلامت روان دانش آموزان را بهبود می بخشد.
2- آموزش مهارت های زندگی، عزت نفس دانش آموزان را بهبود می بخشد.
3- تاثیرآموزش مهارت های زندگی بر نشانه های جسمانی و اضطراب و بی خوابی معنا دار بوده است، اما بر نارسا کنش وری اجتماعی و افسردگی معنا دار نبوده است.
4- تاثیرآموزش مهارت های زندگی بر عزت نفس کلی، عزت نفس اجتماعی، عزت نفس تحصیلی معنا دار بوده است اما بر عزت نفس خانوادگی معنا دار نبوده است.
کلید واژه ها : آموزش مهارت های زندگی ، سلامت روان ، عزت نفس
پایان نامه کارشناسی ارشد تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان و عزت نفس دانش آموزان