فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله مصالح هوشمند و نقش آن در معماری

اختصاصی از فی لوو مقاله مصالح هوشمند و نقش آن در معماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله مصالح هوشمند و نقش آن در معماری


مقاله مصالح هوشمند و نقش آن در معماری

مصالح هوشمند و نقش آن در معماری

دکتر یوسف گرجی مهلبانی

الناز حاج ابوطالبی

چکیده:

ساختمانها و زندگی در آنها در طول دو دهه گذشته بسیار تغییر کرده است. در واقع میتوان گفـت کـه بـهجـز تعـداد کمـی از استثناهای موجود، ساختمانهای کنونی از آن نوع زیستگاهها نیستند که به حال حاضر تعلق داشته باشند. با توسعه در زمینه مـصالح، فرآوردهها و روشهای ساخت ابداعی، حرکت به سوی ساختمانهایی با کارایی بالاتر و صرفه اقتـصادی بهتـر و سـازگار بـا محـیط زیست امری ضروری مینماید.

ما در حال حاضر در آستانه نسل بعدی ساختمانها هستیم؛ سـاختمانهـایی بـا درجـات متعـددی از تکنولوژی جدید (Tech-Hi (که کاملاً رفتار اکولوژیکی دارند و قادرند با بهـره گیـری هوشـمندانه از مـصالح سـازگار و عملکـرد مناسب، در برابر تغییرات مستقیم و غیر مستقیم پیرامون خود واکنش نشان دهنـد و خـود را بـا شـرایط مناسـب تطبیـق دهنـد. ایـن نوآوریها وظایف جدیدی را برای طراحان و معماران ایجاد میکند که از قافله پرسرعت تکنولوژی عقب نمانده و آنها را درطرحهای خود بکار گیرند.

لذا در این مقاله، معرفی مصالح هوشمند و عملکرد آنها و مهمتر از آن نحوه بکارگیری و رفتار آنها در پـروژه هـای ساختمانی هدف اصلی می باشد که در کشورهای پیشرفته به اجرا درآمده اند. امید است که شـناخت مـصالح هوشـمند بـه صـورت عملی ما معماران را در بکارگیری این مصالح که مهمترین مزیت آنها بهینه سازی و مدیریت هوشمند انرژی است، ترغیب نماید.

واژه های کلیدی:

مصالح هوشمند و معماری، مصالح و فرآوردة نوین، فن آوری نوین معماری.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مصالح هوشمند و نقش آن در معماری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.