فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی رابطه هوش عاطفی با سازگاری دختران مدرسه راهنمایی. doc

اختصاصی از فی لوو پروژه بررسی رابطه هوش عاطفی با سازگاری دختران مدرسه راهنمایی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی رابطه هوش عاطفی با سازگاری دختران مدرسه راهنمایی. doc


پروژه بررسی رابطه هوش عاطفی با سازگاری دختران مدرسه راهنمایی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 70 صفحه

 

چکیده:

هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین هوش عاطفی با سازگاری دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی در شهر قلعه تل در سال تحصیلی 89 -88 بوده است دانش آموزان بنابر ضرورت نیازههای درونی و فطری خویشش به دنبال کسب و دانش آگاهی هستند . بنابراین به صورت طبیعی به تحصیل علاقه مند هستند اغلب دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس از بهره هوش لازم برای تحصیل در مقطع مربوط به خود برخوردارند .

از مهمترین و اساسی ترین مسائلی که دختران و پسران با آن مواجهند سازگاری با خویشتن است در این تحقیق سعی بر آن است که با بررسی رابطه هوش عاطفی و سازگاری دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی و عوامل موثر بر این دو متغیر نتایج بدست آمده گامی در جهت آگاه کردن معلمان و اولیای دانش آموزان بر دارد .

این تحقیق دارای سه فرضیه است . فرضیه 1 بین سازگاری اجتماعی و هوش عاطفی دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی زینب کبری ( س ) رابطه معنا داری وجود دارد .

فرضیه 2 بین سازگاری اجتماعی با سازگاری کل دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی زینب کبری ( س ) شهر قلعه تل رابطه معناداری وجود دارد .

 فرضیه 3 بین سازگاری اجتماعی و سازگاری دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی مدرسه زینب کبری ( س ) شهر قلعه تل رابطه معناداری وجود دارد .

ابزار گرد آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه هوش عاطفی و پرسشنامه سازگاری می باشد . روش گرد آوری از جامعه آماری مورد نظر از تعداد کل دانش آموزان 26 نفر به صورت تصادفی انتخاب شد و به پرسشنامه ها پاسخ دادند نتایج بدست آمده از پرسشنامه با نرم افزار SPSS  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج بدست آمده نشان دهنده این است که فرضیه شماره 1 و شماره 3 رد می شود ولی فرضیه شماره 2 تحقیق مورد تایید می باشد یعنی بین سازگاری اجتماعی و سازگاری کل دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر قلعه تل در سال تحصیلی 89 -88 یا 639 / 0 = r  و 000 = P  در سطح 5 %  P  رابطه معناداری وجود دارد در این تحقیق بر اساس نتایج پیشنهاد می شود که هوش عاطفی و مسئله سازگاری در بین دانش آموزان مورد بررسی دقیق تری قرار گیرد .

مقدمه:

ما موجوداتی اجتماعی هستیم و از آغاز ولادت ، دارای آگاهی دو زمینه های فطری و غریزی . در آن چه مربوط به حیات عادی و گذران زندگی فردی و اجتماعی است جاهلیم ولی ابزار فراگیری و اکتساب معرفت مجهزیم .

منابع معرفت ما از سویی دستگاه تربیت است ، یعنی خانه ، مدرسه و جامعه به معنای عام ، از سویی دیگر تفکر و تعقل به کارگیری تجارت و قدرت استنباط ولی در همه ی حال سازمان ده اندیشه ها خانه و مدرسه و در مراحل بعدی تفکر و خرد ورزی و جامعه و فرهنگ اجتماعی است .

در جوامع سنتی خانه و مدرسه منبع دانایی ها و آگاهی ها بودند . والدین و مربیان دائره المعارف یا فرهنگ نامه کودکان و شاگردان به حساب می آمدند . بخش اعظم دانسته های افراد از خانه و آن گاه از مدرسه اخذ می شود .

امروز روانشناسان علاوه بر توجهی که به تفاوت افراد از لحاظ هوش علمی دارند هوش عاطفی را نیز به عنوان یک تفاوت عمده بین شخصیت های مختلف قلمداد می کند به طوری که افراد مختلف ممکن است از لحاظ میزان بهره هوشی عاطفی متفاوت از یکدیگر باشند و این تفاوت به شیوه های گوناگون در زندگی آنها نمود پیدا کند . کارکردها و زندگی آنها نمود پیدا کند . کارکردها و عملکردهای افراد به دلیل داشتن درجه هوش عاطفی متفاوت بود و کل زندگی آنها را تحت الشعاع خود قرار می دهد .

از پدیده هایی که در دهه اخیر مورد استقبال زیاد بوده است پدید هوش عاطفی است . که دلیل این امر توانایی فرضی هوش عاطفی بالاتر در حل بهتر مسائل کاستن از میزان تعارضات بین آنچه که انسان احساس می کند با آن چه که فکر می کند یا همان تقابل قدیمی عقل و دل و مشاهده زندگی شاد و موفقیت آمیز کافی بوده است که از تحصیلات عالی برخوردار نبود ولی به علت هوش عاطفی بالا به این خوشبختی دست یافته اند .

برخی از نوجوانان بهتر می توانند خود را تطبیق دهند در نتیجه قادر خواهند بود خود را با شرایط و انتظارات جدید سازگار کنند در حالی که نوجوانان دیگر سازگاری کم تری دارند و اغلب در فرآیند سازگاری از پای در می آیند به طور معمول سه نوع شخصیت آسیب پذیرتر از بقیه هستند شخصیتهای سخت گیر و دقیق خود محور خود خواه و حق طلب که تصور می کنند همیشه حق با آنهاست و هر گز خطاهایی از آنها سر نمی زند .

نوجوانی که از حساس ترین دوران زندگی به حساب می آید زیرا عوامل زیستی روانی اجتماعی تواماً در بروز نوجوانی دخالت دارد ، این مرحله از زندگی نوجوان مصادف است با ورود آنان به مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان می باشند بنابراین با ورود نوجوان به دوره راهنمایی خانواده در موقعیت جدیدی قرار می گرد به همین جهت نقش و مسئولیت خانواده نیز متحول می گردد و ابعاد گسترده تری می یابد .

در این تحقیق سعی شده است که رابطه بین هوش عاطفی و سازگاری دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی مدرسه زینب کبری ( س ) شهر قلعه تل

مورد بررسی قرار گیرد .

 

فهرست مطالب:

فصل اول

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

هدفهای جزئی

فرضیه ها

تعریف متغیرها

تعریف نظری

هوش عاطفی

تعریف عملیاتی سازگاری

تعریف نظری سازگاری

تعریف عملیاتی

فصل دو

« پیشینه تحقیق »

تاریخچه پیدایش هوش عاطفی

تحقیقات انجام شده در باره هوش هیجانی

راهبردهای افزایش هوش هیجانی

تاریخچه

تعاریف هوش عاطفی

دانیل گولمن

جان مایر و پیتر سالوی

بار – آن

هوش عاطفی همدلی است

شیوه های فرزند پروری

روش شناسی

کاربرد هوش عاطفی

1 – هوش عاطفی و شناخت احساسات خود

2 – هوش عاطفی و کنترل احساست

3 – هوش عاطفی و شناخت احساسات دیگران

4 – هوش عاطفی و روابط اجتماعی

هوش عاطفی در تعلیم و تربیت                  

    1 – خودآگاهی

2- خود نظم دهی

3- خود انگیختگی

4- همدلی

5- مهارتهای اجتماعی

1- توانایی های درون فرد ی

2- توانایی های بین فردی

3- توان سازگاری

4- مدیریت استرس

5 – خلق و خوی عمومی

ابعاد و معیارها و زیر معیارهای هوش عاطفی

اندازه گیری هوش عاطفی

چرا هوش عاطفی مهم است ؟

سازگاری

در چهار مقوله زیر تجلی می یابد

فصل سوم

روش تحقیق

تحقیق توصیفی

تحقیق پیمایشی – زمینه یابی

جامعه آماری

نمونه آماری

نمونه گیری

ابزاری گرد آوری

پرسشنامه سازگاری

روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم

یافته ها

فصل پنجم

نتیجه گیری

پیشنهادها

محدودیتها

منابع

 

منابع ومأخذ:

1 - اکبرزاده، نسرین، «هوش هیجانی(دیدگاه سالوی و دیگران)»، انتشارات فارابی، 1383.

2 - امینی، فضل اله، «رهبری عاطفی»، گزیده مدیریت، اردیبهشت 1383، شماره 36، ص7-18.

3 - خائف الهی، احمدعلی. دوستار، محمد، «ابعاد هوش هیجانی»، مدیریت وتوسعه، 1382، شماره 18، ص52-62.

4 - گولمن، دانیل، «هوش عاطفی»، بلوچ حمیدرضا، تهران، انتشارات جیحون، 1379

5 - گولمن، دانیل، «ویژگیهای یک رهبر»، گزیده مدیریت، شریفیان ثانی، مریم، اردیبهشت 1383، شماره 36، ص62-72.

6 - گولمن، دانیل ، «رهبری اصیل: محرک پنهان عملکرد برتر»، گزیده مدیریت، اردیبهشت 1381، شماره 16، احمد پور، ص22-31.

7 -وثوقی کیا، الهام، «هوش هیجانی»، دانشگاه الزهراء، خرداد1383.

8- سیاروچی ، فورگاس و حایر . هوش عاطفی در زندگی روزمره ترجمه : اصغر نوری و حبیب الله نصیری .

9- جی دبلیئ گنزلر ... ( و دیگران ) ، روانشانسی اجتماعی تعلیم و تربیت ترجمه یوسف کریمی ( 1323 ) ( ویرایش  2 ) تهران موسسه ویرایش ، 1386 .

10 - جین گریوز تراویس برادبری ، هوش هیجانی ، مهارتها و آزمونها . ترجمه مهدی کنجی . ویراستار حمزة گنجی ، تهران : ساوالدن 1384 ، 269 ص : مصور ، جدول .

11- مارک ریویس ، آزمونهای هوش هیجانی . ترجمه مهدی کنجی . ویراستار حمزة گنجی ، تهران : ساوالدن، 1384 پایگاه اینترنتی www . Iran . Doc   .

 

Cherniss, Carry ,Ph.D., The" Business Case for Emotional Intelligence", Rutgers University, 2002, www.einconsortium.org

9- Ciarrochi, Joseph.Forgas, Joseph. D. Mayer, John," Emotional Intelligence in Everyday's Life", 2001, Philadelphia, PA: Psychology press

10- Dearborn, Katie, " Studies in EI Redefine our Approach to Leadership Development", Public Personnel Management, winter 2002, www.findarticles.com

11- Emotional Intelligence", "office of personnel Management", 2003, www.google.com

12- Goleman, Daniel. Boyatzis, Richard. Mckee, Annie, "Primal Leadership: The Hidden Driver Of Great Performance", Harvard Business Review, December 2001, 43-53

13- Goleman, Daniel. Emmerling, Robert, "Common Issues & Mistakes", October 2003, www.eiconsortium.org

14- Greaves, Dr. Jane ,Dr Brad berry ," Team Emotional Intelligence", 2003 www.talentsmart.com

15- Hein, Steve, "Importance of Emotions and scenes", 2004, www. eqi.org


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی رابطه هوش عاطفی با سازگاری دختران مدرسه راهنمایی. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.