فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله اصول علمی در تربیت کودک

اختصاصی از فی لوو مقاله اصول علمی در تربیت کودک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله اصول علمی در تربیت کودک


مقاله اصول علمی در تربیت کودک

دانلود مقاله اصول علمی در تربیت کودک
نوع فایل : WORD
تعداد صفحات : 56
فهرست و پیشگفتار

مقدمه
معیارهای یادگیری در پذیرش قوانین و مقررات اخلاقی
چگونه زمینه های یادگیری و پذیرش آگاهانه فراهم می شود
درونی کردن مفاهیم اخلاقی
مواجه کردن کودک با نتایج منطقی رفتار
مواجه کردن کودک با معما و سئوال
کتاب (پرورش استعداد همگانی، ابداع و خلاقیت)
روشهای پرورش خلاقیت
1-تجربه برای ایده جوئی سوخت می سازد
2-بازی های فکری، حل معما و جدول
3-سرگرمی ها و هنرهای زیبا
4-خلاقیت با مطالعه پیشرفت می کند
5-نویسندگی به عنوان یک تمرین خلاقیت
6-تمرین در حل خلاق مسائل
پرورش نوزادان تیزهوش
از هنگام تولد
رشد هیجانی
رشد شناختی اولیه
تاثیرات اجتماعی بر روی شناخت
نتیجه گیری
رشد شناختی
انگیزه
فرصت
مشکلات کودکان تیزهوش
راه حل هایی برای والدین و مربیان
مسائل و مشکلات کودکان تیزهوش
پیشگیری مشکلات عاطفی و آموزشی
رفع مشکلات کودکان تیزهوش
 
 
مقدمه:
اصولا مفاهیم اخلاقی و ارزشهای انسانی باید متناسب با مراحل رشد ذهنی و درک و فهم کودک، از طریق کاربردهای عملی در موقعیتهای طبیعی زندگی در خانه و مدرسه آموخته شود و قبل از حصول اطمینان از درک دلایل،  ولو به اندازه درک و ظرفیت ذهنی و عقلی آنان، نباید انتظار داشت که کودکان به گونه ای رفتار نمایند که ما بزرگسالان می خواهیم.
بنابراین نمی توان قبل از اینکه کودک از جهت ذهنی، عقلی و عاطفی، آمادگی درک مفاهیم اخلاقی را داشته باشد و بتواند بین واقعیتهای ملموس و یا عملیات انتزاعی تمایزی قابل باشد، آنان را مثلا برای دروغگویی یا گفتار متناقض و یا رفتار خلاف اخلاق، ملامت و سرزنش کرد؛ زیرا بیشتر اظهارات و رفتار کودکان در این سنین، برای جلب توجه دیگران انجام می گیرد، نه از روی سوء نیت و یا خبث باطن.
اساس یادگیری و اطاعت از مقررات و ارزشهای اخلاقی در کودکان، مستلزم درک پیامدهای عملی در خود و دیگران است. بنابراین کودکان، در مقام تربیت و تعلیم مفاهیم راستگویی، دروغگویی، تقلب، نظم و انضباط و ...، باید نقش و پیامدهای عملی آنها را نیز در موقعیتهای طبیعی و واقعی و یا در قالب داستانهای جالب و مفید بیاموزند و آموزش تنها در محیط کلاس، آن هم به صورت خطابی کارساز نیست. بلکه کودکان را باید در موقعیتهای طبیعی و به صورت عملی با مسائل و مشکلات، با گروه همسال خود در جوی مناسب و با حفظ احترام متقابل درگیر کرد، تا خود در عمل ، ضرورت و اجرای قوانین و مقررات  انضباطی را حس و درک کرده و بدان معتقد و پایبند شوند...
 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله اصول علمی در تربیت کودک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.