فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره مردم نگاری

اختصاصی از فی لوو تحقیق درباره مردم نگاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره مردم نگاری


تحقیق درباره مردم نگاری

فرمت فایل :        Word    ( قابل ویرایش)         تعداد صفحات : 17 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مردم نگاری به معنای نوشتن درباره شیوه زندگی یک «قوم یا اجتماع» است . مردم نگاری به ساده ترین مفهوم آن ، مستلزم این است که محقق شیوه زندگی یک گروه از مردم را توصیف نماید . این گروه ممکن است بزرگ ، باشد وکل اجتماع یک شهر را در برگیرد ویا کاملا کوجک باشد مانند نوجوانان سه خیابان ، یا گروهی از دانش آموزان ویا اجتماع یک بیمارستان .

شیوه زندگی قومی مردم مشهد :

در این تحقیق علاوه ربر شیوه زندگی مردم مشهد قسنت هایی از فرهنگ کل استان خراسان وخصوصا شهرهای شمالی استان خراسان شامل قوچان ، شیروان وبجنورد را داریم :

فرهنگ خراسان :

خراسان از دیر باز مهراب وکانون تجلیات روح ایرانی بوده است . این تاریخی وادبی بسیاردارد تا آنجا که در هر یک از آبادیها وکوره ایرانی دور افتاده این استان پهناور گنجینه ای از ادب می توان جست که از زیبایی وسلامت ذق طبیعی مردم این سرزمین برخوردار است 1.

در بحث بعدی مطالبی پیرامون طایفه های گوناگون در شمال خراسان خواهد آمد . کردها یکی از این طایفه ها هستند که جمعیت زیادی از آنان در شمال خراسان زندگی می کنند . اگر در شمال خراسان همگی دارای دین اسلام و مذهب وشیعه اثنی عشری هستند وسخت پای بند اصول دین ومذهب خود می باشند . مردان وزنان این پای بندی به اصول دین وعقاید در سطح قابل تحسین می باشد وراستگویی در پیمان این عشایر در حکم یک عادت شایسته است 2 .

با شرحی که از تاریخچه خراسان در ادوار گوناگون عیان آمد بی شک حضور اقدام گوناگون نیز در آن محسوس بود . خراسان با دو تمدن بزرگ چین وهند همسایه بوده است و جریانات مذهبی این دو ملت بزرگ غالبا این سرزمین را تحت تاثیر خود قرارداده است . دین بودایی قبل از اسلام نواحی بلخ و تخارستان و حتی بسیاری از نواحی خراسان کنونی را فرا گرفته بود .

بتخانه مشهوری مثل بتخانه نو بهار خنم بت سرخ بت نشانه نفوذ فراوان دین بودایی در خراسان بود . 3 که 8 هم اکنون نسل آنها تقریبا از میان رفته است . اکثریت مردم خراسان مسلمان هستند . در شمال خراسان شهرستانهایی مانند قوچان ، شیروان ومشهد اکثریت یا بتوان گفت بیشتر مردم شیعه اثنی عشری هستند. اما در شهرستان بجنورد به علت وجود ترکها عده ای اهل تسنن وجود دارند.غلبه مردم شیعه نسبت به تسنن در شمال خراسان بی گمان بی ارتباط با وجود مرقد مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) نیست. در حال حاضر خراسان هنوز از نظر مذهب کاملا یکدست نیست و این مسئله در شمال خراسان نیز به چشم می خورد. خراسان از نظر حماسی،سیاسی و نظامی دارای اهمیت تاریخی نیست بلکه در ادب،هنر ،علم و تمدن اسلامی و ایران مقامی بر جسته دارد و در کنار ابو مسلم خراسانی،تادر شاه افشار و خواجه نظام الملک و خواجه نصیرالدین طوسی که در دلاوری و سیاست شهرت جهانی دارندنام فردوسی وخیام و غزالی و ابن سینا و فارابی در ردیف نام مفاخر علمی و ادبی و مدنی بشریت و زبان همه مردم دانشمندان جهان است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره مردم نگاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.